ثبت ۷ مورد وقف جدید در شهرستان کوهبنان

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان از ثبت هفت مورد وقف جدید در شهرستان خبر داد و افزود: این تعداد وقف جدید از ابتدای سالجاری تاکنون در شهرستان به ثبت رسیده است و نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان از ثبت ۷ مورد وقف جدید در این شهرستان خبر داد.

 

وقف

به گزارش صدای زرند از کوهبنان، به مناسبت هفته وقف و به منظور تشریح برنامه های هفته وقف نشست خبری رئیس اداره اوقاف  و امور خیریه شهرستان کوهبنان با حضور اصحاب رسانه و خبر نگاران در اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان برگزار شد.

 

رضا مطیع الدولت رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان در این نشست ضمن گرامیداشت هفته وقف این هفته را فرصت خوبی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف عنوان کرد و بیان داشت: خبرنگاران می توانند در معرض اثرات وقف یار و  همراه این اداره باشند.

 

مطیع الدولت تصریح کرد: حس اعتماد نسبت به وقف در جامعه در حال نهادینه سازی است و باید اهتمام ویژه ای در راستای ترویج فرهنگ وقف وجود داشته باشد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان از ثبت هفت مورد وقف جدید در شهرستان خبر داد و افزود: این تعداد وقف جدید از ابتدای سالجاری تاکنون در شهرستان به ثبت رسیده است و نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

 

مطیع الدولت در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های هفتگی امامزادگان شهرستان کوهبنان از اربعین تا پایان ماه صفر اشاره نمود و گفت: زیارت اربعین و مراسم روضه خوانی به مدت ۱۰ روز از اربعین تا شهادت امام رضا در امامزاده  سلیمان، و همچنین مراسم زیارت از راه دور حضرت رسول اکرم (ص) در امامزاده بی بی خاتون جور و امامزاده سلیمان کوهبنان از جمله این برنامه هاست.

 

وی برپایی خیمه های معرفت و ایستگاههای همه واقف باشیم در امامزاده سلیمان و پاسخگویی به مسائل شرعی جوانان همراه با اقامه نماز جماعت با حضور روحانیون اعزامی از قم در هفته وقف در امامزاده بی بی عصمت را از دیگر برنامه های هفته وقف برشمرد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه  کوهبنان با تاکید بر گسترش و ترویج فرهنگ وقف و تشویق عموم مردم به این سنت حسنه از خانم رقیه مجیدی به عنوان جوانترین واقف و از خانم افسر السادات روح الامینی بعنوان مسن ترین واقف شهرستان نام برد و تصریح کرد: هرکدام از شهروندان کوهبنانی که در هفته وقف و ایام آخر ماه صفر وقف منفعتی (درآمد زا) داشته باشند در قرعه کشی کربلای معلی و مشهد مقدس شرکت داده خواهند شد و به افرادی که موجب جذب واقف در جهت ترویج سنت حسنه وقف شوند قلم گویای قرآنی هدیه می گردد.

 

انتهای پیام/

خبرنگار: محمود جعفری