نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

نفت خام و میعانات گازی و گاز طبیعی خام از شمول مالیات فروش مستثنی می باشند

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوعش گفت: در جریان بررسی لایحه مالیالت بر ارزش افزوده نفت خام، میعانات گازی و گاز طبیعی خام از شمول مالیات فروش مستثنی شدند.

به گزارش صدای زرند،”حسین امیری خامکانی” نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیسیون امروز دو دستورکار داشت که دستورکار نخست بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده(۱۲) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی بود که این طرح در کمیسیون رد شد.

 

AMIRI

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دستورکار دوم کمیسیون انرژی، افزود:لایحه مالیات بر ارزش افزوده دستورکار دیگر کمیسیون بود، که به عنوان کمیسیون فرعی به کمیسیون انرژی ارسال شده و کمیسیون اصلی آن کمیسیون اقتصادی است.

 

وی با بیان اینکه مواد ۴، ۹ و ۳۵ این لایحه به کمیسیون انرژی ارجاع شده است، ادامه داد:بند د ماده (۴) که درباره خدمات معاوضه(سوآپ) نفت خام و فرآورده های نفتی(بنزین، نفت گاز، نفت کوره، نفت سفید، گاز مایع و سوخت هوایی)، گاز طبیعی و برق بود، به دلیل مغایرت با برنامه ششم رد شد.

 

امیری خامکانی با بیان اینکه نرخ مالیات فروش کالاها و یا خدمات کالاهای نفتی براساس این ماده تصویب شد، یادآور شد:انواع بنزین و سوخت هواپیما ۳۰ درصد ، نفت گاز و نفت سفید ۱۵درصد، ، نفت کوره و گاز مایع ۱۰ درصد تعیین شده است.

 

وی افزود:نفت خام، میعانات گازی و گاز طبیعی خام که نهاده اولیه فرآورده‌های نفتی محسوب می شود، از شمول مالیات فروش مستثنی شدند.

 

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سایر کالاها، محصولات و مشتقات از نفت حسب مورد مشمول مالیات فروش موضوع ماده (۹) این قانون می شود.

 

انتهای پیام/