سید حسین مرعشی کشور برای عبور از گردنه های سخت به سیاستمداران دانا نیاز دارد:

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی کشور برای عبور از گردنه های سخت به سیاستمداران دانا نیاز دارد

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: کشور برای عبور از گردنه های سخت نیازمند سیاستمداران آگاه، دانا، عاشق ایران، پاک و پاکدامن و اهل گذشت، مدارا و منطق است و این سیاستمداران باید از درون احزاب بیرون بیایند که البته کار دشواری است.

صدای زرند،سید حسین مرعشی عصر پنجشنبه در آیین افتتاح دفتر حزب کارگزاران سازندگی در کرمان افزود: ما خیلی با حکمرانی خوب فاصله داریم و بسیاری از کارهای ما هنوز ابتدایی است، باید همه یکدیدگر را تایید و تکمیل کنیم و مسیر را برای سرافزاری کشور فراهم کنیم.
وی گفت: ما در دوران جدید گسترش تشکیلات حزب ۲ سیاست اصلی را برای ۲ هدف مهم انتخاب کرده ایم؛ اول تمرکز بر منافع ملی و اسلامی کشور و دوم تمرکز بر وحدت اصلاح طلبان در کشور است.
وی بیان کرد: گسترش تشکیلات حزب با این ۲ سیاست و هدف متعالی مورد توجه بوده است و اعضا با رعایت این دو سیاست باید تشکیلات حزب را گسترش دهند.
عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم افزود: به هیچ وجه گسترش تشکیلات حزبی که منجر به ایجاد اختلاف در جبهه اصلاحات شود مطلوب و منظور نظر ما نیست.
وی بیان کرد: امروز هیچکدام از احزاب قدیمی و جدید به تنهایی مخاطبان کافی و قابل توجه کافی ندارند که بتوانند در سیاست های کشور اثرگذار باشند اما جبهه اصلاحات دارای فراگیری کافی و عناصر روشنی از تفکر، اندیشه و راهکار برای اداره کشور و دارای سابقه روشن، رهبران شناخته شده و مخاطبان کافی در کشور است.
مرعشی با اشاره به سوابق حزب کارگزاران سازندگی گفت: کارگزاران در مقطع خاصی پا به عرصه سیاست گذاشت و سیاست های بسیار مفید دوره سازندگی به وسیله منتقدان اصولگرا به تعبیر آن روز جناح راست حاکم بر مجلس چهارم به چالش کشیده شده بود.
وی اظهار کرد: در وافع دوستان به سمتی حرکت می کردند که با ایجاد یکپارچگی به حسب ظاهر در حکومت ولی از نظر ما خالی از عنصر کفایت بتوانند کشور را مدیریت کنند.
وی گفت: زمانی که در دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی کارم را آغاز کردم دقیقا در اوج این فشارها بود، شرایط جامعه، شرایط گذار و خیلی از کارها و پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری شروع شده و به نتیجه نرسیده بود، شاید آثار آن حجم وسیع سازندگی در ایران در زندگی مردم محسوس نشده و قیمت نفت در شرایط نامناسبی بود و فشار روی دولت آیت الله هاشمی سنگین بود.
استاندار و نماینده اسبق مردم کرمان با طرح این موضوع که نگاهمان به مسائل کشور باید چگونه باشد؟ افزود: آیا باید نگاه صرفا جناحی و حزبی داشته باشیم یا باید مسائل کشور را از زاویه منافع ملی مورد توجه قرار دهیم.

marashi
وی اظهار کرد: پاسخ خیلی صریح و روشن است من این حرف را مقایسه می کنم با جمله ای که بارها گفته ام، زمانی که در مجلس ششم در سفری به ایرلند رفته بودم، از رئیس اقلیت مجلس ایرلند که میزبان ما بود سئوال کردم در انتخابات پیش رو شما شانس پیروزی و تبدیل از اقلیت به اکثریت را دارید و او پاسخ داد خوشبختانه رقیب ما آنقدر کشور را خوب اداره کرده که ما شانس پیروزی نداریم ببینید چقدر منطقی جامع و ملی نگاه می کند.
وی افزود: الان که زمان گذشته و غبارها کنار رفته و فاصله افتاده و می شود از بالا تحولات کشور را نگاه کرد می توان فهمید آن زمان دوستان اصولگرای ما در مجلس چهارم چقدر با مسائل کشور تنگ نظرانه برخورد می کرده اند.
مرعشی گفت: بیش از ۱۵ سال از فوت آقای نوربخش می گذرد هنوز بعد از این مدت هیچ اقتصاددانی جای وی را در اقتصاد کشور نتوانسته پر کند با این حال دوستان می گفتند چرا اینها در دولت هستند و کمک می کنند.
وی افزود: در آن فضای بسیار خاص، فکر ایجاد یک تشکل سیاسی جدید و نهضت سیاسی جدید بین دوستان و همکاران آیت الله هاشمی شکل گرفت و احساس عمومی تشکیل دهندگان کارگزاران کشور این بود که تکنوکرات و فن گرایان کشور که بار اصلی توسعه و تحول کشور را باید بر دوش داشته باشند اینها در عرصه سیاسی توسط هیچ گروهی نمایندگی نمی شود و نماینده ای در عرصه سیاسی ندارند.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی افزود: آن روزها که بحث های مربوط به تشکیل کارگزاران را داشتیم در حاشیه دولت آقای هاشمی رفسنجانی کسی باور نمی کرد گروهی از اعضای دولت به صحنه بیایند و بخواهند بیانیه سیاسی بدهند و مردم را برای فعال شدن در انتخابات دعوت کنند و مردم نیز استقبال کنند.
وی بیان کرد: آن روزها دوستان گروه های چپ خط امامی از رنجشی که در انتخابات مجلس چهارم برایشان پیش آمده بود که بخشی مربوط به رد صلاحیت و بخشی مربوط به رای نیاوردنشان بود به هیچ وجه حاضر نبودند در عرصه سیاسی مجدد فعال شوند.
مرعشی ادامه داد: در آن فضای خاص و علیرغم اینکه آیت الله هاشمی ما را منع کرده بودند و توصیه به مصالحه داشتند و جالب بود که مصالحه نیز با انتظارات خیلی کمی دنبال می شد، خواستیم پنج نفر از افراد مورد نظر ما را در لیست بگذارند که یکی آقای دعایی و مهجور بود که همیشه در لیست ها بود، مجید انصاری و عبدالله نوری بود، جز آقای عبدالله نوری که ممکن بود کمی زاویه داشته باشد بقیه آنچنان زاویه ای هم نداشتند و دوستان ما در روحانیت مبارز نپذیرفتند.
وی گفت: آقای هاشمی بعد از آنکه آنها رد کردند منعشان را از فعالیت ما برداشتند البته باید تاکید کنم در آن دوره رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید داشتند که یک گروه دیگر بیاید و لیست بدهد تا انتخابات پرشور شود.
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی افزود: روز شنبه نخستین بیانیه کارگزاران صادر و منتشر شد و روز یکشنبه ۱۴۰ نفر از نمایندگان مجلس علیه ما بیانه دادند و از تریبون مجلس خوانده شد، هنوز ۲۴ ساعت نگذشته بود که مجلس چهارم متوجه شتاب این حرکت شد.
وی با بیان اینکه مجدد تشکیل جلسه و سه راهکار ارائه دادیم افزود: یکی اینکه مثل موتلفه به یک حزب تبدیل می شویم همانطور که تعدادی از وزرا عضو حزب موتلفه هستند عضو باشند.
وی گفت: راه حل دوم این بود که ما ۲ بیانیه می دهیم و لیست انتخاباتی نمی دهیم و مردم را به انتخابات دعوت می کنیم و سوم اینکه با ۱۶ منهای ۱۰ ادامه می دهیم.
مرعشی افزود: در آن مقطع کارگزاران نقش آفرینی خود را کرد و مجلس پنجم علیرغم همه فشارهای سنگینی که وجود داشت متفاوت از مجلس چهارم شکل گرفت.
وی گفت: یکی از مهمترین فرازهای تاریخ کاری کارگزاران این بود که ما در مجلس پنجم فراکسیون کارگزاران را تشکیل ندادیم و تنها گروهی بودیم که از ۱۰۰ تا ۱۱۰ نفر راه یافته به مجلس در آن مقطع حدود ۸۰ نفر مستقل مربوط به لیست ما بود اما ترجیح دادیم با مجموع نیروهای چپ آن زمان فراکسیون مجمع حزب الله را در مجلس داشته باشیم و این شکاف در صفوف متحدمان به وجود نیاید.
مرعشی اظهار کرد: آن مجلس پایه گذاری انتخابات ۷۶ را ایجاد و آن پیروزی نسبی زمینه را برای نقش آفرینی در انتخابات رئیس جمهوری فراهم کرد.
وی افزود: در انتخابات سال ۷۶، رمزی وجود داشت اینها را گفتم تا سخن نخست خودم را تقویت کنم.
وی گفت: تئوری رقیب در انتخابات ۷۶ این بود که انتخابات سه وجهی باشد، کارگزاران یک نامزد و روحانیون مبارز یک نامزد و نامزد روحانیون مبارز که آقای ناطق بود برنده شود.
نماینده اسبق مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما توانستیم با رایزنی های فشرده تصمیم قاطع بگیریم یک کاندیدا با روحانیون مبارز داشته باشیم و اگر آن ائتلاف شکل نمی گرفت مسیر کشور مسیر دیگری می شد و آن ائتلاف بسیار مبارک بود و کاش بعد از سال ۷۶ نیز این ائتلاف مبارک حفظ شده بود.
وی گفت: کاش آن ائتلافی که در خرداد ۷۶ شکل گرفته بود ادامه پیدا می کرد و حتما فرصت نقش آفرینی به عناصر ناشناخته و بی هویت و مشکوک نمی افتاد و کشور اینقدر ضربه نمی خورد.
وی افزود: امروز هم تاکید می کنم اگر کسی دلسوز ایران، اسلام و شیعه و مردم است مسیر این دلسوزی، خودخواهی، خودرایی ها و تک زدن ها نیست بلکه مسیر انجام کار جمعی است.
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی افزود: مادام که با هم جمع می شویم، قوی می شویم و مادام که از هم جدا می شویم داریم ضعیف می شویم لذا باید با هم باشیم.
وی اظهار کرد: کشور در شرایط مناسبی نیست اختلاف نظرها در کشور زیاد است، انتخابات آینده بسیار مهم و بسیار هم تا این لحظه مبهم است.
مرعشی گفت: انجام این وظیفه ملی نیازمند در کنار هم بودن و گذشت است.
وی افزود: کشورداری سخت است و کشورهایی که خردمندانه و عاقلانه اداره می شوند امروز برای رفع مشکلاتشان گرفتارند.
وی گفت: امروز اگر ترامپ رای می آورد بیانگر سخت بودن زندگی در آمریکاست.