معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش وپرورش شهرستان زرند:

طلایی ترین دوره رشد کودکان دوره پیش دبستانی است/تجارب دوران کودکی نقش بی بدیلی در تربیت و هویت دینی دارد

معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش وپرورش شهرستان زرند در جلسه مؤسسین مراکز پیش دبستانی گفت: طلایی ترین دوره رشد کودکان دوره پیش دبستانی است

به گزارش صدای زرند، “حسین محمدی” معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش وپرورش شهرستان زرند در جلسه مؤسسین مراکز پیش دبستانی که با حضور کارشناسان حوزه ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان زرند در نماز خانه آموزش و پرورش برگزار شد ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: برضرورت استفاده از خیرات این ماه در راستای تربیت دینی و معنوی کودکان باید کار کرد.

 

hoseen mohammadi

 

وی با تاکید براهمیت دوره پیش دبستانی در آماده کردن کودکان برای ورود به دوره ابتدایی و شکل گیری شخصیت آنان گفت: طلایی ترین دوره رشد کودکان دوره پیش دبستانی است و فرصت ارزشمندی جهت رشد کودکان با در نظر گرفتن ابعاد مختلف شخصیتی فراهم می کند.

 

محمدی با اشاره به اهمیت و ماندگاری تربیت در دوران کودکی تصریح کرد: مبنای تعلیم و تربیت همه جانبه از جمله تربیت دینی و معنوی دوران کودکی است و توافق اعتقادی و ثبات والدین در شکل گیری این بعد از شخصیت کودکان سرنوشت ساز است.

 

وی ابراز داشت: ماه مبارک رمضان فرصت طلایی تربیتی در اختیار والدین و نظام تعلیم و تربیت قرار می دهد تا به عنوان الگوهای موثر ارتباط کودکان با خالق هستی را توسعه دهند و به آنان فرصت دهند تا با تمرین های کودکانه و ساده خود، طعم دلنشین بندگی را حس کرده و به آن افتخار کنند.

 

معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش وپرورش شهرستان زرند خاطر نشان کرد: تجارب دوران کودکی نقش بی بدیلی در تربیت و هویت دینی دارد و ماه مبارک رمضان ؛ فرصت مناسبی برای تجارب دست اول کودکان و تربیت دینی و معنوی در دوره پیش دبستانی است.

 

وی یکی از مهمترین کارکرد دوره پیش دبستانی را روابط اجتماعی عنوان کرد و یادآور شد: محیط خانوادگی تا دوره چهارسالگی پاسخگوی نیاز کودکان است و از این دوره به بعد چرخه رشد شخصیت کودک در محیط اجتماعی و پیش دبستانی تکمیل خواهد شد .

 

وی توانمند سازی مربیان پیش دبستانی را اقدامی بسیار ارزشمند دانست و با بیان اینکه ارتقای توانایی های حرفه ای مربیان پیش دبستانی یک ضرورت و اولویت است توضیح داد: در هنگام ورود مربیان به مراکز پیش دبستانی باید ضوابط لازم و توانمندی های علمی و حرفه ای آن ها در نظر گرفته شود.

 

به گزارش صدای زرند، دستور العمل ثبت نام نوآموزان مراکز پیش دبستانی در سال تحصیلی۹۷-۹۶ در این مراسم قرائت شد و در خصوص شرایط ثبت نام بحث و تبادل نظر شد و گفتنی است درسال تحصیلی۹۵-۹۶ بالغ بر ۲۵۰۰ نفر نوآموز زرندی در ۱۳۵ مرکز پیش دبستانی تحت آموزش۱۹۳ نفر مربی پیش دبستانی قرار گرفته بودند.

 

انتهای پیام/