آدرنالین سیاسی:

تحلیلی پیرامون انتشار تصاویر دکتر حسین امیری با گردن‌بند طبی در صدای زرند

در این بخش از آدرنالین سیاسی صدای زرند به تحلیلی کوتاه پیرامون انتشار تصاویر دکتر حسین امیری با گردن‌بند طبی در صدای زرند می‌پردازیم.

در این بخش از آدرنالین سیاسی صدای زرند به تحلیلی کوتاه پیرامون انتشار تصاویر دکتر حسین امیری با گردن‌بند طبی در صدای زرند می‌پردازیم.

صدای زرند – حسن ضیاءالدینی: تصاویری از نماینده حوزه انتخابی زرند و کوهبنان با بریسی بر گردن در صحن علنی مجلس در کانال تلگرامی پایگاه خبری صدای زرند، واکنش‌هایی متفاوت به همراه داشت.

۱- بعضی سخنان و انتقادات از دکتر حسین امیری در چارچوب نقد علمی و اندیشمندانه نیست و تنها با هدف تخریب ایشان بیان می‌شود که مطمئناً مقبول شهروندان این حوزه نیست؛ این قلم قصد ندارد در طول و عرض این نکته سنجی‌ها، سخن به گزافه بگوید؛ چرا که بی‌شک اگر فرد و جریانی بخواهد در مورد فردی که پنج دوره منتخب شهروندان زرند و کوهبنان بوده، قضاوت غیرمنصفانه‌ای داشته باشد مردود و مورد بی‌‌مهری مخاطبان قرار می گیرد.

۲- دکتر امیری با دادن طرح “ممنوعیت نمایندگی پس از سه دور متوالی” به مجلس و همچنین نوع دفاعیاتی که از این طرح کردند، حتماً علاقه‌مند است نخبه پروری و نیروسازی صورت بگیرد.

همچنین ایشان در آئین تجلیل از خبرنگاران زرند در پی سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا مجدد قصد کاندیداتوری را دارند یا خیر؟ با تقدیر و تشکر از اعتمادی که مردم طی پنج دوره به ایشان داشته اند، گفت: امیدواریم شرایط جوری باشد که بتوانم در انتخابات دور جدید مجلس، آزاد شوم و این موقعیت را به نیروهای تازه نفس بدهم. این نوع گفتمان حداقل این پیام را به گروه سیاسی هوادار ایشان در شهرستان می‌دهد که وی دیگر تمایل ندارد به انتخابات ورود کند و می‌طلبد برای شتاب بیشتر در توسعه حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان چرخش نخبگان شکل گیرد.

۳- از تصاویری که مشاوره‌ رسانه‌ای دکتر حسین امیری برای صدای زرند ارسال کرده، این نکته برداشت می‌شود ایشان از ناحیه گردن چند سالی است که به شدت رنج می‌برد که این موضوع و شایعاتی که از سلامتی ایشان به گوش می‌رسد قدری نگران کننده می‌باشد!

لذا با توجه به فشار کاری بالای پست نمایندگی مجلس، به ویژه کرسی نمایندگی شهرستان های زرند و کوهبنان، در مجلس آینده، که چالاکی و قدرت نفوذ ویژه‌ای را برای امتیازآوری می طلبد، بد نیست دکتر امیری این موضوع را بی‌واسطه با شهروندان حوزه انتخابیه خود در میان بگذار.

۴- وجود بیماری جسمانی، بدون شک بر عملکرد افراد در هر رده و جایگاهی بخصوص در اِحقاقِ حق که یکی از راهکارهای آن لابی‌گری در جلسات طولانی است، بی‌تاثیر نیست؛ حتی اگر از این موضوع فاکتور بگیریم شایسته است دکتر حسین امیری خیلی شفاف در مورد بیماری و بعضی انتقادات توضیح دهند. فکر می کنم این نکته حداقل خواسته‌ی عده‌ای از مردمی که بارها و بارها به ایشان اعتماد کرده‌اند، می‌باشد؛ چرا که بعضی انتقادات حتی اگر با عینک بد‌بینی رصد شود قابل چشم پوشی نیست؛ برای نمونه در جایی که “رضا اردکانیان”، وزیر نیرو در گفتگویی با خبرگزاری ایلنا گفت: ما جامعه‌ای مصرفی هستیم و چینی‌ها با یک وعده غذا سیر می‌شوند و ما زیاد می‌خوریم.

IMG 20190912 160503 827

هر چند اظهر من الشمس بود که این سخنان صحیح نیست چرا که نه چینی‌ها یک وعده غذا می‌خورند و نه ما جامعه مصرفی داریم. برای نمونه یک کارگر معدن با دریافت حقوق دو و سه میلیونی و یا همین کارگران شرکت اینترکربن زرند با چند ماه حقوق معوقه، چگونه می‌تواند یک خانواده مصرفی داشته باشند؟ اما این توقع بود که بسیاری از افراد، و حتی بعضی جریان‌‌های سیاسی همسو با دولت، و به طور ویژه نماینده زرند و کوهبنان که نایب رئیس کمیسیون انرژی می باشد این سخنان را نسنجیده و نپخته اعلام نمایند.

دکتر امیری در مقام نماینده مردم حوزه انتخابیه خود می‌توانست تذکر و انتقادی نرم از تریبون مجلس خطاب به ایشان بگویند؛ چرا که دکتر حسین امیری در کمیسیونی عضو است که بر وزارت نیرو و نفت نظارت ویژه دارد، علاوه بر این امیری رزومه‌ی پنج دوره حضور در مجلس را داراست که تعداد کمی نماینده با این سابقه در مجلس فعلی حضور دارند!

انتهای پیام/

انتشار دهنده : میثم رضازاده