گزارشی از بخش کووید بیمارستان امام علی (ع) زرند/

بستری ۲۲ نفر بیمار قطعی و مشکوک به کرونا در بخش کووید بیمارستان

ستا مقابله با کرونا مرکز بهداشت زرند، با انتشار گزارشی از وضعیت کرونا در زرند با اشاره به سختی‌ها و تلاش‌های فراوان کادر خدوم بیمارستان امام علی (ع) این شهر از حضور ۲۲ بیمار قطعی و مشکوک بستری شده در بخش کووید این بیمارستان خبر داد.

ستا مقابله با کرونا مرکز بهداشت زرند، با انتشار گزارشی از وضعیت کرونا در زرند با اشاره به سختی‌ها و تلاش‌های فراوان کادر خدوم بیمارستان امام علی (ع) این شهر از حضور ۲۲ بیمار قطعی و مشکوک بستری شده در بخش کووید این بیمارستان خبر داد.

به گزارش صدای زرند، در این گزارش دکتر هاشمی مدیر بیمارستان امام علی (ع) در گفتگویی برخی از حقایق این روزهای بخش کرونا و زحمات پرسنل بیمارستان را برای عموم مردم شهرستان شرح داد.

هاشمی بیان داشت: در حال حاضر در بخش‌های مختلف بیمارستان، ۱۲۸ بیمار بستری است که ۲۲ نفر آن‌ها در بخش کووید بیمارستان به خاطر کرونا بستری می‌باشند که این تعداد شامل ۱۰ مورد قطعی و ۱۲ مورد هم مشکوک که در انتظار جواب آزمایش هستند.

وی افزود: متاسفانه روز به روز هم بر آمار بستری شدگان در بیمارستان افزوده می‌شود. قبلا موارد بستری ما بیشتر افراد بالای ۵۰ سال و سالمند بودند، اما الان مواردی از میانسالان و جوانان هم مشاهده می‌شود.

دکتر هاشمی در ادامه به خدمات بیمارستان به بیماران اشاره کرد و افزود: ما در اورژانس دو تریاژ (واحد اولویت‌بندی بیماران برای بهره‌مندی از درمان) داریم که یکی از آن‌ها فقط بیماران مشکوک به کرونا را پذیرش، پیگیری و هدایت می‌کند که ما در بخش تریاژ و همچنین در بخش کووید، وضعیت فشار منفی ایجاد کردیم.

وی گفت: پرسنل زیادی از بخش‌های دیگر بیمارستان، الان با خواهش و تمنا، خواستار خدمت در بخش کووید هستند و همچنین آنهایی هم که الان در بخش کووید هستند با اینکه روزانه زحمات زیادی را متحمل می‌شوند و در معرض خطر جدی ابتلا هستند باز از جابجایی خودشان حرفی نمیزنند. این درحالی هست که در طی بحران کرونا، چندین نفر از پرسنل بیمارستان، به بیماری کرونا مبتلا شده و همکاران ما علیرغم این خطر، همچنان راغب هستند که در این بخش پرخطر کار کنند.

رئیس بیمارستان امام علی (ع) زرند در ادامه به یک صحنه قابل تاملی اشاره کرد و گفت: ما در هفته گذشته رکورد بستری های قطعی کرونا را شکستیم و ۱۴ مورد قطعی در بخش کووید بستری داشتیم که ۶ نفر آن‌ها متعلق به یک خانواده بوده که در اثر دورهمی غیرضروری خانوادگی، همدیگر را آلوده و کارشان به بستری در بیمارستان کشیده شده است.

وی خاطر نشان کرد: ما حالا حالها با کرونا درگیر هستیم، لذا باید عموم مردم با رعایت نکات بهداشتی به کمک پرسنل بیمارستان بیایند.

وی عنوان کرد: مردم از آمدن به بیمارستان واهمه نداشته باشند و اگر مشکلی دارند در خصوص سایر مشکلات جسمی حتماً به بیمارستان مراجعه کنند و نشود به خاطر ترس از بیمارستان مراجعه نکنند و خدای ناکرده بیماریشان تشدید شود.

هاشمی افزود: مردم مطمئن باشند که با تدابیر خوبی که در بیمارستان مستمرا در حال انجام است، محیط بیمارستان ایمن بوده و حتی می‌توان گفت از برخی نقاط و تجمعات داخل شهر هم مطمئن تر است…

دکتر هاشمی عاجزانه از مردم عزیز شهرستان خواهش کردند که: “دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنید”، “ماسک بزنید و زدن ماسک را یک وظیفه شرعی بدانید”، “در اجتماعات و شلوغی ها فاصله فیزیکی از افراد را رعایت کنید”، “جدا از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنید”، “در تجمعات لازم هم حضوری مختصر و کوتاه داشته باشید” و “تغذیه خوب داشته باشید، چرا که ایمنی بدن شما را تقویت می کند.

انتهای پیام/