بیمه دانش اموزان هر زمان و مکان را شامل میشود

مدیر کل پشتیبانی و امور رفاهی آموزش و پرورش گفت: حادثه در هر زمان و مکانی که رخ بدهد به مدت یک سال تمامی دانش آموزان بیمه شده را تحت پوشش قرار می‌دهد.

به گزارش صدای زرند،گودرز کریمی فر در پاسخ به این سوال که با وجود حضور نیافتن دانش آموزان در مدرسه بیمه دانش آموزان چه الزامی دارد گفت: برابر ماده ۵۸ آئین نامه اجرایی مدارس، مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، مدیران مدارس موظف هستند ترتیبی اتخاذ کنند تا همه دانش آموزان تحت پوشش بیمه حوادث قرار بگیرند و چگونگی استفاده از مزایای بیمه نامه حوادث را به کلیه دانش آموزان و اولیاء آنان اطلاع رسانی کنند و این یک الزام قانونی است.

آقای کریمی فر گفت: بیمه نامه دانش آموزی در ۲ بخش، تهیه و تنظیم شده بخش اول حوادث و درمان مازاد دانش آموزان و بخش دوم مسئولیت مدنی بیمه شدگان در قبال یکدیگر و اشخاص ثالث.

مدیر کل پشتیبانی و امور رفاهی آموزش و پرورش تصریح کرد: بنابر این حادثه ممکن است در مدرسه یا در منزل و یا حتی در محیط خارج از مدرسه و منزل اتفاق بیفتد بنابر این الزامی ندارد حتما مدرسه دایر باشد و دانش آموزان از بیمه استفاده کنند؛ از این رو بیمه دانش آموزی در طول ۲۴ ساعت و در هر مکانی کلیه دانش آموزان بیمه شده را تحت پوشش قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
منبع: شبکه خبر