در نشست مشترک سازمان نظام مهندسی و فرمانداری زرند/

راه‌های استحکام‌بخشی واحدهای مسکونی و تجاری زرند بررسی شد

در نشست سازمان نظام مهندسی فرمانداری زرند، راه‌های استحکام‌بخشی و مقاوم‌سازی منازل و اماکن تجاری شهرستان بررسی شد.

در نشست هم‌اندیشی اعضای نمایندگی سازمان نظام مهندسی شهرستان زرند با حضور حبیب‌الله خنجری فرماندار و احمد محمدی شهردار زرند در مورد آینده شهرسازی و نوسازی اماکن عمومی و دولتی این شهرستان تبادل نظر شد.

News_sedayezarand.irبه گزارش صدای زرند، علی نگاری‌زاده رئیس نمایندگی سازمان نظام مهندسی زرند با تقدیر از از تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی مسئولان شهرستان در زمین‌لرزه‌های اخیر اظهار داشت: با تشکیل جلسات متعدد ستاد بحران توانستند به خوبی فضای حاکم بر شهرستان را مدیریت کرده و آرامش نسبی را حاکم کنند.

وی افزود: قطعاً با به دست‌آوردن اطلاعات کامل که پایه و اساس برنامه‌ریزی هر نوع مدیریتی است و همچنین با آرامش که در موقعیت فعلی به دست ‌آمده می‌توان تصمیماتی در مورد استحکام‌بخشی و رسیدن به شهری مقاوم تلاش کرد و سازمان نظام مهندسی نیز با استراتژی مناسب و درس گرفتن از حوادث سال‌های گذشته در کنار مردم و مسئولان خواهد بود.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد زرند تصریح کرد: اصول و طراحی سازه‌های مقاوم در برابر زلزله چیدمان سه پارامتر‌ شکل‌پذیری، سختی و مقاومت در کنار هم می‌تواند به استحکام‌‌بخشی سازه‌ها کمک کرده و امنیت و آرامش شهروندان را نیز به همراه داشته باشد.

حبیب‌الله خنجری فرماندار زرند اظهار داشت: بخش عمده کار که برنامه‌ریزی و پیگیری مستمر است به ما بستگی دارد و امیدواریم خداوند نیز توفیق دهد تا کار بازسازی نیز پس از تمهیدات اسکان موقت هرچه سریع‌تر آغاز شود.

وی به تعهد و تخصص جامعه مهندسان ناظر ساختمان در زرند اشاره کرده و افزود: با حساسیت بیشتری کار نظارت را پیگیری کرده تا شهروندان زرندی بدون دغدغه بتوانند از مسکنی که هم با سرمایه خودشان و هم با کمک از منابع دولتی ایجاد کرده‌اند، استفاده ببرند.

خنجری از آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای بازسازی شهرستان خبر داد‌ و تصریح کرد: پس از زلزله سال ۸۳ ‌نیمی از شهر از شرایط مطلوب و قابل توجهی بر‌خوردار است و امیدواریم نیم دیگر نیز با توجه ویژه دولت تدبیر و امید به شرایط ایده‌ال رسیده و دغدغه از این بابت نداشته باشیم.

احمد محمدی شهردار زرند نیز گفت: زلزله تهدید است، اما برای انسان‌های متخصص و اندیشمند می‌تواند یک فرصت باشد تا از این تهدید طبیعی درس گرفته و زندگی و کار  خود را بر همین اساس برنامه‌ریزی کنند.

وی بیان داشت: بخش برنامه‌ریزی، اسکان موقت، تمهیدات ویژه امداد و نجات و پیگیری تسهیلات لازم برای بازسازی به خوبی انجام گرفته، اما مرحله مهم و اصلی کار که برنامه‌ریزی برای بازسازی مقاوم و با برنامه است به عهده شهرداری و سازمان نظام مهندسی است که باید در کنار یکدیگر این مهم را به سرانجام برسانیم.

محمدی افزود: اگر برنامه داشته باشیم و مردم نیز اعتماد و همراهی کنند می‌توانیم با تغییر فرهنگ ساخت و ساز به ایده‌آل خود نزدیک شویم، امروز با کسب تجربه از گذشته باید در مدیریت منابع و زمان بهترین عملکرد را داشته باشیم تا دغدغه را از ذهن همشهریانمان دور کنیم.

شهردار زرند تصریح کرد: طرح‌هایی باید به تصویب برسد تا گره‌های ترافیکی، اسکان و امدادرسانی را حل کرده و خدمات‌رسانی در مواقع بحرانی در سطح شهر به خوبی ارائه شود.

وی عنوان کرد: نظرات باید به صورت بسته‌های تشویقی به شهروندان ارائه شده و برای جلوگیری گسترش بی‌رویه شهر که ارائه خدمات مختلف را با مشکل همراه خواهد کرد به شهروندانی که در بلند مرتبه‌سازی ورود کنند شهرداری در دریافت پروانه ساختمانی ۵۰ درصد تخفیف خواهد داد.

انتهای پیام/ فارس