سایه سنگین کرونا بر اقدامات شهرداری زرند

این روزها ویروس کرونا دغدغه اول دنیا و ایران شده است، آمارهای نگران کننده‌ از پاندمی‌شدن این ویروس در سراسر جهان و شهرهای ایران به گوش می‌رسد که در این بین سایه این ویروس منحوس بر تلاش‌های شهرداری زرند در ایام پایان سال بسیار سنگینی می‌کند.

این روزها ویروس کرونا دغدغه اول دنیا و ایران شده است، آمارهای نگران کننده‌ از پاندمی‌شدن این ویروس در سراسر جهان و شهرهای ایران به گوش می‌رسد که در این بین سایه این ویروس منحوس بر تلاش‌های شهرداری زرند در ایام پایان سال ۹۸ بسیار سنگینی می‌کند.

صدای زرند – سرویس اجتماعی: در این مقوله نگارنده در مقام انصاف، قصد دارد از سایه سنگین کرونا بر اقدامات شهرداری در پایان سال ۹۸ پرده بردارد.

شهرداری زرند در روزهای پایانی سال حجم فعالیت‌هایش چشمگیر بود: «تحقق ادامه نهضت آسفالت در معابر خاکی شهر» – «نگاه ویژه به زیباسازی شهر در قالب نصب ایستگاه‌های خط واحد شهری با رویکرد المان‌های زیباشناختی» – «نقاشی‌های دیواری و المان‌های ماندگار شهری در موسم نوروز» به همراه حجم گسترده «گلکاری در بلوارها و میادین شهر» و «رنگ آمیزی جداول سطح شهر» باعث تغییر چهره زرند در سال جدید گشته است که متاسفانه شیوع ویروس کرونا باعث شده است حجم اقدامات انجام شده کمتر در محافل خبری و عمومی منعکس شود.

نگاهی به عملکرد شهرداری زرند در دو سال گذشته نشان می‌دهد که اولویت اول منتخب شورای پنجم شهر زرند آسفالت معابر خاکی است که به گفته معاون عمرانی شهرداری در دو سال گذشته ۴۱۰ هزار متر مربع از معابر خاکی شهر آسفالت شده است که به نظر می‌رسد این حجم آسفالت برای این بازده زمانی در تاریخ شهرداری بی‌سابقه باشد که کمتر کسی از این اقدامات خبر دارد.

از طرفی نگاه مطالبه‌گرانه اعضای شورای شهر با توجه به درخواست‌های مردمی برای انجام بیشتر فعالیت‌های تیم شهرداری منطقی به نظر می‌رسد. هرچند برخی از مطالبات میراث گذشته شهرداری بوده و برخی دیگر متوجه سبد مالی شهرداری می‌باشد.

با نگاهی به نظرات اعضای شورا شهر در صفحات اجتماعی و حمایت  از خدمات شهرداری به نظر می‌رسد شورای شهر با ایده‌های مدیریتی مهدلو همراه گشته است و نمونه بارز این همراهی حمایت از  دغدغه شهردار برای انجام پروژه‌های بر زمین مانده شهرداری است. به عنوان مثال کابوس ۲۰ ساله ساختمان جدید شهرداری که به عقیده “محمدرضا مهدلو” شهردار زرند با جدیت و بسیج امکانات در سال جدید به بهره‌برداری می‌رسد و سرویس‌های بهداشتی بوستان شهدا که ۱۰ سال نیمه‌کاره رها شده بود که با اقدامات عمرانی انجام شده در سالی که گذشت در فروردین ماه سال جاری تکمیل می‌شود، نمونه‌ای از این مدعا می‌باشد.

در واقع بازتاب اقدامات انجام شده با استفاده از ابزارهای خلاقانه تبلیغاتی در زمان مدیریت مهدلو کمتر به چشم می‌خورد که با توجه به رشد فزاینده دنیای مجازی در دنیای ارتباطات به عنوان یک نقص تلقی می‌شود.

فضای مجازی مکانی مستعد در پرورش اخبار کذب و شایعات که گاهاً به صورت مدیریت شده برای تخریب نهادها، ارگان‌ها و شخصیت‌ها برای عملیاتی شدن خواسته‌های غیرمعقول و نابجا می‌باشد که رصد اینگونه محتواهای تخریبی و منعکس نمودن فعالیت‌های انجام شده برای اعتمادسازی یک وظیفه ذاتی برای متولیان امر می‌باشد.

رسانه خبری صدای زرند همچنان که خواسته‌ها و انتقادات مردمی پیرامون مشکلات شهر را بازگو و منعکس می‌نماید، اطلاع‌رسانی از اقدامات برجسته شهرداری را نیز وظیفه خود می‌داند که با وجود شرایط کرونایی کمتر مورد توجه قرار گرفته بود.

 

انتهای پیام/