امام جمعه زرند؛

جوانان باید پا به میدان تولید بگذارند / «فکور صنعت زرند» نمونه بارز تحقق شعار سال

در آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه ۱۸ مرداد ۹۸ زرند که در مصلی پیامبر اعظم (ص) این شهر برگزار شد، امام جمعه این شهر با تاکید بر اهمیت حضور جوانان در عرصه تولید، کارخانه کنسانتره «فکور صنعت زرند» را نمونه بارز تحقق شعار سال مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست.

در آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه ۱۸ مرداد ۹۸ زرند که در مصلی پیامبر اعظم (ص) این شهر برگزار شد، امام جمعه این شهر با تاکید بر اهمیت حضور جوانان در عرصه تولید، کارخانه کنسانتره «فکور صنعت زرند» را نمونه بارز تحقق شعار سال مورد تاکید مقام معظم رهبری دانست.

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام والمسلمین “علی ابراهیمی” با تاکید بر لزوم توجه به “رونق تولید” به عنوان شعار سال، اظهارداشت: جوانان نخبه باید بدون وقفه شروع به فعالیت کنند و باید برای پیشرفت این کشور فکر و برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی با اشاره به موفقیت‌های کارخانه کنسانتره شرکت فکور صنعت در تبدیل باطله‌های سنگ آهن به کنسانتره، اظهارداشت: این شرکت که متشکل از جوانان نخبه و ولایتمدار کشور و شهرستان زرند است توانسته به خوبی واژه “ما می توانیم” را صرف کند، این کارخانه با احداث طرح آبگیری از باطله در زمینه مصرف آب هم صرفه‌جویی بالایی داشته است.

حجت الاسلام ابراهیمی با موفق و الگو دانستند این کارخانه در اجرای طرح‌های مذکور، اظهارداشت: باعث خوشحالی است که این کارخانه تکنولوژی تولید شده توسط جوانان این مرز و بوم را به دنیا هم صادر خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان زرند آینده این شهرستان را درخشان دانست و گفت: ما در زرند به سمتی حرکت می‌کنیم که کسی در این شهرستان بیکار باقی نماند ولی مدیران باید فارغ از مسائل سیاسی و جناحی فعالیت کنند و کار را برای حفظ خون شهدا و دین خدا انجام دهند.

وی کشور ایران را الگوی یک مدیریت اسلامی دانست و بیان داشت: کشورهای خارجی به ایران نگاه می‌کنند تا ببینند آیا اسلام می‌تواند یک کشور را اداره کند یا خیر، اگر زندگی مردم در این سیستم به خوبی اداره شود فرهنگ اسلام ناب محمدی و فرهنگ امیرالمومنین (ع) به سراسر دنیا صادر خواهد شد که این موضوع وظیفه مدیران در این مسیر را سنگین تر می‌کند.

امام جمعه زرند با تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) و با تمسک به روایات، اظهارداشت: امام باقر می‌فرماید: هر روز یک منادی بانگ برمی‌دارد و می‌گوید “هر تولدی مرگی دارد، هر چه جمع کنی فناپذیر است و هر چه بنا کنیم نابود شدنی است”، که این نشان می‌دهد این دنیا فناپذیر است و مرگ فقط مال همسایه نیست.

وی افزود: این دنیا رو به نابودی است که این طبیعت دنیا است اما ما باید از این موضوع درس بگیریم و بدانیم همین دنیا است که بهشت را می‌سازد.

امام جمعه زرند با بیان اینکه در زمان امام باقر (ع) شرایط زندگی برای شیعیان بسیار سخت بوده، اظهارداشت: شرایط از لحاظ سیاسی به گونه‌ای بود که اگر مردم می‌گفتند کافر هستند بهتر از این بود که بگویند شیعه هستند، شرایط از لحاظ علمی و دینی هم بسیار بد بود.

وی افزود: در این شرایط امام محمد باقر (ع) اقدام به ایجاد دانشگاه می‌کند و شاگردان زبده‌ای را تربیت می‌کند و اسلام ناب را از دل این نفاق بیرون می‌کشد و احکام دین اسلام که در این شرایط فراموش شده بود را استخراج کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی با تاکید بر ولایتمداری مردم شهرستان زرند و توجه آن ها به نماز جمعه، اظهارداشت: هر جمعه می‌تواند برای شما ثواب یک حج نوشته شود و بدانید که شرکت در نماز جمعه برای شما مانند ثواب حج است و نماز عصر جمعه هم ثواب یک عمره را دارد.

وی با اشاره به خطرات ناشی از استفاده نادرست از فضای مجازی، بیان داشت: دشمن برنامه‌ریزی کرده که خانواده ایرانی را تخریب کند و از طریق فضای مجازی روی خانواده و به ویژه روی مادر خانواده برنامه دارد تا جوانان کشور را نابود کنند و کشور را تضعیف کنند.

ابراهیمی بیان داشت: فضای مجازی بسیاری از زندگی‌ها را از هم پاشیده است و باید در این فضا مراقب خانواده خود باشیم و داشتن تقوا در این فضا را هم در نظر بگیرم.

وی همچنین روز خبرنگار و عید قربان را تبریک گفت و خواندن دعای عرفه را مورد تاکید و مهم دانست و بیان داشت: برای سلامتی خودتان هم قربانی کنید و فقط برای مرده‌ها قربانی نکنید و عقیقه را هم می‌توانید در عید قربان انجام دهید ولی چه خوب است بخشی از گوشت قربانی را برای اطعام مردم در عید غدیر درنظر بگیرد.

وی اهمیت عید غدیر را برای ما ایرانیان از عید نوروز بیشتر دانست و بیان داشت: امامت امام علی (ع) از برکت عید غدیر است و در روایت هست که از رسول خدا (ص) پرسیدند آخرین حرف خدا با شما چه بود و وی فرمودند آخرین حرف خدا به من “یا علی” بوده است.

 

انتهای پیام/