از 5 لغایت 10 آذرماه:

برنامه های هفته فرهنگی گشکا در زرند اعلام شد

فرماندار زرند برنامه های هفته فرهنگی گشکا به میزبانی زرند را اعلام کرد.

فرماندار زرند برنامه های هفته فرهنگی گشکا به میزبانی زرند را اعلام کرد.

به گزارش صدای زرند، “حبیب الله خنجری” با اعلام برگزاری هفته فرهنگی گشکا از ۵ لغایت ۱۰ آذر ماه، گفت: تدابیر لازم برای این رویداد مهم اندیشیده شده و انشاالله از این اتفاق تاریخی سربلند بیرون خواهیم آمد.

فرماندار زرند از حضور احتمالی استاندار کرمان و مقامات ارشد چهار شهرستان دامغان، بجستان، بافق و زهک به همراه تعدادی از مدیران کل میراث فرهنگی استانها در آئین افتتاحییه اولین هفته فرهنگی گشکا دررشهرستان زرند خبر داد و گفت: تمام تلاش ما بر مبنای رونق صنعت گردشگری در شهرستان های عضو گشگا است و قطعا در جلساتی که مدیران شهرستان ها خواهند داشت راهکارهای مهمی برای تحقق این موضوع مورد بررسی و در نتیجه تصمیماتی موثری نیز مورد توافق پنج شهرستان خواهد گرفت.

وی با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در رونق اقتصادی کشور آن را راهی مناسب برای کمرنگ کردن تحریم ها عنوان کرد و افزود: امروزه صنعت گردشگری به سومین صنعت بزرگ جهانی تبدیل شده و طبق نظر کارشناسان مرتبط با اقتصاد گردشگری در ۱۰ سال آینده انتظار میرود این صنعت جایگاه نخست صنعت جهانی را به خود اختصاص دهد و ما با این دیدگاه وظیفه ی بیشتری جهت توسعه زیرساخت ها و نیز معرفی داشته های تاریخی طبیعی فرهنگی و اجتماعی داریم تا به سهم واقعی خود از درآمدهای این صنعت دست پیدا کنیم.

خنجری برگزاری هفته های فرهنگی شهرهای گروه گردشگری شهرهای کویری ایران را نه تنها هزینه بلکه به عنوان سرمایه گزاری مطمئنی اعلام کرد و خواستار حضور پر قدرت گشکا در نمایشگاههای مختلف داخلی و خارجی شد.

IMG 20181122 104835 763

رئیس ستاد برگزاری اولین هفته فرهنگی گشکا با اشاره به حجم سرمایه گزاری های گردشگری طی ۳سال گذشته گفت: بدون تردید شهرستان زرند در این زمینه بسیار موفق عمل کرده و ما همچنان خواستار شتاب بیشتر در این حوزه هستیم.

فرماندار زرند با اعلام حمایت جدی شهرستان از حوزه های میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، افزود: اتفاق بسیار مهم در این سه حوزه همان اتحاد یکپارچه دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلابی برای حمایت از این بخش است ضمن آنکه نباید نقش بی بدیل مردم را در همگامی با این صنعت انکار کرد و نقطه روشن این همگامی، برگزاری ۲۸جشنواره در طول سال است که بصورت کاملا مردمی برگزار میشود که این حرکت در سطح کشور بی نظیر است.

وی سپس اهم برنامه های هفته فرهنگی را برگزاری شبهای فرهنگی شهرستان های عضو، رونمایی از اولین پوستر گشکا، رونمایی از پرچم گشکا و اهتزاز آن در آئین افتتاحیه، معرفی صنایع دستی و سوغات تمام شهرهای گشکا و معرفی آئین ها و نواهای محلی شهرستان‌ها عنوان کرد و گفت: در طول این مدت تورهای گردشگری برای میهمانان از جاذبه های مختلف برنامه ریزی شده تا میهمانان با بخشی از این جاذبه ها آشنایی پیدا کنند ضمن آنکه در مراسم اختتامیه نیز اولین سند راهبردی گشکا که افق آینده گشکا را ترسیم خواهد کرد، اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است، اوایل شهریور ۹۷ سند تاسیس خواهر خواندگی برای اولین بار در کشور تحت عنوان گروه گردشگری شهرهای کویری ایران (گشکا) شامل شهرهای زرند، دامغان، بجستان، زهک و بافق به امضا رسیده است.

انتهای پیام/