تجمع خودجوش مردم شهرک شهید باهنر و قول پیگیری از طرف شهردار زرند / تاثیر فقدان خط کشی، نقص سیستم روشنایی و کمبود علائم در این حادثه (+تصاویر و فیلم)

در پی تصادف شب ۲۵ بهمن ۹۴ در محل دوراهی شهرک شهید باهنر (زرندنو) که منجر به مرگ دو نوجوان ۱۸ ساله شد. عصر ۲۶ بهمن ۹۴ در حرکتی خود جوش از طرف مردم شهرک شهید باهنر ، توانیر و مسکن مهر مسیر چهار راه توانیر در کمربند شرقی زرند با اجتماع مردم بسته شد.

باز هم تصادف مرگباری در چهار راه توانیر – شهرک شهید باهنر (زرندنو) رخ داد، چهار راهی که دارای عیب های متعددی است و همت مسئولین را می طلبد که برای آن چاره ای بیاندیشند.

 

Zarandno_01

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای زرند، در روز یکشنبه ۲۵ بهمن ماه، ساعت ۲۰ و ۲۷ دقیقه در چهار راه توانیر – شهرک شهید باهنر (زرندنو) یک دستگاه موتور سیکلت یا یک ترک نشین با یک دستگاه کامیون “بنز” به شدت برخورد کرد در این حادثه راکب و ترک نشین آن در دم جان خود را از دست دادند.

 

در این حادثه دو جوان ۱۸ ساله به نام های “سید صادق امیری” و “مهدی علیزاده” در دم جان خود را از دست دادند.

 

متاسفانه این چندمین مرتبه است که در این کمربندی تصادف های مرگبار رخ می دهد و هنوز چاره ای برای آن اندیشیده نشده است و مردم این منطقه را دچار نگرانی کرده است.

 

جاده شهرک شهید باهنر (زرندنو) به عنوان جاده کمربندی شرقی شهر زرند محسوب می شود که روزانه ماشین های سنگین متعددی از این مسیر عبور می کنند.

 

از عیب های بزرگ این جاده می توان به عدم خط کشی کامل و کم بودن تابلوهای راهنما و نبود چراغ های روشنایی بر سر تقاطع ها و کیفیت بسیار بد آسفالت آن اشاره کرد.

 

امیدواریم مسئولین امر هر چه سریعتر برای این موضوع چاره ای بیاندیشند تا دیگر شاهد اینچنین حوادث تلخ و ناگواری نباشیم.

 

تجمع خود جوش مردم شهرک شهید باهنر (زرندنو)، توانیر و مسکن مهر در دو راهی این شهرک

 

در پی تصادف روز گذشته در محل چهار راه توانیر – شهرک شهید باهنر (زرندنو) که منجر به مرگ دو نوجوان شد، عصر دیروز ۲۶ بهمن ۹۴ در حرکتی خود جوش از طرف مردم شهرک شهید باهنر (زرندنو)، توانیر و مسکن مهر مسیر چهار راه توانیر – زرندنو در کمربند شرقی زرند با اجتماع مردم بسته شد.

 

Zarandno_02

 

مردم در این اجتماع از مسئولین خواستند تا در اسرع وقت این مسیر به نحو کارشناسی شده ای اصلاح شود تا دیگر شاهد چنین تصادفی در این مسیر نباشند.

 

افراد حاضر در صحنه خواستار تکمیل پروژه نیمه کاره بلوار از میدان دانشگاه تا دو راهی زغال شویی، ایجاد سرعت گیر و ایجاد سیستم روشنایی مناسب از این چهار راه تا میدان دانشگاه شدند.

 

Zarandno_03

 

 

این تجمع کاملا کنترل شده بود که مهندس محمدی شهردار زرند و صادق زاده معاون فرماندار زرند نیز در این تجمع حضور یافتند و به مردم قول پیگیری این موضوع را دادند.

 

گفتنی است با حضور و صحبت شهردار زرند و معاون فرماندار زرند در این تجمع می توان گفت از شدت عصبانیت اهالی کاسته شد و رفته رفته مسیر باز شد.

 

مسئولین محترم، مردم این منطقه امیدشان به تصمیماتی هست که شما در این خصوص خواهید گرفت.

 

 

تاثیر فقدان خط کشی، نقص سیستم روشنایی و کمبود علائم در این حادثه / ضرورت استفاده موتورسواران از کلاه ایمنی

 

سرگرد “علی زمانی” رئیس راهنمایی و رانندگی زرند بی احتیاطی از جانب راکب موتورسیکلت به علت عدم رعایت حق تقدم هنگام ورود از فرعی به اصلی اعلام کرد و افزود: نقص سیستم روشنایی ،فقدان خط کشی و کمبود علائم در این حادثه بی تاثیر نبوده که طبق تبصره ۳ ماده ۱۳ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی لحاظ خواهد شد.

 

سرهنگ “نور علی چوگانی” فرمانده انتظامی زرند با اعلام این خبر، گفت: نداشتن کلاه ایمنی بر تلفات جانی این دست حوادث می افزاید.

 

چوگانی بیان داشت: ساعت ۲۰ و ۲۷ دقیقه روز گذشته ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان زرند از وقوع یک تصادف در محور شهرک شهید باهنر باخبر و سریعا به محل اعزام شدند.

 

وی ادامه داد: در این حادثه رانندگی یک دستگاه موتورسیکلت با یک دستگاه کامیون بنز برخورد کرده بود که متاسفانه راکب موتورسیکلت به همراه سرنشین آن در دم جان خود را از دست دادند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان زرند بیان داشت: کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی علت وقوع این حادثه را رعایت نکردن حق تقدم حین ورود موتور سیکلت از فرعی به اصلی اعلام کرده اند.

 

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: استفاده راکب و ترک نشین موتور سیکلت از کلاه ایمنی تا حد زیادی موجب نجات جان آن ها از مرگ حتمی می شود چرا که معمولا اکثر جان باختگان حوادث این وسیله نقلیه به علت ضربات وارده به ناحیه سر جان خود را از دست می دهند.

 

چوگانی با تاکید بر ضرورت توجه موتورسواران به استفاده از کلاه ایمنی یادآور شد: کلاه ایمنی باعث کاسته شدن از شدت ضربه وارده به ناحیه سر می شود اما متأسفانه بسیاری از موتورسواران به اهمیت استفاده از کلاه ایمنی توجه نمی کنند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان زرند در پایان خطاب به رانندگان گفت: ضمن رعایت قوانین و مقررات با سرعت مطمئنه رانندگی کنید تا کمتر شاهد بروز این دست حوادث باشیم.

 

پایگاه خبری تحلیلی صدای زرند این ضایعه دردناک را به خانواده این دو جوان از دست رفته، تسلیت عرض می نماید.

 

 

کلیپ تجمع و صحبت های مردم و قول پیگیری از طرف شهردار زرند :

 

دانلود

 

انتهای پیام/