امیری، نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی:

مردم کرمان دوستی خوبی با کتاب دارد

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان و نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: سرانه مطالعه مردم استان کرمان بیش از میانگین کشوری است.

 

به گزارش صدای زرند، دکتر«حسین امیری خامکانی» در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در کرمان گفت: این نمایشگاه از غنای خوبی برخوردار است و با وجود فاصله زیاد نمایشگاه از مرکز شهر استقبال خوبی صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به اهمیت سرانه مطالعه در کشور تصریح کرد: سرانه مطالعه مردم استان کرمان نسبت به میانگین کشور بیشتر است و بعضی از آمار و ارقام کشوری نشان می‌دهد که مردم کرمان دوستی خوبی با کتاب دارد.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در خانه ملت ادامه داد: البته امروزه تنها خرید کتاب یا مراجعه به کتابخانه‌ها، تنها معیار برای کتابخوانی نمی‌تواند باشد.

 

 

دکتر حسین امیری خامکانی, دکتر حسین امیری, دکتر حسین امیری خانمکانی,

 

وی با اشاره به این‌که دین با کتاب و قرائت گسترش یافت، افزود: کتاب ارزشمندترین و بزرگ‌ترین دستاورد فرهنگی بشر است که همه ارزش‌های فرهنگی اجتماعی و علمی از طریق کتاب و کتابت شکل گرفته است.

 

امیری تصریح کرد: همه تحولات اجتماعی، فرهنگی، ایده‌های اقتصادی، توسعه جوامع، رفاه و پیشرفت انسان‌ها در نتیجه و کتاب کتابت است و باید زمینه دسترسی مناسب‌تر مردم به تهیه کتاب فراهم شود.

 

وی با اشاره به این‌که حضور و استقبال ناشرین در این نمایشگاه چشمگیر است، گفت: ناشرین محلی از استان کرمان و دیگر ناشرین از استان‌های دیگر از حضور و استقبال مردم ابراز رضایت دارند.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان با تقدیر از مسئولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان یادآور شد: این نمایشگاه فرصت خوبی ایجاد می‌کند که علاقه‌مندان رشته‌های مختلف کتب، نیاز خود را تأمین کنند.

 

 

انتهای پیام/