ابراهیمی، امام جمعه زرند:

مهمترین پشتوانه انسان اخلاق نیکو است / روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان های استان به داد مدارس غیرمقاوم زرند برسند

امام جمعه زرند از مدیر کل آموزش پرورش و همه مسئولان درخواست کرد به کمک شهرستان زرند بشتابند و با توجه به اینکه شهرستان روی خط زلزله است تعداد زیادی از مدارس هستند که مقاوم نیستند باید در اسرع وقت مقاوم سازی بشوند تا دانش آموز و معلمان پرتلاش زرندی بتوانند با خیال راحت به درس و آموزش بپردازند.

امام جمعه شهرستان زرند در اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش استان کرمان با بیان آیات و روایت گفت: مهم ترین کار معلم شکوفایی و روشن کردن عقل دانش آموز است.

 

emamjomezarand-sz5sdsdd01

 

به گزارش صدای زرند حجت‌الاسلام والمسلیمن علی ابراهیمی امام جمعه زرند با عرض خیر مقدم به همه روسای آموزش پرورش با بیان روایتی از امام علی (ع) اظهار داشت: امام علی به فرزندش امام حسن (ع) سفارش و وصیت می کند بالاترین بی نیازی و توانمندی عقل است. البته رشد عقل به دست استاد است خیلی وقت ها روی عقل به واسطه گرایش ها و خواهش های نفسانی سایه انداخته می شود که  وحی از سوی خدا به وسیله رسولش سایه را بر می دارد پس پرده برداری و احیاء عقل دانش آموز به دست معلم است تا عقل دانش آموز را شکوفا کند و آیند درخشان برای خود و مملکت بسازد و بالاترین شکست و فقر بی خردی است.

 

وی در ادامه روایت افزود: شکست انسان در خودخواهی و بزرگ بینی است که خودش را از دیگران برتر و بهتر بداند ولی اگر تواضع داشته باشد از همه رحمت های الهی بهرمند می شود و جایگاهی در پیشگاه خدا پیدا می کند. باید بدانیم هر کس به هر جای رسیده از تواضع و فروتنی است و بهترین حسب و پشتوانه به فرمایش امام علی (ع) اخلاق نیکو است و اگر همه در هر شغلی که هستن چه کاسب، چه روحانی، چه معلم، چه کشاورز و… بکوشند خوش اخلاق باشند در کارشان پبشرفت می کنند و جامعه به سوی ارزش ها حرکت می کند.

 

وی از مدیر کل آموزش پرورش و همه مسئولان درخواست کرد به کمک شهرستان زرند بشتابند و با توجه به اینکه شهرستان روی خط زلزله است تعداد زیادی از مدارس هستند که مقاوم نیستند باید در اسرع وقت مقاوم سازی بشوند تا دانش آموز و معلمان پرتلاش زرندی بتوانند با خیال راحت به درس و آموزش بپردازند.

 

انتهای پیام/