استقرار ۳۶ موکب ویژه اربعین از استان کرمان در عراق

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی در استان کرمان گفت: اربعین امسال نیز ۳۶ موکب از استان کرمان در عراق مستقر می‌شوند.

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین حسینی در استان کرمان گفت: اربعین امسال نیز ۳۶ موکب از استان کرمان در عراق مستقر می‌شوند.

به گزارش صدای زرند، “علی متقی” امروز در سومین جلسه کمیته استانی هماهنگی اربعین حسینی با بیان اینکه اربعین امسال نیز ۳۶ موکب از استان کرمان در عراق مستقر می‌شوند، اظهار داشت: بنا بر کیفیت کار گذاشته‌ایم و به همین منظور دو موکب امسال اضافه شد که در دیگر موکب‌ها ادغام شدند.

وی با بیان اینکه برای مرز چذابه سهیه داریم، اما داوطلبی برای حضور در آنجا نداریم، شاید چون در چذابه موکب‌ها نمی‌توانند به خوبی تغذیه شوند، بیان کرد: با ایجاد اردوگاه کرمان در مرز شلمچه، داوطلبان و متقاضیان با اطیمنان بیتشری می‌توانند در مرز مستقر شوند.

متقی خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی صورت گرفته اربعین امسال هوای گرمی خواهیم داشت و با افزایش زائران، نیاز به آب و یخ و بهداشتی خواهیم داشت و تامین این نیازمندی‌ها از حد موکب‌ها خارج است و نیاز به پشتیبانی برای خرید یک دستگاه یخ‌ساز متوسط و تصفیه آب و بسته‌بندی آب یک نفری داریم که در کربلا مستقر کنیم تا به موکب‌های خودمان سرویس دهیم.

وی بیان کرد: حساب نذوراتی که مردم به ستاد عتبات می‌دهد از موکب‌ها جداست و به موکب‌ها اعلام شده حساب ویژه‌ای داشته باشند.

معاون ستاد عتبات عالیات استان کرمان همچنین از آغاز عملیات انتقال قطعات گنبد جدید امام حسین (ع) خبر داد و گفت: هشت تریلر از قطعات به کربلا ارسال شده است و کار ادامه دارد.

وی بیان کرد: نقل و انتقال قطعات و سگمنت‌های گنبد مطهر تا اربعین صورت می‌گیرد و بعد از مراسم اربعین بنا می‌شوند.

رایزنی برای تکمیل اردوگاه کرمانی‌ها در مرز شلمچه

محمدجواد فدائی استاندار کرمان اظهار داشت: راهپیمایی اربعین یک وظیفه مذهبی، اخلاقی و اداری است که به عهده ما گذاشته شده و باید به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

وی با ابراز امیدواری از برگزاری راهپیمایی اربعین باشکوه و با معنویت و انعکاس کشوری و جهانی عنوان کرد: کمیته‌های استانی ستاد، دستورالعمل‌ها را به دقت مرور کنند و کنترل لازم را داشته باشند.

فدائی افزود: برای برنامه‌ریزی‌ها هم اگر مشکلی وجود دارد با حوزه ستاد در استانداری هماهنگ و درمیان بگذارید که در مدت زمان باقیمانده و فرصتی که داریم رفع شوند.

استاندار کرمان همچنین در خصوص درخواست استان برای جابه‌جایی اردوگاه دائمی کرمان از مرز چذابه به شلمچه بیان کرد: پیگیری‌های متعدد از سوی معاونت عمرانی استانداری با وزارت کشور و استانداری خوزستان صورت گرفته و دلایل امر نیز بیان شده است.

فدائی بیان کرد: اکثر زائران کرمانی از مرز شلمچه عبور می‌کنند و ضمن اینکه استان در شلمچه زمینی نیز در اختیار دارد، اما تاکنون جواب قطعی در خصوص درخواست استان کرمان داده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: این مسئله از طریق نامه‌ای به وزارت کشور اعلام می‌شود که چون زائران کرمانی اکثرا در شلمچه هستند و زمینی هم خودمان داریم، آنجا را به عنوان اردوگاه تکمیل می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع : فارس *** انتشار دهنده : میثم رضازاده