سیستم اداری کشور برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی فاصله دارد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سیستم اداری کشور برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی فاصله دارد و نه تنها بیمار است، بلکه آلوده به ویروس فساد شده و باید ویروس زدایی شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سیستم اداری کشور برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی فاصله دارد و نه تنها بیمار است، بلکه آلوده به ویروس فساد شده و باید ویروس زدایی شود.

 

Hoseen-Amiri

 

به گزارش صدای زرند، دکتر”حسین امیری خامکانی” در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، درباره نامگذاری سال جدید به “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” اظهار کرد: چند سال است که مقام معظم رهبری اقتصاد را محور نامگذاری و هدفگذاری سال قرار می دهند و اخیرا نیز سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده که در دستور کار نظام است و به تبع آن امسال را سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری کردند.

 

وی افزود: با توجه به تجربه تلخی که چند سال گذشته پشت سر گذاشتیم که اقتصاد کشور به طوری شکننده بود که تحت فشار سیاسی قرار گرفت و به تبع آن اداره کشور و زندگی مردم تحت فشار بود، هم اقتصاد کشور ضربه پذیر شد و هم اداره کشور را با هزینه زیادی انجام می دادیم.

 

امیری تصریح کرد: باید این تجربه درسی باشد و همه عملا برای استقلال کشور تلاش کنیم تا اقتصاد ما ضربه پذیر نباشد و باید اقتصاد را تحریم ناپذیر کرده و طوری مقاوم کنیم که دستخوش تکانه های خارجی و امواج سیاسی قرار نگیرد.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس تاکید کرد: راهش این است که تولید را در داخل کشور افزایش دهیم زیرا تولید در درجه اول در راستای استقلال کشور خواهد بود و هم اشتغال کشور را تضمین کمی کند.

 

وی با تاکید بر تولید رقابتی افزود: باید هزینه های تولید را کاهش دهیم تا قیمت کالاهای داخلی با خارجی قابل رقابت باشد و کیفیت کالاها و خدمات نیز قابل رقابت باشد.

 

امیری بیان کرد: ما یک بازار ۸۰ میلیونی در داخل کشور و بازار چندین میلیونی در کشورهای اطراف داریم و اگر تولیدات داخلی کالا و خدمات رقابت پذیر باشد و مردم ما انگیزه مصرف کالاهای داخلی را داشته باشند، این امر، اقتصاد کشور را به حرکت در می آورد.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: ضمن اینکه باید حتما به فکر صادرات بوده و تولید صادراتی داشته باشیم و زیرساخت های صادراتی را تامین و امور را تسهیل و روان کنیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه باید زیرساخت های اقتصاد مقاومتی را در داخل کشور تامین کنیم، گفت: با فضای کسب و کار موجود، اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود؛ امروز مجوزهای کسب و کار طولانی مدت است و روان نیست و مجوزها، چندین امضای پرهزینه نیاز دارد که باید از سر راه تولید برداشته شوند.

 

امیری تصریح کرد: سیستم اداری برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی فاصله دارد و نه تنها بیمار است، بلکه آلوده به ویروس فساد شده و باید ویروس زدایی شود.

 

وی بیان کرد: تولیدکنندگان از سیستم اداری گله مند هستند و باید برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی، دستگاه های دولتی هماهنگ شوند.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سیستم بانکی ما باید هماهنگ و همگرا با اقتصاد مقاومتی و تولید شود و با ایجاد تحول در سیستم مالیاتی و سیستم یارانه ای، می توانیم کار را انجام بدهیم.

 

وی افزود: متاسفانه اجرای هدفمندی یارانه ها طوری نیست که بتواند به تولید کمک کند در حالی که قرار بود حداقل ۵۰ درصد از درآمدهای اجرای هدفمندی به تولید و خدمات اختصاص داده شود، که نشد و در حال حاضر هزینه های تولید بالا رفته و قابل رقابت نیست.

 

امیری با اشاره به اینکه سیستم بیمه ای کشور باید با اقتصاد مقاومتی هماهنگ شود، تصریح کرد: باید برای رسیدن به این اهداف، طرح تحول اقتصادی که حدود ۱۲ سال قبل طراحی شد، عملیاتی شود؛ در دولت قبل از هفت بند تحول اقتصادی تنها بند یارانه ای آن هم به صورت دست و پا شکسته و ناهماهنگ اجرا شد.

 

وی بیان کرد: باید طرح تحول اقتصادی که شامل تحول در سیستم های بانکی، بیمه ای، یارانه و … است، اجرا و تحولی ایجاد و همه برای تحقق اقتصاد مقاومتی هماهنگ شوند و در واقع این تحولات، زیرساخت های دستیابی به اقتصاد مقاومتی است.

 

انتهای پیام/