عادت به مطالعه باید در جامعه زنده شود

امام جمعه کوهبنان گفت: برای علاقه‌مند شدن به کتاب و کتابخوانی ابتدا کتاب‌های کوچک و کم‌حجم را مطالعه کنیم تا عادت به مطالعه در وجود ما زنده شود.

امام جمعه کوهبنان گفت: برای علاقه‌مند شدن به کتاب و کتابخوانی ابتدا کتاب‌های کوچک و کم‌حجم را مطالعه کنیم تا عادت به مطالعه در وجود ما زنده شود.

 

حجت‌الاسلام عباس جعفری

 

به گزارش صدای زرند از کوهبنان، حجت‌الاسلام “عباس جعفری” عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید این شهرستان قرآن را بهترین، جامع‌ترین و کامل‌ترین کتاب دانست و اظهار داشت: تمام مسائل مربوط به زندگی دنیوی و اخروی انسان‌ها در این کتاب قرار دارد.

 

وی ادامه داد: باید قدر این کتاب ارزشمند را بدانیم و متوجه باشیم بهترین راه قدردانی از این کتاب انس گرفتن با آن و خواندن مرتب و منظم است که اگر چنین روشی را دنبال کنیم قطعا موفقیت ما حتمی است.

 

امام جمعه کوهبنان تاکید کرد: کتاب یار مهربان و همراه انسان است که همواره برای انسان فایده دارد حق کتاب این است که وقت بگذاریم و مطالعه کنیم زیرا بسیاری از کتب مفید و سودمند هستند که توسط انسان‌های عاقل و اندیشمند نگاشته شده‌اند.

 

وی تصریح کرد: باید زمینه رفاقت و همراهی با کتاب را رقم بزنیم و برای علاقه‌مند شدن به کتاب و کتابخوانی ابتدا کتاب‌های کوچک و کم‌حجم را مطالعه کنیم تا عادت به مطالعه در وجود ما زنده شود.

 

جعفری از راه‌اندازی قفسه مطالعه در ادارات تقدیر کرد و خواستار برگزاری نمایشگاه کتاب و ارائه تسهیلات ویژه به جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان برای خرید کتب مورد نیاز شد.

 

“محمدرضا مهدلو” فرماندار کوهبنان گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سال جاری این است که آغاز و پایانش مزین به نام مبارک حضرت زهرا(س) است که همین امر سبب شده مردم شاهد خیرات و برکات خاصی باشند.

 

وی ادامه داد: در حالی که سال جاری از سوی رهبر فرزانه و متفکر انقلاب به همدلی و همزبانی دولت و ملت مزین شده مردم ایران اسلامی با جان و دل به پیام رهبر و مقتدای خویش لبیک گفتند و در انتخابات دین خود را به‌خوبی ادا کردند.

 

فرماندار کوهبنان تصریح کرد: حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات موجب سردرگمی و حیرت دشمنان شد و این در حالی است که مردم شهرستان کوهبنان بالاترین نرخ حضور در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را داشتند.

 

مهدلو، کوهبنان را شهری فرهنگی و مذهبی دانست و افزود: وقتی مردم از فرهنگ بالایی برخوردار باشند با کتاب و کتابخانه ارتباط خوبی برقرار می‌کنند لذا با علم و آگاهی در مسائل سیاسی و اجتماعی وارد می‌شوند.

 

وی تاکید کرد: با توجه به پیشرفت علوم و فنون و گسترش فضاهای مجازی اما کتاب همچنان جایگاه خود را حفظ کرده، زیرا همیشه در دسترس بوده، همگان به آن دسترسی دارند و برای استفاده از آن نیاز به لوازم جانبی نیست.

 

فرماندار کوهبنان از شهرداری‌های مرکز شهرستان و بخش طغرالجرد به دلیل مساعدت و همکاری ویژه با امور کتابخانه‌های عمومی و پرداخت به‌موقع نیم‌درصد تقدیر و اظهار کرد: همه باید در راستای برگزاری مسابقات کتابخوانی، برپایی نمایشگاه‌های کتاب و… گام بردارند.

 

انتهای پیام/ نامجو کوهبنانی