بنای ۴ برج یزدان آباد باید اقامتی و گردشگری شود

محمود فایی ظهر امروز ۱۱ فروردین ماه در بازدید از بنای تاریخی ۴ برج شاهرخ خانی یزدان آباد زرند اظهار کرد: این برج فضای خوبی را در کنار خود دارد که می تواند با ایجاد فضای سبز مناسب به یک منطقه گردشگری و اقامتی خوب تبدیل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: بنای ۴ برج شاهرخ خانی یزدان آباد شهرستان زرند باید اقامتی و گردشگری شود.

 

Castle Shahrokh Khan Abad Yazdan 1به گزارش صدای زرند، ‘محمود فایی’ ظهر امروز ۱۱ فروردین ماه در بازدید از بنای تاریخی ۴ برج شاهرخ خانی یزدان آباد زرند اظهار کرد: این برج فضای خوبی را در کنار خود دارد که می تواند با ایجاد فضای سبز مناسب به یک منطقه گردشگری و اقامتی خوب تبدیل شود.

 

وی با بیان اینکه شهرستان زرند دارای بناهای تاریخی متعددی است، افزود: بنای ۴برج شاهرخ خانی یزدان آباد یکی از بناهای تاریخی زرند است.

 

وفایی در خصوص معرفی و تبلیغات بناهای تاریخی تصریح کرد: در سال جدید قصد داریم چاپ بروشور و بنر را به شهرستان ها واگذار کنیم تا با خلاقیت های بهتر بناهای تاریخی معرفی شوند.

 

وی در ادامه با اشاره به بازدید صبح امروز از کاروانسرای روستای هروز در بخش کوهساران شهرستان راور گفت: برخی از مناطق استان کرمان با وجود پتانسیل و امکانات گردشگری، دارای محدودیت هستند، اما روستای هروز بخش کوهساران محدودیتی ندارد که می توان در حوزه اکوتوریسم برای آن برنامه ریزی کرد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان اظهار کرد: اکنون فضای خوبی در استان وجود دارد و همه نگاهشان به سمت میراث و گردشگری است و از ظرفیت های گردشگری سخن می گویند.

 

وی با بیان ویژگی های شهرستان راور در حوزه گردشگری اظهار کرد: اقلیم متعدد این شهرستان، متصل بودن به کویر، تعدد کاروانسراها و معدنی بودن این شهرستان از جمله ویژگی های گردشگری شهرستان راور است.

 

وفایی افزود: قابلیت عمومی شهرستان راور بحث اکوتوریسم است و کاروانسراهای راور گوهرهایی هستند که در جای دیگر وجود ندارد.

 

انتهای پیام/