مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور خبر داد:

استان کرمان؛ رتبه چهارم کشور در تلفات جانی حوادث رانندگی

مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی کشور، جاده ناایمن، خودرو و رفتار ترافیکی ناایمن سه علت حوادث رانندگی در کشور عنوان کرد و گفت: استان کرمان در حوادث رانندگی وضعیت خوبی ندارد و در ۵ ماهه امسال رتبه چهارم کشور را در تلفات جانی حوادث رانندگی دارد.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی کشور، جاده ناایمن، خودرو و رفتار ترافیکی ناایمن سه علت حوادث رانندگی در کشور عنوان کرد و گفت: استان کرمان در حوادث رانندگی وضعیت خوبی ندارد و در ۵ ماهه امسال رتبه چهارم کشور را در تلفات جانی حوادث رانندگی دارد.

به گزارش صدای زرند، “علی جباری” امروز دوم آبان ماه در دیدار با رییس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: نخستین شعبه استانی این صندوق در استان کرمان فعال شد و پس از کرمان در ۲۸ استان دیگر این صندوق راه اندازی شده و مردم به راحتی به خدمات صندوق دسترسی پیدا کرده اند.

وی افزود: بخش عمده کار پرونده های صندوق در مجموعه انتظامی انجام می شود و دستاورد فعالیت ها، ارائه خدمات ارزنده به مردم و پرداخت سالانه بیش از ۸۰ میلیارد تومان به قربانیان حوادث رانندگی بوده که عمدتا از اقشار متوسط جامعه هستند.

جباری با تشکر از فعالیت های ستاد دیه در استان کرمان و کشور تصریح کرد: شاید در زمانی بیش از ۱۰۰ هزار نفر زندانی حوادث رانندگی در کشور داشتیم، که به لطف نظام جمهوری اسلامی و قانون شخص ثالث، اکنون زندانی بدهکار دیه حوادث رانندگی نداریم و شاید حدود ۲۰۰ نفر باشند که پرونده آنها در حال اقدام است.

وی با تاکید بر لزوم مطالبه گری و آموزش و فرهنگسازی رفتار ترافیکی بیان کرد: ما موخر و بعد از حادثه هستیم که کار می کنیم و سال قبل بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان خسارت در سراسر کشور توسط صندوق تامین خسارت های بدنی و بیمه ها پرداخت شده که یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به صندوق خسارت بوده است.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی کشور، جاده ناایمن، خودرو و رفتار ترافیکی ناایمن را سه علت حوادث رانندگی در کشور عنوان کرد و گفت: استان کرمان در حوادث رانندگی وضعیت خوبی ندارد و در ۵ ماهه امسال رتبه چهارم کشور را در تلفات جانی حوادث رانندگی دارد.

وی افزود: درخواست داریم دستگاه های ذیربط در حوادث رانندگی در این زمینه کار کنند زیرا هزینه های معنوی و انسانی حوادث جاده ای قابل جبران نیست و باید در فرهنگسازی و کار مسوولان استان تلاش کنند.

جباری پیشنهاد کرد: باید در استان کرمان آموزش همگانی و توسعه فرهنگ ترافیک پیگیری شود زیرا استان در این زمینه ضعیف است و باید با مشارکت پلیس و صدا و سیما این اقدام صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: تجهیز و تقویت پلیس راهنمایی و رانندگی در لوازم هوشمند و دوربین ضرورت استان است و در زمینه دیگر ما برای ارتقاء کیفیت وسائل نقلیه و ایمنی جاده ها ورود کرده ایم و باید نمایندگان مجلس در این زمینه مطالبه کنند.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی کشور با بیان اینکه در استان کرمان تعداد زیادی وسیله نقلیه و موتورسیکلت بدون گواهینامه و بیمه نامه تردد می کنند که پلیس براساس قانون باید از تردد این وسائل جلوگیری کند گفت: نقاط حادثه خیز استان را می شود با اقدامات کوتاه مدت شناسایی و با نصب علائم و ایجاد سرعت گیر جلوی خیلی از تصادفات را گرفت.

وی افزود: مدت زمان رسیدگی به پرداخت خسارت از سوی صندوق خسارت های بدنی از ۶ ماه به کمتر از یک هفته کاهش پیدا کرده و صندوق آمادگی دارد با تکمیل پرونده ها در حوزه انتظامی و کلانتری، در کمتر از سه روز خسارت را پرداخت کند.

جباری در پایان با اشاره به آمار بالای موتورسیکلت های بدون بیمه اظهار کرد: در استان کرمان به عنوان پایلوت این کار را انجام می دهیم که ۱۰۰ درصد بخشودگی جریمه را برای موتورسیکلت ها بگیریم و ۲۵۰ هزار تومان حق بیمه موتورسیکلت ها را تقسیط می کنیم.

انتهای پیام/

منبع : ایسنا *** انتشار دهنده : میثم رضازاده