صدای زرند:

ایجاد شغل و مهارت آموزی خانواده زندانیان با آموزش های فنی و حرفه ای

مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان زرند و اداره زندان در راستای اهداف و تفاهم سازمانی برنامه و استراتژی های سالجاری را با تکیه بر ایجاد شغل برای خانواده زندانیان بنا نمودند.

مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان زرند و اداره زندان در راستای اهداف و تفاهم سازمانی برنامه و استراتژی های سالجاری را با تکیه بر ایجاد شغل برای خانواده زندانیان بنا نمودند.

zendan faniherfei

به گزارش صدای زرند، “مهرداد مداحی نژاد” رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان زرند ضمن تقدیر از خدمات کارکنان زندان زرند در جهت بازسازی فضای داخلی زندان و اهمیت به روحیه زندانیان و برنامه ریزی جهت حرفه آموزی مددجویان، اظهار داشت: یکی از عوامل مهم در ایجاد فقر و به وجود آمدن آسیب در سطح جامعه و خانواده ها، بی اهمیتی به اوقات بیکاری جوانان و اعضاء خانواده ها به ویژه اقشاری که با درآمد کم زندگی خود را مدیریت می کنند، دانست.

 

وی افزود: در چند سال اخیر نظرات و ایده های مختلفی در بحث اقتصاد مقاومتی و ایجاد مشاغل خانگی با تکیه بر توان داخلی بیان گردیده است و با توجه به حساسیت موضوع مقام معظم رهبری سال ۹۶ را نیز با همین عنوان نامگذاری نمودند اما هنوز شاهد افزایش فقر در جامعه هستیم زیرا به خوبی نتوانستیم فرهنگ کار وکارآفرینی را در جامعه نهادینه کنیم و دیدگاه مردم را به خود اتکایی و تکیه بر توان خود روشن کنیم.

 

مداحی نژاد ادامه داد: به همین منظور یکی از برنامه ها و اهداف مهم این مرکز آگاه نمودن و توانمند سازی اقشار آسیب پذیر جامعه بویژه زنان و دختران تحت پوششین نهادهایی حمایتی همچون زندان جهت راه اندازی مشاغل خانگی وکار گاههای خرد می باشد.

 

رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای زرند تعامل با اداره زندان و سایر دستگاه های حمایتی را یک فرصت دانست و افزود: خانواده زندانیان یکی از گروه های هدف این طرح می باشد که امیدواریم تا پایان سال جاری در راستای ایجاد شغل وکار آفرینی به ویژه برای این قشر قدم های مثبتی در خصوص حرفه آموزی و برگزاری کارگاه های خود اشتغالی برداشته شود.

 

“مجید عربنژاد” رئیس اداره زندان شهرستان زرند نیز ضمن ابراز خرسندی از این تعامل وهمبستگی دو دستگاه، اظهار داشت: در سنوات گذشته گام موثری در جهت مهارت آموزی زندانیان برداشته شده و در سال جدید در کنار انجام سایر وظایف سازمانی با تمام جدیت در جهت آگاه سازی و تواتمند سازی خانواده زندانیان تلاش می کنیم.

 

رئیس اداره زندان زرند اهمیت به سلامتی وتعیین مسیر زندگی مناسب برای زندانیان و خانواده آنان با مهارت آموزی وسایر برنامه های فرهنگی بر اساس نیازشان را مهم دانست و ابراز امیدواری نمود که با این همکاری بتوانیم در کاهش آسیب به جامعه بویژه خانواده زندانیان موثر باشیم.

 

انتهای پیام/