بزرگترین معروف در جامعه تبعیت از ولی فقیه است / طنین زنگ امر به معروف و نهی از منکر در زرند

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند با عرض تسلیت حلول ماه محرم‌الحرام به همه عزاداران امام حسین (ع)گفت: بالاترین انگیزه امام حسین احیاء (ع) امر به معروف و نهی منکر بود. در واقع امر به معروف زمانی قوام پیدا می‌کند که امام حق یا ولی فقیه جامع شرائط پشوا مردم باشد این تابع بودن مردم از ولی حق بالاترین عمل به معروف است و بالاترین منکر این است که مردم دنبال امام باطل و پیشوای ناحق حرکت کنند.

همزمان با اولین روز از ماه محرم، ماه خون و قیام و آغاز هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زرند، حبیب الله خنجری فرماندار، سید مهدی قویدل دادستان، سرهنگ زمانی فرمانده سپاه، حسین کاظمی مدیر آموزش و پرورش و سایر اعضاء شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان و جمع کثیری از دانش آموزان شاهد و ایثارگر در محل دبیرستان دور دوم دخترانه شاهد زرند طی مراسمی زنگ امر به معروف و نهی از منکردر این آموزشگاه نواخته شد.

 

amrebemarof_sz65s4d02به گزارش صدای زرند، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند با عرض تسلیت حلول ماه محرم‌الحرام به همه عزاداران امام حسین (ع)گفت: بالاترین انگیزه امام حسین احیاء (ع) امر به معروف و نهی منکر بود. در واقع امر به معروف زمانی قوام پیدا می‌کند که امام حق یا ولی فقیه جامع شرائط پشوا مردم باشد این تابع بودن مردم از ولی حق بالاترین عمل به معروف است و بالاترین منکر این است که مردم دنبال امام باطل و پیشوای ناحق حرکت کنند.

 

امام جمعه زرند اظهار داشت: باید همه مردم همت کنند تا فریضه امر به معروف داخل جامعه احیا شود، البته طریقه امر به معروف را آمران به معروف باید شرائط و مراحل تذکر دادن را یاد بگیرند و نرم برخورد کنند. اولین مرحله امر به معروف این است که انسان دلش نخواهد منکری داخل جامعه صورت بگیرد، یعنی قلب انسان راضی به منکر نباشد؛ دومین مرحله عکس‌العملی که تاثیرگذار باشد نه اینکه باعث لجاجت شخص باشد و تذکری که با قول لین و نرم باشد.

 

حجت‌السلام ابراهیمی با نگاهی به زمان حضرت موسی گفت: خداوند وقتی موسی (ع) را به سوی فرعون فرستاد تا او را هدایت کند فرمود یا موسی فرعون را با قول لین دعوت کن یعنی بدون قصد و غرض و زخم زبان بلکه با قصد خیرخواهی آمران به معروف، معروف و منکر را بشناسند و خودشان هم عمل کنند. اگر بخواهیم تذکر ما تاثیر بگذارد باید اهل عمل باشیم مانند رسول خدا (ص) وقتی که فرزند آوردن که نصیحت کنند که خرما نخورد برایش ضرر دارد رسول خدا (ص) فرمودند فردا بیاورید وقتی فردا آوردند رسول خدا (ص) فرمود ای پسر خرما نخور برات ضرر دارد اصحاب گفت همان دیروز می‌گفتید رسول خدا (ص) فرمود: دیروز خودم خرما خورده بودم نمی‌توانستم کاری که خودم کرده بودم دیگری را نهی کنم این دستوارت اهلبیت (ع) است که باید سرلوحه زندگی قرار دهیم.

 

amrebemarof_sz65s4d01 amrebemarof_sz65s4d03

 

انتهای پیام/