رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند در دیدار با شهردار:

توسعه فرهنگ باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهند شد

احمد رشیدی گفت: جامعه امروزی مطالباتش در حوزه فرهنگ بسیار بالا ست و بر همین اساس انجمن‌های هنری تشکل یافته و امروز همه انجمن‌های فرهنگی هنری راه‌اندازی و فعال هستند و شکی نیست این توسعه فرهنگ باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار صدای زرند، صبح یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ احمد رشیدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند با تفاق جمعی از هنرمندان در نشستی  صمیمی با مهندس محمدی شهردار محبوب زرند پیرامون مسائل فرهنگی و هنری شهرستان  به گفتگو پرداخت.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر شهردار زرند در راه‌اندازی اولین و بزرگترین پلاتوی نمایش (تماشاخانه) در شهرستان زرند که مایه مباهات و خرسندی برای هنرمندان زرندی است افزود: جامعه امروزی مطالباتش در حوزه فرهنگ بسیار بالا ست و بر همین اساس انجمن‌های هنری تشکل یافته و امروز همه انجمن‌های فرهنگی هنری راه‌اندازی و فعال هستند و شکی نیست این توسعه فرهنگ باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

 

Ershad SZs541d1

 

رشیدی افزود: طی دو سال گذشته در حوزه فرهنگ رشد بسیار خوبی داشته‌ایم اما بدلیل گستردگی و پیچیدگی حوزه فرهنگ و هنر بدون همکاری و مشارکت سایر سازمان‌ها و نهادها نمی‌توان بر مشکلات این حوزه فائق آمد چرا که ثمره‌ی‌ حوزه‌ی‌ فرهنگ‌، همفکری‌ اجتماعی‌ است‌. بنابرین ‌ فرهنگ‌ می‌تواند نظام‌ ارتباطات‌ جامعه‌ را توسعه‌ دهد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند در ادامه افزود: برنامه‌های آینده این حوزه در طی سال جاری را  اجرای طرح رقابتی انتخاب پایتخت کتاب ایران، جشنواره موسیقی، شعر مهتاب کویر و گرامیداشت یاد و خاطره فرهیختگان حوزه آفرینش های ادبی، جشنواره استانی کاریکاتور در زرند، برگزاری تالار گفتگو با حضور استاندار و جمعی از فرهیختگان، برگزاری دومین جشنواره سالانه خوشنویسی، برگزاری سمینار زرندشناسی در مبحث فرهنگ و تاریخ زرند، آئین تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی و هنری، برگزاری هفته کتاب استان در زرند همراه با نشست‌های تخصصی، برگزاری دومین جشنواره وب نویسی و غیره بیان نمود.

 

در ادامه مهندس محمدی شهردار زرند با تقدیر و تشکر از حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند و هنرمندان عزیز در این نشست اظهار داشت: هنرمندان شعبه‌ای از هنر خدایی را دارند و این مایه فخر و افتخار است برای هر کس این هنر را دارد و در این میان فرهنگ و هنر از ارزش بیشتری برخوردار است.

 

منتخب شورای شهر زرند خطاب به هنرمندان افزود: هیچ زبانی را گویاتر، برهان‌تر و جذاب‌تر از زبان هنر نمی‌شناسم. در مقوله هنر شک نکنید چرا که اگر میلیاردها تومان هزینه کنیم اما اگر از کانال هنر نباشد یقیناً تاثیرگذار نخواهد بود و یکی از دلایلی که عدم موفقیت در معضلات و آسیب های اجتماعی هست همین است که از کانال هنر وارد نشده است چرا که فرهنگ نیازهای فکری انسان را تامین می‌کند و بر همین اساس چنانچه نظام تحقیق و آموزش و تبلیغ در جامعه درست سازماندهی نشود جامعه هم از لحاظ اقتصاد و هم فرهنگ دچار مشکل خواهد شد.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی شهرداری زرند در طول سال جاری عملکرد این حوزه را نسبتاً خوب و موفق‌آمیز خواند  و دلیل آن را ورود از کانال هنر بیان کرد، شهردار زرند اعلام نمود: سالن پلاتوی نمایش (تماشا خانه) جهت برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری آماده بهره‌برداری است و ما باید از این مجموعه فرهنگی اجتماعی استفاده بهینه را ببریم.

 

شایان ذکر است در ادامه این نشست هر یک از هنرمندان به نقطه نظرات و مسائل و مشکلات خویش در حوزه فرهنگ و هنر پرداختند.

 

انتهای پیام/اکبر ابراهیمی ابراهیمی