مدیرکل میراث استان کرمان در دیدار با معاون دادگستری کرمان:

با تغییر نگاه، کرمان به بزرگترین مقصد گردشگری کشور تبدیل خواهد شد

مدیرکل میراث استان کرمان در دیدار با “سیدمهدی قویدل” معاون دادگستری استان کرمان بیان داشت: استان کرمان در ردیف استانهای درجه اول در بحث جاذبه های مختلف است، اما برخلاف آنچه که شایستگی دارد، سهم کمی از درآمدهای صنعت گردشگری را به خود اختصاص داده است؛ و سیدمهدی قویدل نسخه شفابخش در بیماری اقتصادی اجرا شدن اقتصاد مقاومتی دانست.

مدیرکل میراث استان کرمان در دیدار با “سیدمهدی قویدل” معاون دادگستری استان کرمان بیان داشت: استان کرمان در ردیف استانهای درجه اول در بحث جاذبه های مختلف است، اما برخلاف آنچه که شایستگی دارد، سهم کمی از درآمدهای صنعت گردشگری را به خود اختصاص داده است؛ و سیدمهدی قویدل نسخه شفابخش در بیماری اقتصادی اجرا شدن اقتصاد مقاومتی دانست.

به گزارش صدای زرند، “فریدون فعالی” با اظهار گلایه از نگاه کم اهمیت به مقوله گردشگری در استان، گفت: ما برای رسیدن به نقطه ای که استحقاق آنرا داریم نیازمند تغییر نگاه‌ها به این بخش و حمایت تمامی دستگاهها هستیم و در صورت تحقق این امر، با یک برنامه یکساله، کرمان به بزرگترین مقصد گردشگری کشور تبدیل خواهد شد.

فعالی تاثیر منفی شیوع ویروس کرونا بر صنعت گردشگری را چالشی بزرگ خواند و گفت: اگر برای حل مشکل فعالان گردشگری اقدامی صورت نگیرد با یک بحران بزرگ در این حوزه روبرو خواهیم شد که کاهش اشتغال و ورشکستگی فعالان گردشگری از آسیبهای اولیه آن خواهد بود، لذا انتظار داریم همه دستگاهها برای رفع این بحران کمک نمایند.

سید مهدی قویدل، معاون پیشگیری از وقوع جرم و امور فرهنگی و اجتماعی دادگستری استان هم در این دیدار مهمترین اولویت معاونت پیشگیری را توجه به مقوله فرهنگی و اجتماعی در راستای اهداف بیانیه ی گام دوم انقلاب و کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی بعنوان تنها نسخه شفابخش برای نجات اقتصاد کشور از وابستگی به نفت عنوان کرد.

وی افزود: ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان کرمان وجود دارد که می‌توان از آن بعنوان ستونی محکم در شکل گیری اقتصاد مقاومتی نام برد و اهمیت این موضوع را زمانی درک می‌کنیم که متوجه شویم در این حوزه با کمترین میزان سرمایه گزاری و در مدت زمانی کوتاه، بیشترین بازدهی و البته با کمترین مشکلات از جمله مسائل زیست محیطی حاصل می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری با تاکید بر پایان ناپذیری دشمنی آمریکا و سایر دولت‌های مستکبر، گفت: آزمونی که پس از برجام دادیم بخوبی نشان داد که باید به داشته های داخل و عملیاتی کردن اقتصاد درون زا تکیه کنیم.

قویدل بیان داشت: در شرایطی که دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی عزمشان را برای فشار حداکثری بر مردم کشور و با هدف شکست دادن ایستادگی و مقاومت مردم و ضربه زدن به پایه های انقلاب جزم کرده اند، می‌طلبد که همه دستگاههای اجرایی فارغ از شعارزدگی و پرهیز از وعده‌های بیهوده، بصورت منسجم، جهت توانمندسازی اقتصاد غیروابسته به نفت که سالهاست مورد تاکید مقام معظم رهبری است، فعالیت کنند.

دادستان سابق زرند با اشاره به تجربه ی اقدامات ارزشمندی که در میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان زرند صورت گرفته، افزود: از اعتبارات محدودی که اداره کل میراث استان دارد مطلع هستم ولی با سعی و تلاش و خلاقیت میتوان تحرک بزرگی در چرخ‌های اقتصادی کشور و در تمام دستگاهها بوجود آورد.

قویدل با اشاره به تبدیل شدن شهرستان زرند به شهر جشنواره ها گفت: دستگاه قضایی با علم به اینکه برگزاری جشنواره هایی که بصورت مردمی و بدون اعتبار دولتی می‌تواند باعث شور و نشاط اجتماعی، بروز توانمندی‌های ساکنان مناطق مختلف، معرفی جاذبه های تاریخی طبیعی و معنوی و حتی ایجاد کارگاههای کوچک تولیدات محلی شود به کمک میراث فرهنگی شتافت و علاوه بر رضایت عمومی، بازخورد این نوع اقدامات به کاهش میزان جرایم منجر شده است.

قویدل خواستار تعریف مسیرهای جذاب گردشگری در سطح استان شد و از تشکیل گشکا که ۵ شهرستان از ۵ استان را بعنوان خواهرخوانده های فرهنگی گردشگری، متصل کرد و مسیر جدیدی برای صنعت گردشگری مبتنی بر تفاوتهای فرهنگی و اشتراکات جغرافیایی بوجود آورد را از دستاوردهای همکاری دستگاه قضایی برشمرد و بیان کرد: این نوع فعالیتها از این منظر که هم باعث ایجاد اشتغال و هم جلوگیری از تخریب جاذبه ها می‌شود را برای حوزه معاونت حائز اهمیت دانست.

انتهای پیام/

انتشار دهنده : میثم رضازاده