در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی;

کارگاه تولیدی خوراک دام و طیور در زرند راه اندازی شد/ تولید نوشیدنی گازدار پری بیوتیک از خرما در شهرستان زرند

با حضور فرماندار زرند در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی، کارگاه تولیدی خوراک دام و طیور در شهرستان زرند راه اندازی شد.

در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی، کارگاه تولیدی خوراک دام و طیور در شهرستان زرند راه اندازی شد.

 

kareka tolidi


به گزارش صدای زرند، “حبیب الله خنجری” فرماندار زرند در بازدید از کارگاه تولیدی خوراک دام و طیور با بیان این که تاثیر و نقش اینگونه پروژه ها در بحث اشتغالزایی برکسی پوشیده نیست، اظهار داشت: با راه اندازی اینگونه کارگاه ها نقش موثری در توسعه شهرستان زرند برخواهیم داشت.

 

وی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی، گفت: اولویت دولت در پیگیری مسائل و مشکلات و رفع موانع واحدهای تولیدی می باشد و در این راستا دولت از سرمایه گذاران بخش خصوصی حمایت همه جانبه ای را دارد.

 

دکتر “محمد مهدی عرب نژاد”  مدیر اجرایی این پروژه نیز گفت: ایران وارد کننده پری بیوتیک و اسیدفایر در صنعت دام و طیور است که هر دوی آنها قابلیت تولید از ضایعات خرما را دارد.

 

وی افزود: ما با تلاش و آزمایشات فراوان این ماده را از ضایعات خرما استخراج کرده و در حال تولید این مواد می باشیم و با همکاری  مرکز تحقیقاتی جهاد، آزمایشاتی در اثر بخشی این مکمل پری بیوتیکی طیور انجام داده ایم که با تحقیقات به این نتیجه رسیدیم این مکمل  هم می تواند ارزش غذایی طیور را بالا ببرد و هم در کاهش استفاده آنتی بیوتیک نقش بسیار زیادی داشته باشد.

 

عرب نژاد گفت: این محصول در جشنواره ایده های برتر که در دبی برگزار شد جزء ۵ طرح برتر شناخته شده است، که حتی با پیشنهاداتی از کشورهای عربی جهت ساخت این محصول در دبی روبرو شدم و با توجه به علاقه ای که به سرمایه گذاری در ایران داشتم این طرح را در روستای شهید پرور حمیدیه شهرستان زرند اجرا نمودم.

 

وی با اشاره به اینکه این محصولات باعث افزایش سیستم ایمنی مرغ می شود، افزود: بهبود ضریب تبدیل، کاهش کلسترل، کاهش مصرف آنتی بیوتیک و تولید مرغ سبز، کاهش مصرف خوراک دام از دیگر خواص این محصولات می باشد که علاوه بر کمک به محصول ارگانیک به بهره وری واحد های تولید مرغ هم کمک شایانی خواهد کرد.

 

مدیر اجرایی این پروژه این طرح را به طور کامل در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: این طرح علاوه بر جلوگیری از ضایعات و تولید ارزش افزوده، قابلیت توسعه برای صادرات را نیز داراست  که در صورت حمایت می تواند به اشتغال در این منطقه کمک شایانی نماید.

 

عرب نژاد همچنین از تولید نوشیدنی گازدار پری بیوتیک از خرمای وارده به عنوان یک نوشیدنی مناسب برای انسان در این کارگاه خبر داد و افزود: این نوشیدنی خواص بسیاری برای انسان اعم ازبهبود میکروفلور روده، کمک به سنتز ویتامین و افزایش جذب مواد مغزی دارد.

 

وی تصریح کرد: بالعکس نوشابه های صنعتی که نتیجه آن پوکی استخوان است، این نوشیدنی جذب کلسیم، افزایش سیستم ایمنی انسان و بهبود سیستم گوارش بدن را به همراه خواهد داشت.

 

مدیر اجرایی این پروژه بیان کرد: ایده نوشیدنی پری بیوتیکی گازدار از این طرح اقنباس شده و در حال انجام مراحل قانونی جهت کسب مجوزهای بهداشت است.

 

عرب نژاد در پایان گفت: حاصل تحقیقات مشترک با همکاری مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی در اثربخشی مکمل پروبیوتیکی بر روی مرغ گوشتی نتایج علمی کسب شد که حاصل آن به عنوان مقاله در دو دانشگاه کرمان و گیلان پذیرفته شد.

 

به گزارش صدای زرند، این کارگاه به همت دکترمحمد مهدی عرب نژاد و همسرشان خانم طاهره عرب نژاد در روستای حمیدیه زرند احداث گردیده است و در حال حاضر برای ۴ نفر اشتغال ایجاد نموده است.

 

انتهای پیام/