فراخوان جشنواره شعر آزاد مهتاب کویر زرند اعلام شد/ مهلت ارسال آثار تا ۱۵ دی

معینیان دبیر هنری جشنواره شعر آزاد مهتاب کویر زرند گفت: علاقه‌مندان شرکت در جشنواره شعر آزاد مهتاب کویر با عنوان زرند، شهر شعر و کتاب تا ۱۵ دی ماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

دبیر هنری جشنواره شعر آزاد مهتاب کویر زرند گفت: علاقه‌مندان شرکت در جشنواره شعر آزاد مهتاب کویر با عنوان زرند، شهر شعر و کتاب تا ۱۵ دی ماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. 

 

moei-moeinyan


به گزارش صدای زرند، “معین معینیان” دبیر هنری جشنواره شعر آزاد مهتاب کویر زرند با اعلام این خبر، اظهار داشت: انجمن شعر مولوی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرند به همراه انجمن طوفان واژه ها و هزاردستان نخستین جشنواره شعر آزاد زرند را باعنوان مهتاب کویر برگزار می‌کند.

 

معینیان افزود: پس از سال ها بی مهری و نادیده گرفتن شعر و شاعران شهرستان زرند در سطح جامعه این اولین حرکتی خواهد بود که صورت می گیرد تا شاعران زرند غرق شور و شعر و شادی قرار شوند.

 

دبیر جشنواره شعر مهتاب کویر زرند ضمن قدردانی از حمایت های همه جانبه ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند تصریح کرد: بعد از برگزاری جشنواره استانی شعر نماز بار دیگر قرعه فال به نام من دیوانه زدند تا دبیری جشنواره شعر را بر عهد بگیرم که امیدوارم بتوانم به این اعتماد پاسخ مثبت داده و آنچه شایسته شعر و ادب این دیار بوده را با همکاری و یاری همه دوستان شاعرم انجام دهم.

 

وی اظهار کرد: آن چیزی که این جشنواره را از جشنواره های دیگر متمایز می کند، عنوان و هدف این جشنواره است، کشف استعدادها و معرفی چهره های جوان شعر شهرستان، ترویج و گسترش فرهنگ و هنر در جامعه از اهداف این جشنواره است، این جشنواره یک جهت مدون و یک مسیر مشخص دارد، و  به دلیل اتخاذ همین رویکرد آن را با دیگر جشنواره ها متفاوت می کند.

 

وی ادامه داد: از امسال به صورت منظم سالانه برگزار خواهدشد و فرصت مناسبی برای انتقال تجربه و تبادل ایده و افکار بین شاعران و زمینه حضور همه جریان ها و سلیقه ها و گرایش های ادبی را فراهم خواهد آورد.

 

معینیان گفت: شعر همیشه پیشرو و خط‌شکن بوده و با کمترین هزینه‌ها بیشترین افتخارات را کسب کرده است. این در حالی است که مثلا برای ساخت یک فیلم میلیاردها خرج می‌شود و جواب هم نمی‌دهد، اما به قول رهبر معظم انقلاب اسلامی ما برای شعر هرگاه هزینه کرده‌ایم جواب گرفته ایم.

 

دبیر جشنواره شعر آزاد زرند در پایان از برگزاری این جشنواره در روزهای پایانی دی ماه خبر داد و گفت: علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این جشنواره اشعار خود را در قالب و موضوع شعر آزاد تا ۱۵ دی ماه سال جاری به پست الکترونیکی یا دبیرخانه ارشاد ارسال کنند و هر شاعر می تواند چهار اثر از آثار خود را در جشنواره شرکت دهد.

 

وی افزود: اختتامیه جشنواره در روز ۲۹ و ۳۰ دی ماه برگزار خواهد شد، ضمن اینکه کارگاه آموزشی با موضوعات مرتبط شعر معاصر به صورت تخصصی با اساتید مجرب کشوری‌ برگزار خواهد شد و بعد از اختتامیه جشنواره نیز درصددیم مجموعه اشعار با حمایت اقای رشیدی و پیگیری حقیر به دست علاقه مندان برسانیم.

 

گفتنی است، معین معینیان دبیر انجمن شعر مولوی زرند هستند که سال گذشته دبیر اولین جشنواره استانی شعر نماز را عهده دار بوده است از طرف هسته مرکزی این جشنواره و هیات مدیره انجمن شعر مولوی بعنوان دبیر هنری جشنواره شعر آزاد مهتاب کویر زرند برگزیده و معرفی شد.

 

 

shear-zarand

 

انتهای پیام/