قیمت و کیفیت تولیدات در بازار داخلی و صادراتی، رمز و راز اقتصاد مقاومتی است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: رفتارهای سیاسی تند، حذف نیروهای کارآمد نظام، رقابت های ناسالم سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مغایر با دستیابی به سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: رفتارهای سیاسی تند، حذف نیروهای کارآمد نظام، رقابت های ناسالم سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مغایر با دستیابی به سیاست های اقتصاد مقاومتی است

 

Hoseen-Amiri

 

به گزارش صدای زرند، دکتر “حسین امیری خامکانی” در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، ضمن تبریک سال جدید به ملت ایران و با بیان اینکه امیدوارم در پناه سیاست اقتصاد مقاومتی، سال خوبی را ورق بزنیم تصریح کرد:همیشه روزهای خوب را باید بسازیم و در آستانه سال جدید باید آرزو کنیم که خداوند توفیق دهد تا با اراده ملی بتوانیم سال و روزهای خوبی را خلق کنیم.

 

وی با بیان اینکه روزهای خوب را باید با استفاده بهینه از منابع طبیعی و منابع انسانی بوجود آورد، افزود:سالی که گذشت هم با چالش هایی مواجه بودیم و هم با موفقیت هایی همراه بودیم. دولت با تیم متخصص مذاکره کننده همراه با اراده و همراهی مردم و عنایت رهبری یک چالش را به فرصت تبدیل کرد و موفقیت هایی را خلق و فرصت هایی را بوجود آورد.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال ۹۴ بدترین سال اقتصادی کشور بود که روزهای سختی بر اقتصاد کشور گذشت، اظهار کرد: در سال «دولت و ملت و همدلی و همزبانی» قرار بود با همدلی و همگرایی ماموریت های مهمی مانند مذاکرات هسته ای، رفع تنگناهای اقتصادی، برگزاری دو انتخابات مهم را انجام دهیم و در فضای آرام و امیدوارکننده هرکسی بر اساس وظیفه خود در این راستا گام بردارد و اینکه امروز چه کسانی و چقدر همدلی و همزبانی را در این ماموریت ها رعایت کردند باید مردم قضاوت کنند.

 

امیری با بیان اینکه مردم همدلی و همگرایی خود را با دولت در یک حرکت معنی دار نشان دادند اظهار کرد: جهت گیری حزبی در انتخابات ۷ اسفندماه ۹۴ را باید به فال نیک گرفت که مردم ما به این بلوغ سیاسی رسیده اند که به دور از جنجال و اثر پذیری از تخریب به برنامه و عملگرایی رای دادند و برنامه و عملکرد جناح‌ها و احزاب مورد بررسی مردم قرار گرفت.

 

وی درباره شعار سال، «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، نیز به ایسنا گفت: مدتی است که مقام معظم رهبری اقتصاد را محور سیاست گذاری سالانه قرار می دهند و این نشان از اهمیت اقتصادی در عملکرد هاست و ایشان سال جدید را سال اقدام عملی در مقاوم کردن و تحریم ناپذیر کردن اقتصاد کشور قرار داده اند.

 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی با تلاش ملی، خرد، عقل همگانی و با نگاه واقع بینانه به چالش ها و فرصت های پیش رو در کشور بوجود خواهد آمد گفت: رفتارهای سیاسی تند، حذف نیروهای کارآمد نظام، رقابت های ناسالم سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مغایر با دستیابی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال جاری فرصت های امیدوار کننده ای را در پیش رو خواهیم داشت اظهار کرد: ترمیم منابع مالی کشور با افزایش فروش نفت و کاهش محدودیت های تجاری همراه با رونق فضای کسب و کار و فعال شدن پروژه های عمرانی می توانند حرکتی مهم در اقتصاد کشور به وجود آورد.

 

امیری افزود: آنچه که ضرورت خروج از رکود بوده و از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، تولید کمی و کیفی در داخل و جلوگیری از واردات، تشویق و ایجاد انگیزه در مردم و فعالان اقتصادی در مصرف کالا و خدمات داخلی است و قطعا راهی جز تحریک مصرف داخلی و صادرات محصولات داخلی نداریم که این موضوع نیز نیاز به تولید رقابتی هم از نظر کیفی و هم از نظر هزینه های تمام شده دارد.

 

وی با بیان اینکه قیمت و کیفیت تولیدات در بازار داخلی و صادراتی رمز و راز اقتصاد مقاومتی است اظهار کرد: زیرساخت تحقق اقتصاد مقاومتی، فراهم شدن فضای کسب و کار است و متاسفانه این فضا، امروز آمادگی رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی را ندارد. مجوز های طولانی مدت، امضاهای طلایی و پرطمطراق باعث سرگردانی سرمایه گذاران داخلی و خارجی و فرار آنها می شود که این روند به اقتصاد مقاومتی منجر نخواهد شد.

 

انتهای پیام/