برگزاری جشن گلریزان در زرند و ۹شهرستان دیگر استان کرمان در نیمه ماه رمضان/ کمک به آزادی زندانیان نیازمند از طریق تلفن همراه

مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان کرمان گفت: جشن گلریزان نخستین بار به طور همزمان در ۱۰ شهرستان دارای زندان استان برگزار می شود.

مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان کرمان گفت: جشن گلریزان نخستین بار به طور همزمان در ۱۰ شهرستان دارای زندان استان برگزار می شود.

 

سید حجت الله موسوی مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان

 

به گزارش صدای زرند، سید”حجت الله موسوی قوام” صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: یکی از برنامه ها و سیاست های مهم ستاد دیه که سالانه در کشور برگزار می شود، جشن های گلریزان است که با هدف اطلاع رسانی و جذب کمک های مردمی و خیرین صورت می گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه در این روز در ۱۰ شهرستان استان کرمان که دارای زندان هستند، به طور همزمان جشن گلریزان برگزار می شود، اظهار کرد: جشن های گلریزان در شهرستان های کرمان، جیرفت، کهنوج، منوجان، بافت، زرند، رفسنجان، سیرجان، شهربابک و بم برگزار خواهد شد.

 

موسوی قوام بیان کرد: نخستین روز از هفته قوه قضائیه به نام “اطلاع رسانی و حمایت از مددجویان بدهکاران مالی در جرائم غیرعمد” نامگذاری شده که مصادف با ۱۵ ماه مبارک رمضان و ولادت امام حسن(علیه السلام) است.

 

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان در ادامه تصریح کرد: شهید لاجوردی ریاست وقت سازمان زندان ها در ماه رمضان سال ۶۹ دستور تاسیس نهاد مردمی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را دادند.

 

وی با بیان اینکه این ستاد با هف کمک به آزادی زندانیان نیازمند و آبروند جرائم غیرعمد تشکیل شد و در استان کرمان ستاد دیه در سال ۸۰ فعالیت خود را آغاز کرد، تصریح کرد: بخشی از زندانیان جرائم غیرعمد بدهکاران مالی از جمله چک های برگشتی و مهریه و نفقه و بخش دیگر دیه تصادفات و حوادث کارگاهی هستند.

 

قوام تصریح با اشاره به اینکه در سال های ابتدایی، اعتبارات ستاد دیه فقط از طریق خیرین تامین می شد، بیان کرد: از سال ۸۴ ستاد دیه در ردیف بودجه دولت قرار گرفت و هر سال اعتباراتی در قالب وام به ستاد تخصیص داده می شود.

 

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان گفت: در بحث کمک به زندانیان جرائم غیرعمد دو فاکتور نیازمندی و آبرومندی مدنظر ماست و در پرداخت بدهی، بخشی از مبلغ توسط زندانی تامین، بخش دیگر از طریق مذاکره با شاکی پرونده، تخفیف گرفته و بخش دیگر از طریق ستاد پرداخت و زمینه آزادی فراهم می شود.

 

وی افزود: رسالت ستاد دیه بر دو محور درمان(تامین منابع مالی) و پیشگیری تعریف شده که پیشگیری از اهمیت بسیاری برخوردار است و این اصل را در اولویت کار قرار داده ایم.

 

موسوی قوام تصریح کرد: تعداد بدهکاران دیه در استان کرمان کاهش چشمگیری داشته که نتیجه فرهنگسازی در بین خانواده ها در زمینه های مختلف بود.

 

وی بیان کرد: براساس آخرین آمار، در حال حاضر ۱۶۰ مددجوی واجد شرایط جرائم غیرعمد در زندان های استان کرمان وجود دارد که از این تعداد ۹۰ نفر ورودی سال های ۹۳ و ۹۴ به زندان می باشند که در اولویت کار ستاد دیه در سال جاری هستند.

 

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان با بیان اینکه ۷۰ نفر از مددجویان واجد شرایط در سال جاری وارد زندان های استان شده اند، افزود: از ۱۶۰ نفر مددجوی واجد شرایط، ۱۲ نفر بدهکار دیه و سایر موارد بدهکاران مالی هستند که نزدیک به ۱۰۰ نفر از آنها بحث مهریه و نفقه است و متاسفانه این مسئله در سطح کشور زیاد است و براساس آمار، هر روز یک نفر به علت بدهی مهریه در استان کرمان وارد زندان می شود.

 

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان گفت: برای آزادی ۹۰ نفر زندانی که در اولویت کار ستاد هستند، ۲ میلیارد تومان نیاز است و همکاری با ستاد تنها به پرداخت مالی نیست و خیران می توانند در جلب رضایت شاکی و قبول اعسار زندانی همکاری داشته باشد.

 

وی افزود: شماره حساب های ۰۲۰۰۶۰۰۲۶۲۰۰۲ بانک ملی، ۳۲/۲۳۱۴۸۹۰ بانک ملت، ۴۰۰۴ بانک تجارت و شماره کارت تجارت ۶۲۷۳۵۳۹۹۹۱۶۶۷۶۹۳ آماده دریافت کمک های مردمی و خیران برای کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد می باشد.

 

موسوی قوام تصریح کرد: همچنین مردم می توانند کمک های نقدی جزئی خود را از مبلغ ۱۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان از طریق تلفن همراه با شماره گیری #۷۷۷۷۰۳۴*۷۸۰* برای کمک به زندانیان نیازمند واریز کنند.

 

وی بیان کرد: ستاد دیه استان کرمان در سال ۹۳ رتبه سوم کشور را کسب کرد که ارزیابی در ۱۲ مورد صورت می گیرد و ارزیابی سال ۹۴ در حال انجام است و در نیمه دوم امسال اعلام می شود.

 

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان با اشاره به عملکرد این مجموعه گفت: ستاد دیه استان طی ۱۴ سال فعالیت خود ۲ هزار و ۴۱۷ نفر را از زندان آزاد کرده که ۵۹۳ نفر از این تعداد بدون پرداخت وجه و با اخذ رضایت شاکی آزاد شده اند.

 

وی افزود: یک هزار و ۸۲۴ نفر با پرداخت حدود ۳۴۹ میلیارد ریال وجه آزاد شده اند و یک هزار و ۸۲ نفر از طریق پرداخت های بلاعوض و از محل کمک های خیرین و مردمی بوده که ۱۶۵ میلیارد و ۷۸۸ میلیون ریال را شامل شده است.

 

موسوی قوام تصریح کرد: همچنین در سال های گذشته به ۵۸۶ نفر تسهیلات بدون سود پرداخت شده و ۱۵۶ نفر از طریق صندوق تامین خسارت های بدنی کشور آزاد شده اند و صندوق تاکنون بیش از ۸۸ میلیارد ریال به استان کرمان پرداخت کرده است.

 

وی بیان کرد: کرمان در زمینه اخذ رضایت شاکی از استان های موفق کشور بوده و با مذاکره ۷۳۱ نفر از شاکیان پرونده ها، مبلغی حدود یک هزار میلیارد تومان طی چند سال گذشته رضایت شاکی اخذ شده است.

 

موسوی قوام اظهار کرد: تا پایان سال گذشته ۶۵ جشن گلریزان در استان کرمان برگزار شده و حدود ۴۲ میلیارد و ۴۶۵ میلیون ریال تعهد خیران را داشته ایم و کمک های وصول شده، بیش از ۳۴ میلیارد ریال بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: تفاهمنامه ای با بانک رسالت استان کرمان امضا کرده ایم که براساس آن، افراد خیری که قصد کمک دارند، اما در حا حاضر توان پرداخت مبلغ یکجا را ندارند، به بانک معرفی و با دریافت یک فقره چک، میزان تعهد خیّر به حساب ستاد دیه واریز و اقساط آن از وی دریافت می شود.

 

انتهای پیام/