معادن سرب و روی در کوهبنان فعال می‌شوند

دکتر حسین امیری نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در سفر یک روز خود به شهرستان کوهبنان در جمع مردم دهستان خرمدشت و شهر کوهبنان حاضر شد و ضمن تقدیر از حضور گسترده انان به سوالات و درخواست های مردم پاسخ گفت .

امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: در کنار معادن زغال‌سنگ، معادن سرب و روی در کوهبنان وجود دارد که با آغاز فعالیت سرمایه‌گذار بیش از ۳۰۰ نفر در این صنعت مشغول به کار می‌شوند.

 

aMIRI_

 

دکتر “حسین امیری” در حاشیه دیدار با مردم کوهبنان در گفت‌و‌گو با خبرنگار صدای زرند اظهار داشت: مردم با حضور گسترده خود در انتخابات نشان دادند که همواره با نظام هستند و با وجود تمام مشکلات اقتصادی و بیکاری که در کشور وجود دارد اما مردم این بحث‌ها را از هم جدا کردند و با حضور شکوهمند خود هم قدرت چانه‌زنی ملت را بالا بردند و هم در واقع امنیت کشور را تضمین کردند.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امیدواریم در آغاز دور دهم در مجلس شورای اسلامی، دولت و مجلس بتوانند بر رکود اقتصادی که بر کشور حاکم است با اتخاذ روش‌هایی موثر زمینه مهار آن را رقم بزنند.

 

امیری گفت: فکر می‌کنم اولویت اصلی دولت و مجلس در دوره جدید با توجه به فضای به‌وجود آمده یعنی فضای پساتحریم باید حل رکود اقتصادی باشد که اگر چنین شد قطعا گردش مالی به‌وجود می‌آید.

 

وی یادآور شد: این گردش مالی در سطح کشور از جمله در شهرستان کوهبنان موجب این می‌شود که پروژه‌های عمرانی دوباره رونق پیدا کنند، تولیدات بالا رود و مصرف مصالح هم رونق پیدا کند که به‌دنبال آن فعال شدن واحدهای تولیدی را شاهد هستیم.

 

امیری تاکید کرد: اولویت اصلی نمایندگان در مجلس شورای اسلامی قانون‌گذاری است همان‌طور که در قانون پیش‌بینی شده و مقام معظم رهبری بارها اشاره کردند اگر نمایندگان مجلس بتوانند بیشتر وقت خود را در مجلس صرف قانون خوب بکنند موجب می‌شود همه کشور از جمله کوهبنان هم منتفع شود.

 

وی تصریح کرد: گاهی اوقات بعضی از قوانین می‌تواند راهگشا باشد و از طرف ملت می‌توان مسائلی را در دولت چانه‌زنی کرد اما کاری که در کوهبنان باید در اولویت قرار گیرد و فرمانداری هم باید پیگیری کند، بحث اشتغال است.

 

نماینده مردم کوهبنان و زرند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اشتغال این منطقه هم بحث اصلی آن معادن زغال‌سنگ است که به‌دنبال رکود فولاد این بخش دچار مشکل شده و باید پیگیری‌های لازم به‌عمل آید تا زغال‌سنگ دچار مشکل بیشتر نشود.

 

امیری افزود: در کنار آن معادن سرب و روی وجود دارد که اخیرا سرمایه‌گذار برای فعالیت در این عرصه پیدا شده که در حال مذاکره هستیم تا کار خود را هر چه سریعتر آغاز کند و بیش از ۳۰۰ نفر در صنعت سرب و روی مشغول به کار شوند.

 

وی تاکید کرد: در زمینه راه‌اندازی گلخانه در کوهبنان با فرماندار شهرستان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی مذاکراتی انجام شده تا مجتمع گلخانه‌ای راه‌اندازی شود که لازمه آن استقبال مردم است لذا باید توسط جهاد کشاورزی شهرستان زیرساخت‌ها آماده شود.

 

امیری ادامه داد: در بحث جاده ارتباطی کوهبنان به سمت زرند و کرمان هم باید پیگیری‌ها صورت پذیرد تا جاده در حال احداث زودتر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در بحث آب در کوهبنان مشکل داریم از جمله در دهستان ده‌علی که باید با پیگیری‌ها این مشکل هم برطرف شود.

 

وی به عدم پرداخت حقوق و مزایای کارگران و بازنشستگان شرکت زغال‌سنگ اشاره و بیان کرد: در تلاش بودیم در بودجه ۹۴ عددی از محل واگذاری‌ها در این زمینه دیده شود، اما این امر محقق نشد و مجبور شدیم موردی هر ماه با دولت چانه‌زنی کنیم تا مشکل حقوق حل شود.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: در ماه‌های دی و بهمن ماه حقوق این دو قشر پرداخت نشده بود که پس از انتخابات مجددا پیگیری شد و امیدواریم به‌زودی برطرف شود.

 

امیری عنوان کرد: برای سال آینده چانه‌زنی شده دولت عددی را از بودجه عمومی بگذارد که دیگر مشکلی وجود نداشته باشد.

 

امیری خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در شرکت گاز استان در نیمه اول سال آینده، شبکه گاز شهری در دهستان خرمدشت کوهبنان افتتاح می‌شود.

 

انتهای پیام/ نامجو کوهبنانی