نامه دکتر امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در پی عدم حضور در رقابت های انتخاباتی

به گزارش صدای زرند، حسین امیری خامکانی نماینده ۵ دوره مجلس از حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان در نامه ای با مردم زرند و کوهبنان سخن گفت و از آنها به پاس اعتماد ۲۰ ساله به وی تقدیر و تشکر کرد. در متن این نامه اینچنین آمده است.

به گزارش صدای زرند، حسین امیری خامکانی نماینده ۵ دوره مجلس از حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان در نامه ای با مردم زرند و کوهبنان سخن گفت و از آنها به پاس اعتماد ۲۰ ساله به وی تقدیر و تشکر کرد. در متن این نامه اینچنین آمده است.

عرض سلام و ادب دارم خدمت مردم خوب شهرستان‌های زرند و کوهبنان؛ از لطف پیوسته شما به این فرزند حقیر خود همیشه شرمنده بوده‌ام. اعتمادی که پنج دوره پیوسته به اینجانب داشته‌اید همیشه در این ۲۰ سال بر دوشم سنگینی می کرده و بر این اساس همیشه تلاشم این بوده که کوتاهی نکنم و پاسخ محبت های شما را با عملکرد بهتر در حد توان و عقلم ارائه دهم.

در بُعد قانونگذاری سعی کردم هم در دو دوره کمیسیون آموزش و تحقیقات و سه دوره کمیسیون انرژی و هم در صحن علنی مجلس که عصاره ملت ایران از جمله شما ملت زرند و کوهبنان می‌باشد نظری غیرکارشناسی و مطالعه نشده ارائه ندهم. تلاشم این بوده که کُرسی شما در مجلس را نمادی از دیدگاه های ارزشی شما و کارشناسی جوانان تحصیلکرده به نمایش بگذارم.

در بُعد نظارتی در سطح ملی، استانی و شهرستانی از حداکثر توان خود، ظرفیت شما و منابع منطقه برای توسعه استفاده شد که اقداماتی صورت گرفت.

امروز گرچه توانسته‌ایم عهدی که با هم داشتیم به جایی برسانیم و آرمان‌ها و تحلیل های اولیه را به منصه ظهور برسانیم، اما کارهایی هم مانده که در حال اجراست. قرار بود در کمال آرامش سیاسی و اعتدال از ظرفیت‌ها و منابع منطقه برای توسعه اشتغالزایی و تامین زیرساخت‌ها استفاده کنیم. قرار بود بعد از هر انتخابات رقابت سیاسی به همکاری تبدیل شود و من حتی در سخت‌ترین شرایط به این عهد پایبند ماندم خیلی سخت بود در شرایطی فشار روحی زیادی را باید تحمل می کردم، ولی شد.

من در کنار همه دوستانی که هر دوره زحمت می کشیدند و رابط بین من و شما می شدند و ستادها را اداره می‌کردند، به این عهد ماندیم که مردم را دسته‌بندی نکنیم، ساختار اجتماعی منطقه را به هم نریزیم، سهم‌خواهی نکنیم و همه با هم باشیم و با هم بمانیم و همه مردم را از خود بدانیم. حداقل در حوزه مجلس و نمایندگی همیشه تلاشم و نگاهم این بوده و امیدوارم که جز این نشده باشد.

امروز خود را مدیون همه الطاف شما مردم خوب می دانم خود را بدهکار میدانم، بدهکار همه آنهایی که هنوز بیکارند، بدهکار خانواده‌هایی که هنوز جوانان بیکار دارند، بدهکار مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، بدهکار خانواده‌های شهدا و ایثارگران و بدهکار همه مردمی که اوضاع اقتصادی موجود، زندگی آنها را تحت فشار دارد. مجدداً به سهم خود به عنوان احدی از مدیران کشور و یکی از ۲۹۴ نماینده مجلس از شما عذرخواهی می‌کنم.

حتماً و ان شاالله به کمک هم و با سعه صدر و تلاش مضاعف، این وضعیت مدیریت می‌شود. ما مردمی بی دست و پا نیستم ما در ۴۰ سال گذشته در حوزه‌های مختلف پیشرفت کردیم. در بهداشت و درمان، در آموزش، در تکنولوژی، در سایر زیرساخت‌ها و امور عمرانی، در تولید و امور دیگر، کار کرده‌ایم. این‌ها همه از مدد خود شما بوده، که در یک جا مراجعه کننده بودید و در جای دیگر ارائه دهنده خدمت و تولیدکننده.

گرچه فشارهای ناجوانمردانه خارجی، رقابت ها و دعواهای غیرقابل تحمل سیاسی داخلی و مدیریت‌های بعضاً غیرکارشناسی ناشی از بعضی رقابت‌های ناسالم فضای غیرشفاف و سودجویانه به وجود آورد، که هم باعث سوءاستفاده عده ای فرصت طلب شد و هم هزینه‌های این سازندگی را بالا برد؛ ولی در مقایسه با کشورهای هم تراز خود خیلی کار کرده‌ایم. مردم ما جنگ های تحمیلی نظامی و اقتصادی سختی را مدیریت کردند؛ در جنگ نفت و جنگ شدید اقتصادی اخیر هم اجازه ندادند اقتصاد کشور زمین‌گیر شود و به فروپاشی بیانجامد.

در مقایسه با کشورهای مثل ونزوئلا مردم ما خوب درخشیدند. همین که این فشارهای حداکثری را تحمل و مدیریت می‌کنند خود یک اراده و توان ملی است که این ملت در طول تاریخ از خود نشان داده است.

مردم زرند و کوهبنان هم در این چند سال کاری کردند کارستان. منطقه ای زلزله خیز با زلزله های مختلف که در بازسازی همت کردند، در تولید و اشتغال همت کردند، زمینه و فرصت را برای سرمایه‌گذاری فراهم کردند. امروز معادن و کارخانجات متعددی از سادات سیریز و معادن سرب و روی کوهبنان در مرز با شهرستان بافق تا نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی نزدیک مرز شهرستان زرند با شهرستان کرمان یا احداث شده و یا در حال احداث است.

چند هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و چند هزار نفر شاغلند. زمینه اشتغال چندین هزار نفر در آینده فراهم شده. قطعاً جوانان منطقه با درایت و همت، این ظرفیت‌های اشتغالزایی را به منصه ظهور می‌رسانند. زیرساخت های عمرانی منطقه نیز تامین شده است یا در حال تکمیل شدن است.

من خیلی کم سعادت شدم که از خدمت بیشتر به شما مردم محروم شدم؛ احساس کردم باید صحنه را به یک تازه نفس واگذار کنم و فضا برای چرخش نخبگان فراهم شود؛ شرمنده مردمی هستم که هنوز درخواست داشتند که باشم.

شرمنده دوستانی شدم که این چند روز خیلی اصرار داشتند که بمانم، ولی از اول این دوره به این نتیجه رسیده بودم و بارها خدمتتان گفته بودم که به خاطر مردم بهتر است یک نیروی تازه نفس و با انرژی بیشتر به صحنه ورود کند.

از همه دوستان و مردمی که این چند دوره در ایام انتخابات زحمت کشیدند و این چند روز مرا شرمنده اصرارهای خود کردند، پوزش می طلبم. من همیشه و در همه جا دغدغه شما مردم خوب را خواهم داشت و دعای خیرتان خواهم کرد و خود را همچنان خدمتگزار شما می دانم و نیاز به دعای خیرتان دارم.

ما بدان قامت و بالا، نگرانیم هنوز
وز غمت خون دل از دیده روانیم هنوز

جز تو یاری نگرفتیم و، نخواهیم گرفت
بر همان عهد که بودیم، برآنیم هنوز

به امید تو شبِ خویش برآریم به روز
آن جفا دیده که بودیم، همانیم هنوز

ای دریغا! که پس از آن همه جان بازیها
بر سوی کوی تو، بی نام و نشانیم هنوز

دیگران وادی عشق تو به پایان بردند
ما به یاد تو، در این دشت دوانیم هنوز

آرمیدند همه در حرمِ حرمت ما
ساکن کوی خرابات مغانیم هنوز

ما از این چرخ کهن گرچه بسی پیرتریم
همچنان از مدد عشق جوانیم هنوز

رَبَّنَا اغْفِرْ لَنا وَ لِإِخْوانِنَا الَّذِینَ سَبَقُونا بِالْإِیمانِ وَ لا تَجْعَلْ فِی قُلُوبِنا غِلًّا لِلَّذِینَ آمَنُوا رَبَّنا إِنَّکَ رَؤُفٌ رَحِیمٌ

حسین امیری خامکانی – خدمتگزار مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی

انتهای پیام/

انتشار دهنده : میثم رضازاده