سرپرست شهرداری زرند در گفتگو با صدای زرند:

طرح ساماندهی و کاهش زباله گردها در سطح شهر زرند اجرا می شود

سرپرست شهرداری زرند از اجرای طرح ساماندهی و کاهش زباله گردها در سطح شهر زرند خبر داد.

سرپرست شهرداری زرند از اجرای طرح ساماندهی و کاهش زباله گردها در سطح شهر زرند خبر داد.

 

zobale gardhaye zarand960929

“رضا یزدانپناه” در گفتگو با خبرنگار صدای زرند، با بیان اینکه به منظور جلوگیری از انتشار آلودگی زباله ها و سلامت جامعه شهری لازم است تا زباله گردها برابر شیوه معمول در شهرهای بزرگ کشور تفکیک های غیر مجاز ساماندهی شوند، اظهارداشت: زباله گردی و بازیافت زباله ها در بسیاری مواقع از درب منازل شروع می شود.

 

وی با عنوان اینکه تفکیک زباله و پسماند ها از درب مغازه و درب معادن زباله غیر قانونی بوده و این امر مشکلات عدیده ای را برای شهرداری بوجود آورده است، ابرازداشت: متاسفانه زباله گردی در بین اتباع بیگانه، معتادین، کودکان کار و گاهاً مردان و زنان مسن بیش تر شده و بهترین راه برای ساماندهی این امر استفاده از بخش خصوصی در راستای تفکیک و ساماندهی این افراد می باشد.

 

سرپرست شهرداری زرند اضافه داشت: بیشتر ضرر این زباله گردها به شهرداری باز می گردد، چرا که این افراد برای جمع آوری پسماندهای خشک مجبورند زباله ها را داخل مخازن به بیرون بریزند که علاوه بر زشتی و نازیبایی سیمای شهری باعث گسترش بیماری های مختلف می شوند.

 

وی از تشکیل کارگروهی در خصوص شناسایی و جمع آوری زباله گردها و کارگاه های غیر مجاز خرید و جمع آوری مواد بازیافتی خبر داد و اذعان داشت: مشارکت شهروندان در بخش تفکیک زباله از مبداء می تواند کمک شایانی به کاهش این زباله گردها نماید.

 

یزدانپناه با اشاره به اینکه وجود زباله گردها باعث آسیب رساندن به محیط زیست می شود، تأکید کرد: پاره کردن کیسه های زباله و پراکنده کردن زباله ها در سطح شهر علاوه بر بالا بردن هزینه جارو و جمع آوری، باعث ورود شیرابه به معابر و محیط زیست شده که این امر سلامت شهروندان را به شدت تهدید می نماید.

 

وی ادامه داد: این امر یک مسئله و معضل اجتماعی است و با فرهنگ‌سازی و آموزش صحیح به شهروندان می توانیم این امر را نهادینه و در راستای بهبود آن تلاش نماییم.

 

انتهای پیام/