بهره‌برداری از معدن خمرود با تولید ۷۰۰ هزار تن زغالسنگ تا سال آینده / نماینده عافیت‌طلب نمی‌خواهیم

علیرضا رزم حسینی صبح امروز ۲۰ دیماه در نشست شورای دانشگاه شهید باهنر کرمان، با اعلام این خبر اظهار کرد: بخش عمده مسائل مطرح شده توسط اساتید به دلیل عدم ارتباط دانشگاه با دولت کرمان، توسعه و جامعه است و معتقدم بسیاری از مسائل مطرح شده در این جلسه از سوی اساتید به راحتی قابل حل است.

رزم حسینی استاندار کرمان گفت: طی دو سال گذشته بسیاری از مسائل استان را تا جایی که می‌توانستیم، حل کردیم که یکی از این مشکلات، بحث معدن خمرود بود که امیدواریم سال آینده با تولید ۷۰۰ هزار تن زغالسنگ جدید به بهره برداری برسد.

 

razmhoseeni-ostandar

 

به گزارش صدای زرند به نقل از ایسنا، “علیرضا رزم حسینی” صبح امروز ۲۰ دیماه در نشست شورای دانشگاه شهید باهنر کرمان، با اعلام این خبر اظهار کرد: بخش عمده مسائل مطرح شده توسط اساتید به دلیل عدم ارتباط دانشگاه با دولت کرمان، توسعه و جامعه است و معتقدم بسیاری از مسائل مطرح شده در این جلسه از سوی اساتید به راحتی قابل حل است.

 

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته بسیاری از مسائل استان را تا جایی که می‌توانستیم، حل کردیم و یکی از این مسائل، بحث معدن خمرود بود اظهار کرد: امیدواریم سال آینده این معدن با تولید ۷۰۰ هزار تن زغالسنگ جدید به بهره برداری برسد.

 

رزم حسینی با تاکید بر اینکه استان کرمان آمادگی دارد در حوزه معدن کار ویژه و قابل توجهی انجام دهد اظهار کرد:هم اکنون ۴۰ درصد ارزش افزوده معدن کشور در این استان است و در برنامه ششم توسعه، کرمان به عنوان قطب معدن کشور دیده شده است.

 

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با اشاره به وجود ۶ هزار پهنه معدنی در استان کرمان بیان کرد: نتوانسته‌ایم از ۴۰ سال قبل اکتشافات جدیدی در معادن استان انجام دهیم و معتقدم یکی از کارهای اساسی در استان نگاه ویژه به حوزه معدن است که در این راستا نیز باید در حوزه اکتشاف کار می کنیم و تاکنون ۱۵۰۰ پهنه آزاد و به بخش خصوصی واگذار شده است.

 

استاندار کرمان با اشاره به مرمت آثار تاریخی و کارهای عمرانی در شهر کرمان و استان اظهار کرد: دغدغه همه مدیران استانی و مسوولان این است که در جهت آبادانی استان کار کنند و ما وظیفه داریم استان کرمان را بسازیم.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه باید یکسری موقوفات داشته تا درآمدزایی کند تصریح کرد: تا زمانی که دانشگاه وابسته به بودجه دولتی باشد، تحرکی در دانشگاه صورت نمی‌گیرد و نیازی به آن دیده نمی‌شود.

 

رزم حسینی در ادامه درباره مشکل دانشکده فنی کرمان با بنیاد مسنضعفان نیز تصریح کرد: در زمینه مشکل دانشکده فنی، این موضوع قابل حل است و از طریق تهاتر می‌شود کار را انجام داد و با حضور رییس بنیاد مستضعفان این مشکل را در شهرستان قلعه گنج پیگیری خواهیم کرد.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید کارها را به صورت شبانه روزی پیگیری کرد اظهار کرد: بنده برخی از طرح‌ها را روزانه چند بار پیگیری می‌کنم. متاسفانه سیستم بروکراسی ما جهان سومی و فرسوده است و مجبور هستیم کارها را خودمان پیگیری کنیم.

 

استاندار کرمان با اشاره به نظر معاون فرهنگی دانشگاه درباره ایجاد مکان‌های تفریحی شهر کرمان گفت: مردم کرمان جای تفریح ندارند و احیاء مرکز شهر برای تفریح مردم است و امیدواریم بتوانیم با طرح‌های در نظرر گرفته، میدان شهدا کرمان را بهترین مکان تفریح جنوبشرق کشور تبدیل کنیم البته اگر عده‌ای بگذارند!!

 

وی افزود: آمادگی داریم در حد بضاعت به دانشگاه کمک و با استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاه کار کنیم. ما طرح همیاران آب استان را با کمک ظرفیت های استان اجرا کردیم.

 

رزم حسینی با اشاره به تلاش در زمینه‌های اجتماعی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات جامعه به علت عدم مسوولیت شناسی ما مسوولان و حتی اساتید دانشگاه است زیرا معتقدم باید خودمان برای حل مشکلات کاری کنیم و از دولت انتظار نداشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه حاشیه‌نشینی از مشکلات اساسی کشور است که باید توسط خود ما مسوول حل شود اظهار کرد: دولت ۴۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام دارد در حالی که بودجه عمرانی کشور سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان است و با اقتصاد نفتی و دولت دیوان سالار نمی‌توان منتظر حل مشکلات توسط حکومت مرکزی بود.

 

نماینده عالی دولت در استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر خروجی فارغ التحصیل دانشگاه‌ها با ورودی به بازار کار تناسب ندارد و باید اساتید دانشگاه برای حل مشکلات کمک کنند، تصریح کرد: در حال حاضر ۳ هزار میلیارد تومان پروژه در کرمان در حال اجراست که این سرمایه بخش خصوصی است ضمن آنکه ۹۴۰ هزار میلیارد تومان در اقتصاد ایران و در دست مردم است و اگر ۱۰ درصد این پول به اقتصاد کشور وارد شود، ۳ برابر بودجه عمرانی خواهد بود.

 

رزم حسینی گفت: زمانی مشکلات ما به وجود آمد که برنامه پنجم توسعه را اجرا نکرده و به سند چشم انداز بی‌محلی کرده و با تصمیمات عجولانه و سیاسی کاری کشور را به وضعیت بحرانی امروز رساندیم.

 

وی درباره برجام تصریح کرد: اگر حرکت های قبلی ادامه می یافت، در آستانه جنگ بودیم، با انجام مذاکرات، بحث ایران هراسی فرو ریخت و همگان دیدند که دولت توسعه گرا روی کار آمده و می خواهد مسائل را با مذاکرات حل کند.

 

رزم حسینی با تاکید بر اینکه باید اساتید دانشگاه به متن آمده و خیلی بدبین و ناامید به جامعه نباشند اظهار کرد: کشور مال ماست و باید آن را اداره کنیم ضمن آنکه باید ببینیم که هم اکنون در شرایط کنونی منطقه، ایران امن ترین کشور است.

 

استاندار کرمان در پایان با اشاره به انتخابات اسفندماه سال جاری اظهار کرد: انتخابات در سرنوشت کشور تاثیرگذار است، به ویژه انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی زیرا در دو سال گذشته تاثیر نمایندگان مجلس را دیده‌ام و معتقدم در شرایط کنونی نماینده عافیت طلب نمی‌خواهیم.

 

وی با بیان اینکه در دولت قبل هزینه‌ها چندین برابر شد، افزود: هم اکنون دستگاه‌های دولتی ما در استان، بیش از سه برابر ظرفیت خود نیروی پرسنلی خود را افزایش داده‌اند و این امر به خاطر سکوت شما اساتید دانشگاه است. پس باید رای موثر بدهیم تا بتوانیم سرنوشت کشور را به مسیر اصلی خود بازگردانیم.

 

رزم حسینی با بیان اینکه نمایندگان می‌توانند در توسعه استان نقش مهمی را ایفا کنند اظهار کرد: باید نمایندگان توسعه‌گرا انتخاب شوند که احساس درد کرده و مطالبه گر بوده و از حق استان دفاع کنند.

 

استاندار کرمان اظهار کرد: زمانی که نظام بودجه‌ای ما نظام چانه زنی است، باید نمایندگان قوی انتخاب کنیم که در این راستا باید اساتید دانشجویان را تشویق به حضور در انتخابات کرده تا انتخاباتی باشکوه و نمایندگانی عاقل و همراه با دولت داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه اساتید نباید فقط تدریس کنند، بلکه باید از مسوولان کار بخواهند و در زمینه حل مشکلات اجتماعی و … تلاش کنند، افزود: نسل جوان در دفاع مقدس برای حفظ کشور جان خود را فدا کردند و نسل مروز نباید بیکار نشسته و باید کشور و استان خود را بسازد.

 

انتهای پیام/