زنگ انقلاب در مدارس کوهبنان طنین‌انداز شد

در نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، زنگ انقلاب در کوهبنان با حضور امام جمعه و فرماندار کوهبنان نواخته شد.

در نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، زنگ انقلاب در کوهبنان با حضور امام جمعه و فرماندار کوهبنان نواخته شد.

 

زنگ-انقلاب-6

 

به گزارش صدای زرند از کوهبنان، در نخستین روز از سی و هفتمین دهه فجر انقلاب اسلامی، با حضور امام جمعه کوهبنان، فرماندار کوهبنان و مدیر آموزش و پرورش این شهرستان زنگ انقلاب در دبیرستان دخترانه  شهید بهشتی (دور اول) شهر کوهبنان نواخته شد.

 

 

مردمی بودن از ویژگی‌های انقلاب اسلامی است

 

حجت‌الاسلام “عباس جعفری” پیش از ظهر امروز در جمع دانش‌آموزان کوهبنان اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) وقتی احساس کرد که حکومت پهلوی به حقوق عامه مردم احترام نمی‌گذارد و با امضای قرارداد نگین کاپیتولاسیون هویت اسلامی و ایرانی مردم را نشانه گرفته اعتراض کردند.

 

وی ادامه داد: در زمانی حضرت امام (ره) مبارزه خویش علیه حکومت پهلوی را آغاز کرد که خفقان بر جامعه سایه افکنده بود و نیروهای ساواک کوچکترین تحرکی را با بی‌رحمی پاسخ می‌دادند اما بنیانگذار کبیر انقلاب با توکل به خدا و صلابت وارد میدان شد.

 

امام جمعه کوهبنان تصریح کرد: عمال حکومت پهلوی که از قدرت و صلابت حضرت امام راحل به وحشت افتاده بودند، ایشان را دستگیر و تبعید کردند تا شاید به این واسطه بین مردم و مقتدای خویش فاصله بیندازند اما طی ۱۵ سال همواره نوار سخنرانی‌ها، رساله توضیح‌المسائل و … از ایشان دست به دست می‌شد.

 

وی یادآور شد: در سال ۵۷ بود که مبارزات مردمی علیه حکومت اوج گرفت و در نهایت با حضور مردم در صحنه و قاطعیت حضرت امام انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و پرونده حکومت شاهنشاهی برای همیشه تاریخ بسته شد.

 

جعفری گفت: به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی امکانات رفاهی به سوی شهرها و مناطق روستایی روانه شد و در تمام عرصه‌ها شاهد پیشرفت هستیم به گونه‌ای که در بحث‌های پزشکی، هسته‌ای و… پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم.

 

وی تاکید کرد: در پرتو رهبری‌های مقتدرانه مقام معظم رهبری کشتی انقلاب با سرعت مسیر خود را طی می‌کند، لذا انسان مومن باید نسبت به امام و مقتدای خویش وفادار و هم نسبت به دشمنان خدا دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز باشد.

 

امام جمعه کوهبنان عنوان کرد: کسانی که امام و ولی زمان خویش را بشناسند و نسبت به او معرفت داشته باشند هم در دنیا و هم در قیامت در کنار او هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را همراه با استقلال و آزادی به ارمغان آورد این تحفه‌ای برای هر مومن است که از همه لحاظ مستقل باشد که همین امر موجب پیروزی‌ها برای کشور ما شده است که نمونه بارز آن موفقیت در برجام است.

 

جعفری ادامه داد: الهی بودن و مردمی بودن از ویژگی‌های انقلاب اسلامی است و حضرت امام وقتی انقلاب را آغاز کردند برای رای و نظر مردم ارزش و احترام قائل بودند و امروزه هم مقام معظم رهبری بر این مهم تاکید دارند وقتی مردم با قدرت با انقلاب باشند انقلاب ماندگار است.

 

وی خاطرنشان کرد: پیام و حرکت امام ماندگار شد چون خالصانه و برای خدا بود نه از تنهایی هراسی به‌دل راه می‌داد و نه از قدرت‌های پوشالی می‌ترسید لذا همگان وظیفه داریم برای حفظ اهداف انقلاب پافشاری کنیم چراکه رهبری عالم و امام‌گونه راه و روش ائمه را ادامه می‌دهد.

 

 

دانش‌آموزان در جریان پیروزی انقلاب نقش مهمی داشتند

 

“محمدرضا مهدلو” پیش از ظهر امروز در آیین گرامیداشت ۱۲ بهمن در این شهرستان ضمن تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: ایام بسیار تاریخی و به‌ یاد ماندنی را در پیش داریم که یادآور فجرآفرینی بنیانگذار کبیر انقلاب است.

 

وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی هرگز فراموش نمی‌کنند که مردی از سلاله پاک رسول الله (ص) با دست خالی پس از ۱۵ سال قیام با توکل به خداوند و همچنین مقاومت و پایداری توانست پایه‌های حکومت پهلوی را به لرزه بیندازد و حکومتی را پایه‌ریزی کند که همواره آرزوی تمام انبیا و اولیای الهی بود.

 

فرماندار کوهبنان ابراز داشت: جای بسی افتخار است که با استقرار حکومت اسلامی زمینه گسترش احکام نورانی اسلام رقم خورد و امروز به برکت پایداری حضرت امام (ره)، منویات مقام معظم رهبری و حضور گسترده مردم در صحنه شاهد بیداری و خیزش در کشورهای اسلامی هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمنان و بدخواهان حضرت امام (ره) در سال ۴۲ می‌پنداشتند که با دستگیری و تبعید ایشان از کشوری به کشور دیگر می‌توانند شعله‌های انقلاب را خاموش کنند اما زهی خیال باطل که حضرت امام در قلوب مردم ایران قرار داشت، لذا آنان دست از مبارزه بر نداشتند تا اینکه در چنین روزی به آرزوی دیرینه خود رسیدند.

 

مهدلو گفت: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی همواره دانش‌آموزان در کنار حضرت امام (ره) در مقابل حکومت پهلوی ایستادند و تعدادی از آنان نیز در این راستا شربت شهادت نوشیدند تا اینکه زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زدند.

 

وی خاطرنشان کرد: پس از آن نیز همواره دانش‌آموزان به همراه مدیران، دبیران و مربیان خود در تمامی عرصه‌ها و صحنه‌ها حضوری گسترده و پررنگ دارند چراکه آنان خود را سربازی پا به‌رکاب و در خدمت ولایت و رهبری می‌دانند.

 

 

افتتاح پروژه‌های عمرانی آموزشی کوهبنان در دهه فجر

 

“حسین اکبری” در جمع دانش‌آموزان کوهبنان اظهار داشت: طی ۳۶ سال گذشته هر جا دانش‌آموزان احساس کردند که حضور آنان قوت قلب مقام معظم رهبری است و زمینه خفت و خواری دشمنان و بدخواهان نظام را رقم می‌زند حضوری پررنگ و گسترده داشته‌اند.

 

وی تصریح‌ کرد: دشمنان همواره از بیداری و حضور به‌موقع دانش‌آموزان در صحنه وحشت فراوان داشته‌اند لذا آنان بیشترین سرمایه‌گذاری را روی این قشر تدارک دیده و با تهاجم فرهنگی قصد دارند تا جوانان و نوجوانان ایران اسلامی را از معنویت، ولایت و انقلاب اسلامی دور کنند اما آنان این آرزو را به گور می‌برند، زیرا دانش‌آموزان همواره در کنار ولایت و رهبری نظام هستند.

 

اکبری تاکید کرد: امنیت و اقتدار ایران اسلامی در منطقه و جهان مدیون و مرهون فرمایشات حضرت امام (ره)، منویات مقام معظم رهبری و خون پاک شهیدان همیشه سرافراز است، لذا دانش‌آموزان باید با پیروی از راه و روش شهدا با خوب درس خواندن زمینه پیشرفت و تعالی ایران اسلامی در تمام عرصه‌ها را رقم بزنند.

 

وی تاکید کرد: دانش‌آموزان باید با مطالعه تاریخ و تحقیق گسترده‌تر تفکر و دیدگاه حضرت امام و همچنین مطالعه وصیت‌نامه شهدا را مورد بررسی و دقت نظر قرار دهند و بدانند که همواره باید راه و خط امام را با اطاعت و حمایت از مقام معظم رهبری ادامه دهند و گرفتار تبلیغات مسموم و بی‌اساس دشمنان نشوند.

 

مدیر آموزش و پرورش کوهبنان از برگزاری جشن ویژه انقلاب اسلامی در مدارس، افتتاح چندین پروژه عمرانی، تدارک مسابقات مختلف ورزشی برای دانش‌آموزان، حضور دانش‌آموزان در نماز جمعه، برگزاری مسابقات انشا و مقاله‌نویسی، برگزاری جشن تکلیف ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر در ایام‌الله دهه فجر خبر داد.

 

وی خاطرنشان کرد: همزمان با یوم‌الله ۲۲ بهمن دانش‌آموزان کوهبنانی به همراه مدیران و دبیران مدارس در مراسم راهپیمایی این روز حضوری گسترده و فعال در کنار سایر اقشار مختلف جامعه دارند.

 

انتهای پیام/ نامجو کوهبنانی