سهرابی نویسنده مطرح زرند در گفتگو با صدای زرند خبر داد:

اتمام کتاب مجموعه تاریخی «گنجینه از زراوند تا زرند» در سال آینده

کتاب مجموعه تاریخی «گنجینه از زراوند تا زرند» از دیگر آثار تاریخی شهرستان زرند که توسط مهدی سهرابی کار تحقیق، پژوهش و تدوین آن از سال ۹۱ آغاز گردیده و در سال ۱۳۹۷ به اتمام  و منتشر خواهد شد.

کتاب مجموعه تاریخی «گنجینه از زراوند تا زرند» از دیگر آثار تاریخی شهرستان زرند که توسط مهدی سهرابی کار تحقیق، پژوهش و تدوین آن از سال ۹۱ آغاز گردیده و در سال ۱۳۹۷ به اتمام  و منتشر خواهد شد.

sohrabi 2

به گزارش صدای زرند، از دیگر آثار تاریخی شهرستان زرند که توسط مهدی سهرابی زرندی کار تحقیق، پژوهش و تدوین آن از سال ۹۱ آغاز گردیده و در سال ۱۳۹۷ به اتمام خواهد رسید، مجموعه تاریخی «گنجینه از زراوند تا زرند» است.

 

مهدی سهرابی که در طی سال های اخیر چندین مجموعه تاریخی زرند را به رشته تحریر در آورده و آخرین مجموعه تاریخی خودرا با عنوان «بلدیه و دارلشورای زراوند» در تابستان گذشته منتشر نموده است، در ارتباط با تحقیق و نگارش مجموعه جدید خود که در سال آینده نهایی و به اتمام خواهد رسید، در گفتگویی پیرامون انگیزه اقدام تدوین اثر جدید، موضوعات محتوایی و روند انجام کار و سایر موارد مرتبط با مجموعه مذکور، به خبرنگار صدای زرند چنین اظهار داشت: بعد از چاپ اولین مجموعه تاریخی که به طور آزمایشی و کاری در جهت سنچش علاقه اهالی نسبت به موضوعات تاریخی زرند که در سال ۱۳۸۵ با عنوان «اززراوند تا زرند» به نام زنده یاد پدرم مرحوم حسن سهرابی زرندی (پدر مطبوعات زرند) منتشر گردید و مورد استقبال اهالی فرهنگ دوست زرند قرار گرفت، انگیزه فعالیت این جانب را در حوزه تاریخ زرند مضاعف نمود تا آن جا که به انتشار چند اثر دیگر با موضوعات تاریخی پرداختم.

 

وی گفت: از آن جایی که در سال ۸۵ به علت فراموشی، برخی مطالب تاریخی در اولین مجموعه «از زراوند تا زرند» به چاپ نرسید و نیز مواردی از موضوعات به طور کامل و مشروح نیامده بود و نیز در فواصل سال های گذشته برخی از شهروندان زرندی گه سال ها در شهرهای دیگر کشورمان زندگی می کنند و علاقه وافری نسبت به ثبت و ضبط وقایع تاریخی زادگاه خود دارند، با ارسال موضوعات تاریخی و عکس های قدیم، این جانب را در تدوین اثر جدید با انگیزه تر نمود.

 

نویسنده زرندی ادامه داد: به طوری که از سال ۹۱ به تدوین مجموعه جدید با عنوان «گنجینه اززراوند تا زرند» و با مطالب جدید و متنوع از جمله، پیشینه طوایف و فامیل های قدیم زرند، پیشینه سادات زرند، پیشینه فرهنگ، پیشینه مطبوعات و سایر موضوعات جالب تاریخی دیگر پرداخته ام.

 

وی بیان داشت: مجموعه اخیر که حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد آن تکمیل موضوعات اولین اثر می باشد و انشالله در سال آینده به اتمام خواهد رسید، بیش از ۱۰۰۰ صفحه خواهد بود که بالطبع در دو یا سه جلد منتشر خواهد شد.

 

سهرابی یادآور شد: هر چند هیچ کتب تاریخی را نمی توان  کلاجامع و کامل دانست، اما به تصور خود این حانب با تلاشی که انجام داده ام و خواهم داد، مجموعه مذکور پر محتواترین و بزرگترین اثر تاریخی زرند خواهد بود که انشالله هم چون گذشته با استقبال مردم زرند مواجه خواهد شد.

 

وی در پایان گفت: نام گذاری عنوان اثر اخیر«گنجینه اززراوند تا زرند» را شخصاً بر مجموعه نهاده ام، چه بسا در زمان اتمام کلی مجموعه با نظر کارشناسان و اساتید تاریخ عنوان اثر تغییر کند.

 

انتهای پیام/