معاون آموزش ابتدایی زرند خبر داد:

جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل در زرند

محمدی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش زرند از جذب ۱۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل خبر داد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش زرند از جذب ۱۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل خبر داد.

7777

به گزارش صدای زرند، “حسین محمدی”  در جمع دانش آموزان ابتدایی زرند در سخنانی به تشریح اهمیت علم و سوادآموزی از دیدگاه اسلام پرداخت و گفت: بیسوادی پی آمدهای بدی دارد و بدبختی انسان ها ناشی از جهل و نادانی آنهاست.

 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش زرند با بیان اینکه اسلام به دنبال رشد و تعالی انسان هاست، خاطرنشان کرد: فراگیری علم و دانش از جمله عوامل رشد و تعالی انسان است.

 

وی به اهمیت نشر علم نیز اشاره کرد کرد و افزود: در روایات اسلامی از نشر علم به عنوان زکات علم یاد شده و کسانی که از این نعمت برخوردار هستند، وظیفه دارند به نشر آن بپردازند.

 

محمدی با بیان اینکه جلوگیری از بی‌سوادی رسالت همگانی است، بیان داشت: فرد بی‌سواد نه تنها سبب بروز مشکلاتی برای خانواده می‌شود، بلکه برای جامعه اثرات نامطلوبی نیز در پی دارد.

 

وی با تاکید بر توجه به اجرای طرح انسداد بی‌سوادی تصریح کرد: طرح انسداد مبادی بی‌سوادی و جذب کودکان ودانش آموزان  بازمانده از تحصیل به عنوان اولویت شهرستان محسوب می‌شود چراکه اگر مبادی ورودی بی‌سوادی در شهرستان مسدود شود از رشد بی‌سوادی در جامعه جلوگیری می‌شود.

 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش زرند با تشریح اهمیت انسداد مسیرهای بیسوادی از طریق تحت پوشش قراردادن کامل دانش آموزان در مقطع ابتدایی گفت: اگر تلاش ها در این زمینه به سرانجام نرسد، بیسوادی در جامعه تداوم پیدا می کند که در آینده مستلزم انجام هزینه برای باسواد کردن بازماندگان از تحصیل است.

 

محمدی تصریح کرد: با اجرای طرح انسداد مبادی بی سوادی در زرند ده دانش آموز باز مانده از تحصیل به محیط مدرسه باز گشتند.

 

انتهای پیام/