پیش بینی برداشت ۳۰ تن زرشک از باغات شهرستان زرند

مدیر جهاد کشاورزی زنرد با اعلام اینکه برداشت زرشک در شهرستان زرند آغاز شده است، برداشت بالغ بر ۳۰ تن از این محصول را در سال جاری پیش بینی کرد.

مدیر جهاد کشاورزی زنرد با اعلام اینکه برداشت زرشک در شهرستان زرند آغاز شده است، برداشت بالغ بر ۳۰ تن از این محصول را در سال جاری پیش بینی کرد.

به گزارش صدای زرند، مهندس “علی زارعی” سطح زیرکشت محصول زرشک شهرستان زرند را ۲۴ هکتار عنوان کرد و افزود: از این مقدار ۱۸ هکتار بارور و بقیه غیربارور است.

وی بیان داشت: برداشت زرشک از اواسط مهر آغاز و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد که بیشترین سطح زیرکشت زرشک در دهستان دشتخاک است و در هر هکتار ۲ نفر اشتغالزایی دائم دارد و در زمان برداشت در هر هکتار ۳۰ نفر روز اشتغالزایی ایجاد می‌شود.

مهندس زارعی با بیان اینکه زرشک تولیدی در بازارهای داخلی به مصرف می رسد، اظهار داشت: امسال سطح زیرکشت زرشک در شهرستان زرند ۶ هکتار افزایش یافت و در مجموع قریب ۱۲ هزار اصله نهال جدید غرس شد.

“علی صادق زاده” فرماندار زرند هم با اشاره به بحران کم آبی منابع زیرزمینی، توسعه کشاورزی در منطقه را غیر ممکن دانست و افزود: کشاورزان منطقه برای حفظ منابع آبی، کشت محصولات کم آب را در دستور کار خود قرار دهند و در راستای کشت جایگزین محصولات کم آب از جمله زعفران، زیتون، عناب، زرشک، گل محمدی و محصولات گلخانه ای اقدام کنند که این تسهیلات کم بهره نیز شامل این محصولات می شود.

کشت زرشک از حدود ۱۰ سال قبل در زرند و در دهستان دشتخاک آغاز و در حال حاضر در اکثر روستاهای کوهستانی این شهرستان از جمله سربنان، جرجافک و حتکن کشت شده است و با خواصی که دارد در درمان بسیاری از بیماریها مفید است.

انتهای پیام/

انتشار دهنده : میثم رضازاده