همایش تجلیل از «نوآوران و مخترعین بسیجی» در مجتمع کک سازی زرند برگزار شد

صبح دوشنبه (۱۰ اسفند)، همایش تجلیل از “نوآوران و مخترعین بسیجی” استان کرمان در تالار اجتماعات مجتمع کک سازی زرند برگزار شد.

مدیر مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند گفت: اگر تفکر بسیجی و اتکا به کارشناسان داخلی در بین کارخانجات و صنایع نهادینه شود به دستاوردهای بزرگی در زمینه اقتصاد مقاومتی خواهیم رسید.

 

ghatran-noavaran-kerman


به گزارش خبرنگار صدای زرند، “حسین متصدی” صبح امروز دوشنبه (۱۰ اسفند) در همایش تجلیل از “نوآوران و مخترعین بسیجی” استان کرمان در تالار اجتماعات مجتمع کک سازی زرند، حضور جوانان مبتکر و خلاق در عرصه صنعت را نعمت بزرگی دانست و اظهار داشت: با اتکا به نیروی جوان و نشر و گسترش تفکر کار و تلاش، کشور از وابستگی بیرون خواهد آمد، همان طور که امروز در عرصه هسته ای، صنایع موشکی و قدرت دفاعی به پیشرفت قابل ملاحظه ای دست یافته ایم.

 

حسین متصدی با اشاره به اینکه داشتن روحیه بسیجی کلید حل بسیاری از مشکلات است، افزود: اگر تفکر بسیجی و اتکا به کارشناسان داخلی در بین کارخانجات و صنایع نهادینه شود به دستاوردهای بزرگی در زمینه اقتصاد مقاومتی خواهیم رسید.

 

وی افزود: در ابتدای آغاز به کار مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند کارشناسان خارجی همکاری های لازم در زمینه بهره برداری از کارخانه را انجام نداده و ما را در این زمینه تنها گذاشتند اما با وجود روحیه بالا و اعتماد به نفس کارشناسان وکارکنان مجموعه کک سازی، واحدهای این کارخانه به بهره برداری رسیدند.

 

متصدی بزرگترین چالش مجتمع کک سازی را بحث آلایندگی آن دانست و تصریح کرد: یکی از افتخارات ما این است که چندین آزمایشگاه معتبر عدم وجود آلایندگی مجتمع کک سازی را تایید کرده اند و این نشان از توان بالای نیروی انسانی ما دارد.

 

وی گفت: امروز با افتخار اعلام میکنم که با روحیه و عزم بسیجی کارهای بزرگ و ماندگاری در مجتمع کک سازی زرند انجام گرفته که به عنوان نمونه در راستای افزایش راندمان برج خاموش کننده و بهینه سازی آن که باعث، کاهش آب مصرفی، کاهش ذرات معلق در هوا و در نهایت کاهش آلایندگی های زیست محیطی می گردد، نصب دو عدد بافل با استفاده از برگ درختان خرما در مسیر خروجی برج خاموش کننده در دستور کار قرار گرفت.

 

مهندس متصدی ادامه داد: این طرح از مرداد ماه سال جاری آغاز گردید و درحال حاضر به مرحله پایانی رسیده است و با اجرای این طرح میزان ذرات معلق داخل بخار کاهش یافته و همچنین میزان آب مصرفی که تاکنون به صورت بخار وارد جو می شد نیز صرفه جویی شده است.

 

وی افزود: با تغییرات اعمال شده زمان پاشش آب بر روی کک گداخته از ۱۸۰ ثانیه به ۱۱۵ ثانیه کاهش یافته که امکان این کاهش تا ۹۰ ثانیه هم پیش بینی می گردد.

 

وی همچنین با تشکر از مدیران شرکت تهیه و تولید موارد معدنی ایران به خصوص مهندس جعفری مدیر عامل شرکت، در اعتماد به این مجموعه برای راه اندازی پالایشگاه قطران، افزود: کارکنان این مجموعه بدون حضور کارشناسان چینی و با تلاش و پشتکار مثال زدنی موفق به راه اندازی پالایشگاه قطران شدند و امروز محصولاتی نظیر قیر با پایه ذغال سنگ، روغن آنتراسن و نفتالین دراین واحد تولید می شود.

 

متصدی گفت: تلاش و کوشش کارشناسان و کارکنان این مجموعه صنعتی همچنان با ایده ها و نظرات کارشناسی شده در جهت کاهش آلایندگی های زیست محیطی ادامه دارد و با گذشت زمان نتایج و دست آوردهای این طرح به راحتی محسوس خواهد بود.

 

مدیر مجتمع کک سازی تصریح کرد: ما بدون حضور کارشناسان خارجی موفقیتهای بزرگی را به دست آورده ایم و امروز علم و دانش و توانایی کارکنان این مجموعه به بالاترین سطح خود رسیده است و امیدواریم این تفکر به الگوی مناسبی در میان مهندسان و کارکنان کارخانجات استان تبدیل شود.

 

 

در ادامه این مراسم دکتر سعید کاظمی پور معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان، شعار “ما می توانیم” را مصداق عملی نوآوران و مبتکران بسیجی دانست و افزود: امام (ره) در ۳۷ سال پیش این شعار را رمز پیشرفت و تعالی کشور معرفی کردند و خوداتکایی و اعتماد به نفس جوانان ما درجنگ تحمیلی پاسخ محکمی به دشمنان انقلاب بود.

 

وی افزود: پس از جنگ تحمیلی و در دوران تحریم های ظالمانه غرب به نقطه ای رسیدیم که دشمن به دانش و نبوغ دانشمندان ایرانی احترام می گذارد و آن را می پذیرد که این خود بدون داشتن روحیه و تفکر بسیجی امکان پذیر نبود.

 

همچنین سرهنگ باقری مسئول بسیج کارگری سپاه ثارا… استان کرمان و دبیر جشنواره با تبریک حضور حماسی مردم ایران در انتخابات، گفت: یکی از رسالتهای سازمان بسیج کارگری نهادینه کردن فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی است.

 

وی افزود: اقتصاد مقاومتی نقش مهمی در پیشرفت کشور ایفا می کند و نهادینه شدن آن در جامعه دستاوردهای عظیمی را به دنبال دارد که مهمترین آن تقویت تولید ملی و عدم وابستگی به بیگانگان است.

 

باقری در ادامه گفت: از ابتدای سال جاری طرح های زیادی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۳۳ طرح از کارخانجات سراسر استان پذیرفته و به داوری گذاشته شد.

 

وی افزود: از دوستان مبتکر و مخترع انتظار داریم مبلغ فرهنگ نوآوری در صنایع باشند و امیدواریم در سالهای آینده طرح های جدید و ایده های بیشتری به جشنواره ارائه گردد.

 

 

khanjeri-ghatran

 

جوانان زرندی به خوبی فعل خواستن ،توانستن است را صرف کرده اند

 

در ادامه حبیب الله خنجری فرماندار زرند در این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ایثارگر و هشت سال جنگ تحمیلی و قدردانی از نخبگان و کارآفرینان نمونه بسیجی گفت: جوانان و نوچوانان این کشور با اراده و پشتکار خود توانسته اند به خوبی فعل خواستن را صرف کنند و قله های ترقی را یکی پس از دیگری فتح نمایند.

 

وی تصریح کرد: جوانان شهرستان زرند توانسته اند به سخن رهبری خود به خوبی عمل نمایند و فعل خواستن توانستن است را به خوبی صرف نمایند.

 

فرماندار زرند با اعلام اینکه اگر به جوانان اعتماد کنیم شاهد موفقیتهای خوبی در همه عرصه ها خواهیم بود گفت: جوانان این سرزمین و خصوصاٌ شهرستان زرند با بکارگیری کمترین لوازم و با هزینه های کم توانسته اند بیشترین بازدهی را در این شهرستان به نام خود ثبت کنند.

 

خنجری در ادامه به نوآوری های اسرا در زمان اسارت اشره کرد و گفت: کمبود امکانات و حداقل نیازهای دراین دوران به اسرا تعلق می گرفت ولی جوانان و بسیجیان با استفاده از خلاقیتها و نوآوریهای خود در آن مقطع حساس نیز دست به ابتکارات و خلاقیتهای عظیمی می زدند.

 

لازم به ذکر است، درپایان مراسم با حضور مسئولین و مشاور امور ایثارگران و مشاور عالی مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از مخترعین و نوآوران بسیجی در عرصه صنعت و همچنین ایثارگران مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند با اهداء لوح و هدایا تقدیر به عمل آمد.

 

انتهای پیام/