صدای زرند گزارش می‌دهد:

آیا بازار مبلمان زرند مگسی‌تر خواهد شد؟! / امام جمعه زرند: بدون حضور بازاریان شهرستان من مخالف برگزاری این نمایشگاه هستم

حجت‌الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی امام جمعه زرند در این باره طی گفتگویی بیان داشت: من با نَفس برپایی نمایشگاه مخالف نیستم اما اینکه این نمایشگاه با چه کیفیتی و به چه صورتی برپا شود مهم است که بنده به عنوان امام جمعه این شهر با برپایی نمایشگاهی که فروشندگان و تولیدکنندگان شهرستان در آن نادیده گرفته شوند به شدت مخالفم.

کمتر کسی است که این روزها منکر رکود و کساد بازار در تمامی بخش‌ها شود. اوضاع اقتصادی جامعه و عدم توان مردم برای خرید رونق را از بازار تمامی اصناف گرفته است و این روند همچنان ادامه دارد.

 

صدای زرند: بسیاری از بازاریان در تمامی اصناف امید رونق کار خود را به تاریخ‌های خاص و خریدهای فصلی به ویژه بازار شب‌های عید بسته‌اند و زنده بودن کسب و کار خود را به دلیل رونق بازار در این ایام می‌دانند. می‌توان گفت اگر این بازار را اصناف و بازاریان بگیریم باید فاتحه کسب و کار بسیاری از فروشندگان را خواند!!

 

MegasPerandan SZ5s4d02در این بین برپایی نمایشگاههای فصلی یکی از مباحثی است که ضمن لزوم برپایی آن‌ها برای کنترل شرایط بازار و کمک و حمایت از مصرف‌کنندگان، اینگونه نمایشگاهها معضلاتی را برای آن دسته از فروشندگانی که امکان و یا شرایط حضور در این نمایشگاه را ندارند، ایجاد می‌کنند و با از دست دادن بازار فروش، شکستی بزرگ در مسیر کسب و کار خود خواهند خورد.

 

امسال و طبق گفته بسیاری از افراد به زودی قرار است نمایشگاه فروش مبلمان و دکوراسیون با حضور یک شرکت تهرانی در شهر زرند برپا شود که این موضوع داد فعالین این صنف در شهرستان زرند را درآورده است.

 

گلستانی یکی از فروشندگان و تولیدکنندگان مبل و دکوراسیون در شهرستان زرند در این باره به صدای زرند گفت: متاسفانه نمی‌دانم بر اساس چه سیاستی می‌خواهند این نمایشگاه را در زرند برپا کنند. در این شرایط اقتصادی بد که ما تمام امید خود را به بازار شب عید بسته بودیم این کار ضربه سنگینی به ما خواهد زد.

 

وی که از این اقدام به شدت ناراحت بود گفت: ما از صدای زرند و دیگر رسانه‌ها این تقاضا را داریم که پیگیر این موضوع باشند و از مسئولین که همیشه دم از اقتصاد مقاومتی می‌زنند این سوال را بپرسند که آیا اقتصادِ تولیدکنندگان و بازاریان شهرستان و احتمالاً ورشکسته شدن آن‌ها برایشان مهم نیست؟!

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی امام جمعه زرند در این باره طی گفتگویی بیان داشت: من با نَفس برپایی نمایشگاه مخالف نیستم اما اینکه این نمایشگاه با چه کیفیتی و به چه صورتی برپا شود مهم است که بنده به عنوان امام جمعه این شهر با برپایی نمایشگاهی که فروشندگان و تولیدکنندگان شهرستان در آن نادیده گرفته شوند به شدت مخالفم.

 

ابراهیمی گفت: من مراتب مخالفت خود را در این باره به شورای تامین شهرستان اعلام کرده‌ام اما متاسفانه انگار مجوز این نمایشگاه شهریورماه از سوی صنعت، معدن و تجارت به این شرکت تهرانی داده شده است و اگر اکنون خواسته‌ی وی را تامین نکنند ایشان می‌توان به این موضوع معترض شود.

 

ایشان با بیان اینکه فروشندگان و تولیدکنندگان شهرستان با توجه به اینکه در طول سال مالیات و عوارض می‌پردازند برای استفاده از بازار شب عید شهرستان در اولویت هستند، افزود: من به شورای تامین شهرستان پیشنهاد داده‌ام که اگر قصد برگزاری این نمایشگاه را دارند حداقل باید شرایط به صورت مشارکتی باشد تا تولیدکنندگان و فروشندگان شهرستان هم بدون هیچگونه محدودیتی و به صورت رایگان در آن حضور یابند.

 

بیژن جعفری از دیگر فعالین عرصه تولید مبلمان و دکوراسیون شهرستان زرند به صدای زرند گفت: متاسفانه طبق تصمیمی که گرفته شده است این نمایشگاه فردا برگزار خواهد شد و حتی کوچکترین زمانی برای برای اینکه ما فرصت کنیم تا برای حضور در این نمایشگاه حاضر شویم به ما داده نشده است.

 

وی گفت: در برگزاری نمایشگاهها صنف مربوطه چند ماه قبل به فعالین آن صنف برای حضور در نمایشگاه نامه می‌فرستد نه اینکه امروز از فرد بخواهند که برای فردا جهت شرکت در نمایشگاه آماده باشد.

 

وی این اقدام را اصلاً برای شرایط اقتصادی شهرستان مناسب ندانست و گفت: فردی که از تهران به زرند می‌آید به تنهایی مبلغ زیادی را از جیب مردم شهرستان زرند جدا خواهد کرد که ضمن کسادتر کردن بازار تولیدکنندگان شهرستانی شرایط اقتصادی شهرستان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

جعفری گفت: ما بعد از اینکه متوجه احتمال حضور یک شرکت تهرانی برای برپایی اینچنین نمایشگاهی شدیم، پیشنهاد کردیم که صنف مبلمان و دکوراسیون در یک زمان مشخص یک تخفیف به خریداران ارائه دهد و از حضور یک شرکت از خارج شهرستان جلوگیری شود که متاسفانه این پیشنهاد ما پذیرفته نشد و امروز شورای تامین شهرستان برپایی این نمایشگاه را تایید کرد.

 

مهندس باصره رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان به عنوان نهادی که به این نمایشگاه مجوز داده است ضمن عدم تمایل جدی برای گفتگو در این باره، به خبرنگار ما گفت: این نمایشگاه قرار است به صورت مشارکتی و با حضور تولیدکنندگان شهرستانی برگزار شود و با توجه به اینکه هنوز افراد مربوطه اجاره‌نامه‌ای برای محل برگزاری این نمایشگاه به ما ارائه نکرده‌اند زمان برپایی آن مشخص نیست و باید منتظر تصمیم نهایی اتحادیه مربوطه در این زمینه باشیم.

 

ایشان ضمن تایید صدور مجوز این نمایشگاه در اوایل مهرماه سال جاری از سوی اداره صنعت معدن و تجارت، گفت: صدور مجوز با در نظر گرفتن شرایطی بوده است که هنوز تامین نشده است و تا زمانی که شرایط برپایی این نمایشگاه تامین نشود نمی‌توانیم این نمایشگاه را برگزار کنیم.

 

باصره با بیان اینکه ما از رسانه‌ها این توقع را داریم که در این شرایط به ما کمک کنند، اظهار داد: هیچگونه تصمیم اشتباهی در این باره گرفته نشده است و من به زودی گزارشی در مورد این نمایشگاه به شما خواهم داد.

 

متاسفانه با تماس‌هایی که با حبیب‌الله خنجری داشتیم، موفق به برقراری ارتباط با ایشان نشدیم، اما اگر در ادامه توانستیم نظر ایشان را به عنوان رییس شورای تامین شهرستان در این باره دریافت کنیم از طریق صدای زرند به شما کاربران اطلاع خواهیم داد.

 

سرانجامِ داستان برپایی این نمایشگاه همچنان مشخص نیست اما چیزی که واقعیت است و باید آن را پذیرفت این است که برپایی این نمایشگاه بدون درنظر گرفتن تولیدکنندگان و فروشندگان شهرستانی نه به نفع صنف مبلمان و دکوراسیون شهرستان خواهد بود و نه به نفع مردم شهرستان.

 

این داستان ادامه دارد…

 

انتهای پیام/