علیرضا افتخاری برای گردان نانوایان خانوک زرند خواند (+دانلود آهنگ و مستند)

در آیین افتتاحیه این جشنواره، با پخش کلیپی، ضمن معرفی «گردان نانوایان خانوک»، به عنوان فعالان مردمی انقلاب اسلامی از ایشان تقدیر شد و علیرضا افتخاری هم با حضور روی سن برای آنها قطعه ای را اجرا کرد.

امسال نیز در افتتاحیه ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار، همانند دوره گذشته گروه دیگری از فعالان مردمی انقلاب اسلامی معرفی و تقدیر شدند.

 

Alireza-Eftekhari

به گزارش صدای زرند، در آیین افتتاحیه این جشنواره، با پخش کلیپی، ضمن معرفی «گردان نانوایان خانوک»، به عنوان فعالان مردمی انقلاب اسلامی از ایشان تقدیر شد و علیرضا افتخاری هم با حضور روی سن برای آنها قطعه ای را اجرا کرد.

 

براساس این گزارش، مردم روستای خانوک در بحبوحه انقلاب اسلامی نقش پررنگی در ساماندهی حرکت‌های مردمی علیه رژیم ظاغوت در استان کرمان داشتند و به جهت تقید مذهبی و انقلابی بودن مردم، این روستا به قم دوم معروف شده بود.

 

مردم روستای خانوک، بعد از شروع جنگ تحمیلی نیز نقش مهمی در پشتیبانی رزمندگان ایفا کردند، به طوری که در طول هشت سال دفاع مقدس، بانوان این روستا که به «گردان نانوایان خانوک» معروف شده بودند، دو نوع نان محلی «نرمه» و «بربری»(متفاوت از بربری‌های مرسوم) را در خانه‌های خود تهیه و برای جبهه‌های جنگ می‌فرستادند.

 

بنابرین گزارش، «گردان نانوایان خانوک» که بیش از ۱۰۰ نفر از بانوان روستا بودند، علاوه بر تهیه و ارسال نان، میوه‌ها و سوغات محلی را نیز برای رزمندگان تهیه و ارسال می‌کردند. همچنین در کنار این فعالیت‌ها، ضمن شستن لباس رزمندگان، به خیاطی و تهیه لباس برای جبهه نیز می‌پرداختند.

 

براساس این گزارش، مسئول این بانوان جهادگر، خانم زهرا اسدی نام داشت که به «کل زهرا» و «چریک پیر» معروف شده بود و همه هماهنگی‌ها و ارتباطات را برعهده داشت.

 

بنابرین گزارش، شخصیت این بانوی جهادگر و فعالیت‌های وی باعث شده بود که سردار قاسم سلیمانی نیز که در آن سالها فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله کرمان را برعهده داشت، او را می‌شناخت و چند بار هم در موقعی که وی بیمار شده بود، به عیادتش رفته بود.

 

همچنین سردار سلیمانی در مراسم تشییع جنازه این بانوی جهادگر، از خانواده وی خواسته بود که بر روی سنگ مزارش عبارت «چریک پیر» را بنویسند.

 

در همین مراسم حاضران شاهد اجرای علیرضا افتخاری، خواننده کشورمان برای گردان نانوایان خانوک بود.

 

این اثر با عنوان «گردان نانواها» در تقدیر از «کل زهرا» و فعالان پشت جبهه هشت سال دفاع مقدس در روستای خانوک و سراسر کشور توسط دفتر موسیقی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تولید شده است.

 

گفتنی است روستای «خانوک» از توابع زرند استان کرمان است که از سال ۱۳۷۴ به عنوان یکی از شهرهای بخش مرکزی شهرستان زرند درآمد، اهالی این روستا در طول هشت سال جنگ تحمیلی، حدود ۷۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند.

 

 

برای دانلود ترانه علیرضا افتخاری در مورد گردان نانوا شهرخانوک اینجا کلیک کنید

حجم آهنگ ۱۱ مگابایت

.

برای دانلود مستند گردان نانوایان شهر خانوک اینجا کلیک کنید

حجم مستند ۲۳ مگابایت

.

دانلود مستند

انتهای پیام/