پیاده رفتن برای زیارت اهلبیت (ع) نشانه عشق است

امام جمعه زرند در جلسه شکرگذاری رضوی، به پاس سفر کاروان پیاده زرند، در گلزار شهداء با تمسک آیات و روایت اظهار داشت: پیاده روی نشانه عشق است و عشق به امام رضا (ع) باعث می‌شود انسان چند صد کیلومتر را پیاده برود.

امام جمعه زرند در جلسه شکرگذاری رضوی، به پاس سفر کاروان پیاده زرند، در گلزار شهداء با تمسک آیات و روایت اظهار داشت: پیاده روی نشانه عشق  است و عشق به امام رضا (ع) باعث می‌شود انسان چند صد کیلومتر را پیاده برود.

 

EmamJome_Ebrahimi5SZ45s025به گزارش صدای زرند حجت اسلام والمسلمین علی ابراهیمی در این جلسه بیان داشت: این پیاده‌روی در اسلام سابقه دارد، خود اهلبیت پیاده‌روی می کردند، امام حسن مجتبی (ع ) به عشق زیارت خانه خدا بارها پیاده‌روی کردند، امام سجاد (ع) به صورت ناشناس پیاده‌روی می کرد تا خدمت به مردم کند بعضا حتی اسب، قاطر کاروانیان را آب علف می داد و هرگاه کاروانیان او را می‌شناختن امام به کاروان دیگر می‌رفت و دوبار به مردم خدمت می‌کرد.

 

وی گفت: این توان برای حرکت را خود اهلبیت (ع)‌ می‌دهند، باید مسئولان برنامه‌ریزی کنند برای گسترش این حرکت زیبا. بنده اعتقاده راسخ دارم خوشبختی و سعادت واقعی در این است. انسان به اهلبیت (ع) وصل شود، هیچ راه غیر این خوشبختی واقعی  در آن نیست.

 

وی در ادامه افزود: در کربلا اگر نگاه کنید کسانی موفق شدند که عاشق اهلبیت (ع) بودند. خانواده مسیحی به واسطه عشق به اهلبیت (ع) شیعه شد و در رکاب امام (ع) به شهادت رسید، ولی اشخاص دیگر با وجود دعوت امام حسین (ع) از این اشخاص ارتباط خود را با امام حسین (ع) قطع کردند و رو سیاه شدند هرچه انسان به اهلبیت (ع) نزدیک  باشد خوشبخت و سعادتمند می‌شود.

 

امام جمعه زرند اظهار داشت: از امام جواد (ع) سوال کردند زیارت پدر شما افضل است یا امام حسین (ع) امام فرمود: زیارت پدرم افضل‌تر است از ناحیه زائران، امام حسین (ع) را همه مذاهب به زیارت او می‌آیند ۶امامی، ۷امامی اما پدرم فقط شیعیان اثنی‌عشری به زیارتش می‌آیند از حیث زائران پدرم زیارتش افضل‌تر است.

 

وی تصریح کرد: امام رضا (ع) فریادرس و پناه بی‌پناهان است؛ امام صادق (ع) وقتی مادر امام رضا (ع) باردار بود امام (ع)‌ فرمود: کی باشد من نوه خودم را ببینم از پسرم موسی کاظم (ع) فرزندی به دنیا می‌آید که پناه و فریادرس بیماران و فقرا و نیازمندان است، همه دست حاجت به سوی او می‌برند.

 

امام جمعه زرند بیان داشت: قدر این نعمت را بدانید، امام رضا (ع) به شما نگاه ویژه‌ای کرده و از نور خود بر قلب‌های شما تابیده و قلب شما را زنده و عاشق اهلبیت (ع) کرده این نعمت بزرگی است قدردان و شاکر این نعمت باشید.

 

انتهای پیام/