دو کاندیدای زرندی که در انتخابات تهران ناکام ماندند!

پس از اعلام نتیجه شمارش آرا انتخابات مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، مشخص شد دو کاندیدا که اصالتی زرندی داشتند از ورود به مجلس از این حوزه انتخابیه جاماندند.

پس از اعلام نتیجه شمارش آرا انتخابات مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، مشخص شد دو کاندیدا که اصالتی زرندی داشتند از ورود به مجلس از این حوزه انتخابیه جاماندند.

به گزارش صدای زرند، همانطور که پیش از این در خبرها گفته شده بود، «حجت الاسلام مجید انصاری» و «حاج موسی محمدی» دو زرندی بودند که در انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس نامزد شده بودند.

بعد از اعلام نتایج شمارش آرا در این حوزه انتخابیه، مشخص شد که «مجید انصاری» با ۶۹۱۵۱ رای نفر سی و ششم و «موسی محمدی» با ۴۶۳ رای نفر هزار و سی و چهارم (۱۰۳۴) در بین ۱۲۵۹ کاندیدای این حوزه انتخابیه شدند.

حوزه انتخابیه تهران در مجموع ۳۰ کرسی در مجلس دارد که تمام این کرسی‌ها را کاندیداهای «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب» کسب کردند و اصلاح طلبان از ورود به مجلس از این حوزه بازماندند.

هرچند احتمال پیروزی حاج موسی محمدی به عنوان یک فرد شناخته نشده در این حوزه انتخابیه از قبل پیش‌بینی می‌شد، اما ناکامی مجید انصاری به عنوان یک چهره شناخته شده که قرار بود به عنوان سرلیست اصلاح‌طلبان در این حوزه انتخابیه معرفی شود، موجب تعجب است.

شاید بتوان ناامیدی مردم از جناح اصلاح‌طلب (لیست و فراکسیون امید در مجلس دهم) و عملکرد ضعیف دولت روحانی که با حمایت این جناح موفق به کسب رای شده است، را دو دلیل اصلی برای ناکامی افرادی چون مجید انصاری دانست.

بنا به شنیده‌ها، قبل از انتخابات، قرار بود اصلاح‌طلبان زرند با واسطه‌گری اطرافیان مجید انصاری، وی را برای تغییر حوزه از تهران به زرند و کوهبنان راضی کنند اما به دلایلی که برای ما نامشخص است این موضوع اتفاق نیوفتاد.

اما شاید پیش از انتخابات مجلس، احتمال رای آوری مجید انصاری از تهران محتمل‌تر از رای‌آوری وی از زرند و کوهبنان به نظر می‌رسید، و احتمالاً در حال حاضر فعالین اصلاح‌طلب زرندی و حتی شخص مجید انصاری اگر به گذشته نگاه کنند، از عدم حضور در حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان پشیمان باشند، اما قطعاً پیشمانی دیگر سودی ندارد.

 

انتهای پیام/