اعتقاد مدیران جهاد کشاورزی بر این است که می توان آب را به صورت بهینه مدیریت کرد!

مهندس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت در شهرستان ارزوئیه در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیمای مرکز کرمان گفت: با توجه به بحران آب اعتقاد ما اینست که می توان آب را به صورت بهینه مدیریت کرد که در این خصوص بسته ای کامل تهیه شده است.

JahadKeshavarzi_6456به گزارش صدای زرند، بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، مهندس کشاورز معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت در شهرستان ارزوئیه در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیمای مرکز کرمان گفت: با توجه به بحران آب اعتقاد ما اینست که می توان آب را به صورت بهینه مدیریت کرد که در این خصوص بسته ای کامل تهیه شده است.

 

وی افزود: در این بسته تولید، جایگاه محصولات، جابجایی محصولات و استفاده از تکنولوژی دیده شده که بر آن اساس تمرکز بر افزایش عملکرد می باشد که به هیچ وجه امکان توسعه کشت نمی باشد و آب را بایستی برای اراضی موجود به صورت بهینه استفاده و مازاد بر نیاز را ذخیره کرد.

 

مهندس کشاورزی افزود: راههای دیگر در مدیریت آب؛ تغییر در سیستم های کشت و تغییردر تاریخ و عملیات کشت می باشد.

 

وی با اعلام اینکه به جز گندم و جو و سیب زمینی بقیه محصولات زراعی باید به صورت نشا کاری کشت شود افزود: سبزی و صیفی باید به صورت گلخانه ای کشت و محصولات بلند مدت رسی باید به محصولات میان مدت و کوتاه مدت رسی تبدیل و افزایش تولید محصولات علوفه ای نیز مد نظر قرار گیرد.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت افزود: طبیعتاً موارد فوق با ورود تکنولوژی و حضور فعال بخش خصوصی و حمایت دولت مقدور است.

 

انتهای پیام/