مالکیت زمین های باغ سیبی زرند همچنان در کوچه پس کوچه های بلاتکلیفی

در سال ۱۳۸۶ زمین های معروف به باغ سیبی در زرند توسط شرکت معادن زغالسنگ استان کرمان تفکیک شده و به صورت مستقیم و یا با واسطه در اختیار بیش از ۳۸۰ نفر از شهروندان زرندی قرار گرفته است که هنوز بعد از گذشت ۶ سال خانواده های زیادی در بلاتکلیفی مالکیت این زمین ها رنج می برند.

Eteraz_sdfsdf24641xdfdروز گذشته جمعی از شهروندان زرندی به نشانه اعتراض به بلاتکیفی نسبت به مالکیت زمین هایی که ۶ سال پیش از سوی شرکت معادن زغالسنگ استان کرمان به آنان واگذار شده است در دفتر نماینده مردم در زرند حضور یافتند و از ایشان برای رفع این مشکل تقاضای کمک و  پیگیری کردند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای زرند، در سال ۱۳۸۶ زمین های معروف به باغ سیبی در زرند توسط شرکت معادن زغالسنگ استان کرمان تفکیک شده و به صورت مستقیم و یا با واسطه در اختیار بیش از ۳۸۰ نفر از شهروندان زرندی قرار گرفته است که هنوز بعد از گذشت ۶ سال، شرکت زغالسنگ استان کرمان و اداره راه و شهرسازی شهرستان زرند بر سر مالکیت این قطعه زمین که طبق محاسبات مساحتی بالغ بر ۱۰ هکتار دارد، با هم اختلاف دارند و در این میان خانواده های زیادی حدود ۶ سال است که در بلاتکلیفی مالکیت این زمین ها رنج می برند.

 

روز گذشته جمعی از بازنشتگان شرکت معادن زغالسنگ کرمان با حضور در دفتر نماینده مردم در شهر زرند از مسئولین دفتر نماینده تقاضا کردند که از دکتر امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان بخواهند که در این قضیه وارد شوند تا مشکل آنان حل شود. این افراد چندین ساعت به نشانه اعتراض در دفتر نماینده شهر ماندند و سپس به صورت دسته جمعی به اداره راه و شهرسازی زرند مراجعه کردند و مراتب اعتراض خود را برای چندمین بار به گوش مسئولین این اداره نیز رساند.

 

یکی از این معترضین طی تماسی که با صدای زرند داشت، اعلام کرد: امروز و در حال حاضر ما با تعدادی از معترضین به شرکت معادن زغالسنگ (اردوی ذوب آهن) در کرمان مراجعه کردیم تا اعتراض خود را برای چندمین بار به گوش مسئولین این نهاد نیز برسانند.

 

وی همچنین گفت: روز گذشته تمامی معترضین قصد داشتند که برای اعتراض به کم توجهی مسئولین در این ارتباط، در اردوی ذوب آهن تحصن کنند که ما توانستیم آنان را به آرامش دعوت کنیم و معترضین قرار گذاشته اند در صورت مشخص نشدن موضوع، هفته آینده (روز چهارشنبه)، به نشانه اعتراض به صورت دسته جمعی در اردوی ذوب آهن حضور یابند و در این محل تحصن کنند.

 

وی از مسئولین دستگاههای درگیر در این ارتباط خواست تا با ورود در این مشکل پاسخگوی حق خواهی آنان باشند و نیز از رسانه های محلی و کشوری خواست با ورود در این مسئله صدای حق آنان را به مسئولین برسانند.

 

در این ارتباط دکتر حسین امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان به خبرنگار صدای زرند گفت: این مشکل از طریق قانونی در حال پیگیری می باشد و من نیز به صورت جدی با مسئولین دستگاههای مربوطه در حال مکاتبه و رایزنی هستم و امیدوارم مشکل این عزیزان هر چه زودتر حل و فصل شود.

 

ایشان همچنین گفت: با صحبت هایی که با استانداری کرمان داشتم، شنبه یا یکشنبه هفته آینده مهندس سیف اللهی معاون عمرانی استانداری برای حل این مشکل جلسه ای با نمایندگان دستگاههای مربوطه خواهند داشت که امید است مشکل این قشر زجرکشیده در این جلسه حل شود.

 

انتهای پیام/