اولین دوره آموزشی شناخت کودکان «اوتیسم» در زرند برگزار شد / مرکز اوتیسم در زرند افتتاح خواهد شد

به زودی یک مرکز اوتیسم در شهرستان زرند افتتاح خواهد شد که این مرکز در حیطه آموزشی و توانبخشی کودکان با اختلالات اوتیسم فعالیت خواهندکرد و آماده ارائه اطلاعات تخصصی در زمینه ی کودکان با اختلالات فراگیر رشد به مدارس عالی خصوصاً دوره ابتدایی است.

 در دومین هفته از خرداد ماه، اولین دوره آموزشی شناخت کودکان اوتیسم با حضور پنجاه نفر از کارشناسان مراکز بهداشت شهرستان و مدیران و مربیان مهدهای کودک با همکاری مرکز بهداشت برگزار گردید.

 

OtismWorkShop_df5sd2121به گزارش صدای زرند، به نقل از روابط عمومی بهزیستی شهرستان زرند بهناز خضری مقدم آسیب شناس گفتار و زبان و مدرس اوتیسم در این دوره آموزشی گفت: هدف از برگزاری این دوره آشنایی بهورزان، مدیران و مربیان مهدهای کودک ورود به حیطه ی آموزشی کودکان اوتیسم است.

 

وی افزود: هدف دیگر از برگزاری این دوره آموزشی شناخت علائم، ویژگی های رفتاری و نحوه ارتباط و راهکارهای آموزشی توانبخشی مناسب به این کودکان است.

 

در حاشیه ی این مراسم طهماسبی رئیس بهزیستی شهرستان زرند خاطر نشان ساخت: به زودی یک مرکز اوتیسم در شهرستان افتتاح خواهد شد که این مرکز در حیطه آموزشی و توانبخشی کودکان با اختلالات اوتیسم فعالیت خواهندکرد و آماده ارائه اطلاعات تخصصی در زمینه ی کودکان با اختلالات فراگیر رشد به مدارس عالی خصوصاً دوره ابتدایی است.

 

وی تصریح کرد: بیماری اوتیسم یکی از بیماری های مختل کننده ی رشد کودک است که موجب اختلال در رفتارهای اجتماعی می شود.

 

وی با تاکید اینکه این بیماری در دست مطالعه است و تشخیص آن بسیار سخت انجام می شود متذکر شد: متاسفانه به دلیل سختی در تشخیص این بیماری، در برخی مواقع این بیماری با بیماری های دیگر از جمله کم توان ذهنی اشتباه گرفته می شود.

 

لازم به ذکر است در راستای شناخت این بیماری دو دوره دیگر در روزهای ۱۱ و ۱۲ خردادماه در محل سالن آموزش مرکز بهداشت شهرستان برگزار می گردد.

 

انتهای پیام/