رئیس سازمان امداد و نجات اعلام کرد:

پشتیبانی نیروهای امداد رسان از مردم تا پایان پس لرزها

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد: نیروهای واکنش سریع امدادرسان این جمعیت تا پایان پس لرزه ها در شهر زرند کرمان باقی خواهند ماند و در صورت نیاز، به کمک مردم این شهر خواهند شتافت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد: نیروهای واکنش سریع امدادرسان این جمعیت تا پایان پس لرزه ها در شهر زرند باقی خواهند ماند و در صورت نیاز، به کمک مردم این شهر خواهند شتافت.

img_9636

 

به گزارش صدای زرند، “مرتضی سلیمی” رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر پس از ارزیابی وضعیت این شهر پس از وقوع زلزله و پس لرزه های آن گفت: با انجام ارزیابی های اولیه و ثانویه از سوی نیروهای یادشده و تداوم پس لرزه ها در ۲۴ ساعت گذشته مشخص شد که مهم ترین نیازهای اساسی اسکان اضطراری و موقت در چادرهای امدادی و توزیع بسته های غذایی و تغذیه ای شرایط اضطراری عمومی است و هیچ محدویتی برای ارائه این کمک ها نداریم.

 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد، هم اکنون به منظور ارایه خدمات امدادی یادشده گروه های پشتیبان این سازمان از جمعیت هلال احمر استان کرمان و استان های معین در حال برنامه ریزی پشتیبانی امدادی از مردم شهرستان زرند هستند.

 

سلیمی تاکید کرد، امدادگران و نجاتگران این سازمان برای کمک به مردم شهرستان زرند در کنار آنان حضور خواهند داشت و در این راه از تمام توان عملیاتی و پشتیبانی خود استفاده خواهند کرد.

 

وی افزود: انبارهای استان کرمان تقویت شده و نهایتا تا فردا زرند تقویت می شود و تیم های عملیاتی اماده باش کامل دارند.

 

روز گذشته(دوشنبه ۱۰ آبان ماه) ۲ زمین لرزه به بزرگی ۳.۵ و ۲.۱ با فاصله زمانی هشت دقیقه بعد از زلزله ۴.۶ ریشتری شهرستان زرند در شمال استان کرمان را لرزاند.

 

به گزارش صدای زرند، از مرکز لرزه نگاری کشوری، زمین لرزه ۳.۵ ریشتری در عمق هشت کیلومتری زمین روی داد و زمان وقوع آن ساعت ۱۸ و ۱۴ دقیقه و ۳۸ ثانیه روز گذشته (دوشنبه)ثبت شد.

 

زلزله ۴،۸ ریشتری شامگاه پنجشنبه ۲۹ مهر و زلزله ۴.۷ ریشتری عصر جمعه هفتم آبان سال جاری موجب مصدومیت شماری از مردم این شهرستان به دلیل ترس از زلزله یا حین فرار شد و خسارات جزئی به برخی ساختمان های قدیمی وارد کرد.

 

تداوم پس لرزه های از آن زمان تاکنون موجب ترس مردم شهرستان زرند شده و برخی از آنان که منازل غیرمقاوم یا خسارت دیده از زلزله دارند بیرون از ساختمان ها شب را به صبح می رسانند.

 

تدابیر لازم برای اسکان متقاضیان و تامین اعتبار برای نوسازی واحدهای مسکونی قدیمی از سوی مسئولان استان اندیشیده شده و در دست اقدام است.

 

تمامی مدارس شهرستان زرند در همه مقاطع تحصیلی امروز (سه شنبه ۱۱ آبان ماه) و فردا (چهارشنبه ۱۲ آبان ماه) تعطیل است.

 

این تصمیم به دلیل زلزله های اخیر و لزوم احتیاط و دور ماندن از خطر برای دانش آموزان اتخاذ شده است.

 

انتهای پیام/