نقطه‌ی حادثه‌ خیز گردنه‌ی ده‌ علی‌رضا زرند به‌ زودی اصلاح می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: ۱۶ کیلومتر باند دوم مسیر «کرمان – زرند» به زودی تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: ۱۶ کیلومتر باند دوم مسیر «کرمان – زرند» به زودی تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.

 

خداداد مقبلی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان

 

به گزارش صدای زرند، خداداد مقبلی در حاشیه‌ی سفر معاون عمرانی استاندار کرمان به شهرستان‌های زرند و کوهبنان و بازدید از پروژه‌های راه‌سازی این دو شهرستان گفت: در سفری که به اتفاق مهندس سیف‌الهی معاون عمرانی استاندار، به حوزه‌ی زرند و کوهبنان داشتیم، پروژه‌هایی که در مسیر بود، مورد بازدید قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: از جمله‌ی این پروژه‌ها، تکمیل ۱۶ کیلومتر از مسیر کرمان به زرند بود که در مجموع ۸۰۰ متر از مسیر و یک پل باقی مانده است.

 

مقبلی با بیان این‌که خوش‌بختانه در این پروژه، اقدامات خوبی انجام شده بود، گفت: مقرر شد خاک‌برداری پل را شرکت ۱۱۵ انجام دهد تا این پروژه در حداقل زمان به بهره‌برداری برسد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان درباره‌ی اهمیت این پروژه گفت: به این دلیل که مسیرِ بین چترود تا سرآسیاب، از بین چند روستا می‌گذرد و به تایید پلیس‌راه، این محدوده یکی از محورهای پرحادثه است؛ بنابراین، اگر باند دوم مورد بهره‌برداری قرار گیرد، خدمت خوبی به افرادی که از این محور عبور می‌کنند، خواهد شد و موجب روانی ترافیک و کاهش تصادف‌ها می‌شود.

 

مقبلی به بازدید از پروژه‌ی ساخت باند دوم ورودی زرند به سمت سه‌راهی مسجد ابوالفضل (علیه‌السلام) هم اشاره کرد و گفت: این پروژه هم فعال بود؛ ضمن این‌که تاکید شد پیمان‌کار فعالیت را بیش‌تر کند که تا تا اواخر اسفند، هشت کیلومتر از باند دوم این پروژه، به بهره‌برداری برسد.

 

وی با بیان این‌که اصلاح نقطه‌ی حادثه‌خیز ده‌علی‌رضا، از دیگر پروژه‌هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت، گفت: به‌دلیل این‌که در آن نقطه، به جهت شیب خارج از استاندارد، واژگونی‌های زیادی داشتیم و کامیون‌هایی که از سمت مشهد می‌آیند، در شیب‌های این گردنه دچار مشکل و واژگون می‌شوند، برای کاهش تصادفات ساخت باند کندور به طول هشت کیلومتر در دستور کار قرار گرفت که پیمان‌کار این پروژه هم فعال بود و منتظر هستیم پس از زیرسازی و با مساعد شدن شرایط جوی، مسیر آسفالت شود.

 

مقبلی افزود: از ساخت محور اصلی کوهبنان به سمت زرند نیز بازدید شد که براساس مصوبه‌ی کمیسیون ۲۱۵، باید ۳۵ کیلومتر از این مسیر ساخته شود؛ چراکه راهی که اکنون شهرستان کوهبنان استفاده می‌کند، راه اختصاصی شرکت زغال‌سنگ است و گردنه‌های خارج از مشخصات و قوس‌های تندی دارد.

 

وی ادامه داد: این مسیر نه‌تنها در زمستان، بلکه در طول سال مشکلات ترافیکی دارد که اگر این ۳۵ کیلومتر مسیر ساخته شود، کوهبنان دارای جاده‌ای اختصاصی به سمت زرند و کرمان خواهد شد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان این‌که این پروژه اعتبار پایداری ندارد، گفت: اکنون، ۱۶ کیلومتر از مسیر در دست ساخت است و پیش‌رفت خوبی هم دارد که پس از انجام زیرسازی مسیر، برای ساخت ۱۷ کیلومتر بقیه‌ی مسیر هم اقدام خواهیم کرد.

 

مقبلی افزود: با ساخت ۳۵ کیلومتر از این مسیر و به‌سازی ۵۰ کیلومتر مسیرِ ادامه‌ی آن، مشکل اصلی مسیر «زرند – کوهبنان» برطرف خواهد شد.

 

انتهای پیام/