نگاهی به خدمات دولت تدبیر و امید در پایان دومین سال خدمت «علیرضا رزم‌حسینی»

پس از سکان داری مهندس رزم حسینی چرخ مدیریت و خدمت به یک باره دور تازه‌ای گرفت و استان کرمان شاهد فعالیت گسترده و خدمت رسانی همه جانبه بود، از جمله این خدمات که شامل همه حوزه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، کارآفرینی و تولیدی، و توسعه ای استان بوده است.

استانداری کرمان نگاهی گذرا بر عملکرد «علیرضا رزم حسینی» استاندار کرمان بر آن شدیم در پایان دومین سال استانداری رزم حسینی  در سطح استان کرمان داشته است..

 

«علیرضا رزم حسینی» استاندار کرمان

 

به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، رهبر معظم انقلاب از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید همواره بر کلید واژه‌هایی تاکید داشته اند که اولویت‌های دولت تدبیر و امید بوده و مورد حمایت رهبری قرار گرفته است.

 

از عمده کلید واژه های  مورد تاکید رهبر معظم انقلاب  از ابتدای شروع به کار دولت یازدهم می توان به این موارد اشاره کرد: «کار و فعالیت و خدمت مستمر»، «پرهیز از حاشیه سازی‌ها و انسجام درونی در دولت»، «پرهیز از دوقطبی کردن جامعه» ، «عبور از جناح بندی ها و رعایت اعتدال»، «سعه صدر در قبال انتقادات منصفانه»، «موضع گیری صریح و قاطع در قبال مسائل منطقه»، «توجه به رشد علمی»، «توجه به طرح سلامت»،«اقتصاد مقاومتی و توجه علمی و تخصصی و عملی به موضوع اقتصاد مقاومتی»، «توجه به تولید»، «کشاورزی و صنایع تبدیلی» و دهها مورد دیگر که از موارد مورد تاکید دولت بوده و حمایت رهبری را نیز به دنبال داشته است.

 

استان کرمان در پس روی کار آمدن «علیرضا رزم حسینی» علاوه بر اینکه منویات مقام معظم رهبری را در کنار سیاست‌های دولت تدبیر و امید به خوبی در استان اجرا نموده، توانسته با ایده‌ها و راهکارهای اجرایی زیادی مسیر توسعه و پیشرفت استان را با سرعت بیشتری طی نماید و این ایده‌ها و ابتکارات را برای ساختن ایرانی آباد به صورت ملی دنبال کند. تا آنجا که بیشتر ابتکارات استاندار کرمان در جلسات هیات دولت و جلسات وزرا و مسئولین کشور مطرح و الگوی اجرایی آن برای سایر استان ها تدوین شده است.

 

پس از سکان داری مهندس رزم حسینی  چرخ مدیریت و خدمت به یک باره دور تازه‌ای گرفت و استان کرمان شاهد فعالیت گسترده و خدمت رسانی همه جانبه بود، از جمله این خدمات که شامل همه حوزه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، کارآفرینی و تولیدی، و توسعه ای استان بوده است مس توان به موارد ذیل اشاره کرد:

 

 

تولید نان سالم

 

بهینه سازی کاشت، داشت و برداشت، استاندارد سازی ناوگان حمل و نقل، حمایت از توسعه و بهبود سیلوهای گندم، ارتقا توسعه و افزایش کیفیت آرد و ارتقا بهداشت و کیفیت نان از اهداف سند تولید نان سالم در استان کرمان است که توسط استاندار کرمان مطرح شد.

 

این اهداف کلی هر کدام استراتژی خاص خود را دارند و در مدت زمان ۵ ساله این طرح باید اجرا شود. کل هزینه های مورد نیاز این طرح ۱۵۸ میلیارد تومان است که عمده این منابع از محل تسهیلات تامین خواهد شد و فقط ۲۹ میلیارد تومان آن باید به نحوی در بودجه ۵ سال آینده استان قرار گیرد.

 

طرح توسعه فرودگاهی

 

پس از بین المللی شدن فرودگاه کرمان، امکان ورود ایرلاین‌های خارجی برای برقراری مسیرهای پروازی فراهم و این امر باعث تعامل بیشتر با کشورها و مبنایی برای توسعه بیشتر استان خواهد شد

 

فرودگاه کرمان از دو سال پیش با پیگیری های استاندار کرمان رفع یافته‌های موثر و جدی را در دستور کار خود قرار داد که این یافته ها شامل عوامل موثر بر ایمنی پروازی بودند که با حماینت های استاندار کرمان و تلاش و پشتیبانی شرکت فرودگاه های کشور، انجام شد.

 

در راستای شعار مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان، زیرساخت‌های لازم به منظور انجام مستقیم پروازهای بین‌المللی از فرودگاه کرمان، فراهم گردید و فرودگاه کرمان موفق به دریافت گواهینامه فرودگاهی و متعاقب آن احراز رتبه بین المللی شد.

 

بازرسان مردم نهاد

 

شبکه نظارت و بازرسی مردم نهاد در استان کرمان طی سال گذشته به دستور استاندار کرمان با فعالیت هزار نفر کار خود را آغاز کرد.

 

اعضای طرح نظارت و بازرسی شبکه های نظارت مردم نهاد استان کرمان که از اقشار مختلف مردم تشکیل شد، بر اساس تخصص به کارگروه های مختلف از جمله بهداشت، درمان و مسکن تقسیم شده اند و از اماکن، ادارات و نهادهای مختلف بازدید می کنند.

 

بازرسان مردم نهاد به افراد و سازمان های متخلف در بازرسی ها هشدار می دهند که در صورت توجه نکردن این افراد به هشدارها، بازرسان گزارش محرمانه این بازدید را به اداره کل بازرسی استانداری کرمان ارسال می کنند.

 

کرمانی های مقیم خارج از کشور

 

بسیاری از کرمانی های اصیل در خارج از ایران مقیم هستند که باید شناسایی می شدند و از آن ها در زمینه سرمایه گذاری و توسعه شهرشان دعوت صورت می گرفت لذا کمیته کرمانی مقیم خارج از کشور به دستور استاندار کرمان در استان تشکیل شد.

 

طی پیگیری‌های استاندار کرمان دبیرخانه شورای ایرانیان مقیم خارج از کشور در اتاق بازرگانی استان کرمان تشکیل شد و مقرر شد کمیته ای ۴ گانه ای به منظور معرفی پروژه های سرمایه گذاری استان در حوزه های مختلف از جمله صنعت، معدن و کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و …. جهت پایش اطلاعات تشکیل شود و در اختیار اتاق بازرگانی استان قرار گیرد.

 

خانواده شهدا و ایثارگران

 

استاندار کرمان که خود یکی از رزمندگان و ایثارگران استان کرمان به شمار می رود و قائم مقامی لشکر ۴۱ ثارالله را در سوابق کاری خود به ثبت رسانده است، احوال پرسی و دیدار با خانواده شهدا را وظیفه خود می داند لذا در این راستا پنجشنبه هر هفته خود را مکلف نموده تا از خانواده شهدا سرکشی نماید.

 

رزم حسینی در دیداری که با خانواده شهیدان علی قنادزاده کرمانی، محمدجواد طاهری زاده و رسول ابراهیمی در منزل شان داشت، تاکید کرد که دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران منجر می شود احساس کنم با دنیایی صبر و استقامت روبرو هستم،

 

منشور هم دلی انتخابات

نخستین منشور اخلاقی انتخاباتی استان کرمان با طرح استاندار کرمان با حضور احزاب مختلف با هدف برگزاری انتخاباتی سالم در سایه وحدت و همدلی به عنوان بهترین الگوی حکومتی، حکومت  امیرالمومنین علی (ع) که یک نوع حکومت قرآنی و برگرفته از قرآن بود، در استان تدوین و با حضور احزاب رونمایی شد.

 

به طور قطع منشور اخلاق انتخاباتی و عقلانیت سیاسی در تاریخ انتخابات کرمان خواهد ماند و جزو افتخارات فعالان سیاسی کرمان است زیرا این منشور توسط گروه‌های سیاسی استان تدوین شده است، چرا که آنها ارزش‌ها را قبول دارند و پایبند به نظام هستند.

 

مثلث توسعه اقتصادی

 

مثلث توسعه اقتصادی نیز ایده ای بود که از سوی استاندار کرمان مطرح و به سرعت عملیاتی شد، ایده و طرحی که روند توسعه و آبادانی استان را با مدلی جدید شتاب بخشید.

 

تعریف مثلث توسعه اقتصادی استان ضمن پیشبرد اهداف ملی می تواند استان را از عقب ماندگی های چند ساله نجات دهد و به گفته استاندار کرمان هم افزایی برای مبارزه با فقر و محرومیت باشد، جوانان استان را از مشکل بیکاری برهاند، توسعه و عمران شهری را ایجاد کند، تولید بومی و صادراتی را افزایش دهد، سطح زندگی مردم را بالا ببرد و در مجموع نگاه جامعی به رفع مشکلات اقتصادی مردم داشته باشد.

 

مثلت توسعه اقتصادی یکی از ابزارهای شکل گیری خلق ثروت و افزایش رفاه عمومی، بسیج همه نیروهای موثر و استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود مادی و معنوی است که استراتژی توسعه استان در این طرح بر مبنای رویکرد مشارکتی و مردمی کردن فعالیت های اقتصادی است و بی شک مدیریت جهادی را می طلبد.

 

سه راس این مثلث را سرمایه گذاران، فعالان اقتصادی و کارآفرینان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان دولت تشکیل می دهند که بی شک شرط تحقق آن ایجاد وحدت بین این رئوس در استان و حضور معنوی نماینده ولی فقیه در استان به عنوان ناظر عالی این طرح است.

 

میانگین پیشرفت فیزیکی تمامی ۲۶۴ طرح در قالب این تفاهم نامه ها ۲۹ درصد و پیش بینی سرمایه گذاری آنها ۷۵ هزار میلیارد تومان است که تاکنون ۱۷ درصد آن به مبلغ ۱۲ هزار و ۷۷۲ میلیارد تومان تامین مالی و شش درصد به مبلغ چهار هزار و ۹۱۶ میلیارد تومان هم هزینه شده است.

 

پروژه های قرارگاه خاتم الانبیاء

 

در حال حاضر ۱۲ تقاطع غیرهمسطح در سطح کرمان از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء در دست انجام است که پنج پل در حال اجراست و هفت تقاطع نیز در حال طراحی قرار دارد.

 

تقاطع های غیرهمسطح میدان آزادی،  پل شهید بادپا، پل ابوذر، پروژه میدان آزادی، تقاطع غیر همسطح فیروزه، تقاطع هوانیروز و تقاطع چهارراه سمیه از جمله این طرح ها است.

 

کل توافق نامه قرارگاه خاتم در شهر کرمان ۵۰۰ میلیارد تومان است و این طرح ها ابید در مدت ۲۴ ماه اجرایی شوند.

 

تقاطع گنبد جبلیه

 

عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح جبلیه در مسیر حرکت به سمت مسجد صاحب الزمان (عج)، گلزار شهدا، پردیسان قائم و گنبد جبلیه با حضور استاندار کرمان از ۱۷ آذرماه آغاز شده است و روند اجرایی این طرح در دست انجام است.

 

برآورد کلی این طرح یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که پیمانکار انتخاب شده برای اجرای این طرح شرکت محور گستر شرق از شرکت های اقماری جهاد نصراست که قرار است این طرح را در مدت طمان شش ماه اجرایی کند.

 

پروژه ساماندهی بازار کرمان

 

در فاز سوم نیز عملیات کف سازی محور گردشگری و مسیرهای منتهی به بازار کرمان در دست انجام است و همزمان با اجرای این فاز، مقاوم سازی بدنه این بازار تاریخی از سوی شهرداری کرمان نیزاز شامگاه ۲۶ شهریورماه آغاز شده است.

 

سازمان میراث فرهنگی نیز به صورت همزمان اقدام به بهسازی پشت بام های بازار بزرگ و تاریخی کرمان می کند.

 

استاندار کرمان معتقد است که بازسازی بازار بزرگ کرمان به توسعه شهر تاریخی کرمان کمک می‌کند و این مکان بعد از پایان بازسازی و مرمت تبدیل به مکانی مناسب برای مردم شهر کرمان و گردشگران داخلی و خارجی خواهد شد.

 

ساماندهی میدان مشتاقیه

 

پروژه ساماندهی میدان مشتاقیه کرمان از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و تاکنون نیز بخش زیادی از کار صورت گرفته اما به منظور ایجاد فضای مناسب برای دید بهتر آثار تاریخی موجود در این میدان از جمله مسجد جامع کرمان قرار است که بازنگری هایی در طرح صورت گیرد.

 

شایان ذکر است که کارهای بنیادی در ساماندهی این میدان انجام شده و موضوع مد نظر در تغییر نقشه های پیشنهادی مربوط به بخشی از جزئیات است.

 

برآورد مالی انجام شده برای بدنه سازی میدان مشتاق هشت و نیم میلیارد تومان است که این طرح تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

 

پیمانکار این طرح سازمان همیاری شهرداری است.

 

متروی کرمان

 

توافق نامه مطالعه و ساحت مترو شهر کرمان بین استانداری کرمان و  قرارگاه قائم (عج) وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در دهم آذرماه امسال امضا شده است.

 

در این توافق هزینه ساخت مترو کرمان حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است که بخشی از منابع مالی به منظور اجرای طرح مترو در کرمان از محل های مختلف تامین می شود.

 

برنامه دولت بر این است که طرح مترو شهر کرمان در برنامه ششم توسعه گنجانده شود.

 

پروژه ساماندهی بام کرمان

 

عملیات اجرایی پروژه تفریحی، رفاهی و گردشگری بام کرمان با حضور استاندار، معاونان وی، مدیرعامل موسسه عسکریه و جمعی از مسئولان در ۲۶ آبان ماه سال جاری آغاز شده است.

 

براورد کل این پروژه  ۲۳۵ میلیاردتومان است که از این میزان هشت میلیارد تومان برای ایجاد جاده دسترسی به تله کابین و ۲۵ میلیارد تومان برای ساخت تله کابین هزینه می شود.

 

این طرح قرار است در بازه زمانی ۴۸ ماه به بهره برداری برسد.

 

این پروژه، قرار است در سطح ۱۰۰ هزار مترمربع زمین در کاربردی های مختلف، اجرایی شود که در نهایت منجر به ایجاد قطب توریستی و جهانگری می شود که موجب توسعه و جلب درآمد است.

 

هتل بام کرمان نیز در پنج سال آینده اجرایی خواهد شد اما تلاش می شود این هتل در مدت زمان کمتری و در طول ۴۸ ماه احداث شود.

 

تله کابین در کرمان

 

احداث تله کابین در بام کرمان کار فوق العاده ای است که پاسخگوی ۲۰ سال انتظار مردم دیار کریمان برای ساخت این تله کابین می شود.

 

این کار با سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد تومانی موسسه عسکریه آغاز شده است  و تاکنون دو ستون اصلی احداث مسیر تله کابین انجام شده و کار در دست انجام است.

 

مسیر دسترسی به تله کابین نیز تا دی ماه امسال احداث خواهد شد.

 

احداث دو باب پمپ بنزین مدرن در کرمان از سوی موسسه عسکریه

 

جلسه ای با حضور استاندار کرمان و مدیرعامل موسسه عسکریه مقرر شد تا مطالعات و مقدمات احداث دو باب پمپ بنزین مدرن و با کیفیت برای عرضه بنزین با اتان بالا و مناسب برای برخی خودروها، در این استان  انجام شود.

 

معاونت عمرانی استانداری کرمان درباره احداث این پمپ بنزین ها در کرمان بررسی های لازم را صورت می دهد.

 

پروژه صاروج پارس

 

پروژه صاروج پارس (ساماندهی گودال خشت مالها) از سوی سرمایه گذاران عمانی در کرمان کلید خورده است که در دو فاز اجرایی می شود و پس ازاجرای آن این مرکز به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید کرمان خواهد بود.

 

بازسازی باغ فتح آباد و سایر میراث فرهنگی

 

بازسازی باغ فتح آباد شاید زیباترین و فراموش نشدنی ترین فعالیت رزم حسینی در دوران مدیریتش در استان کرمان باشد .

 

باغی که قرار بود خاک ساختمانش، کود درختان پسته همان اطراف شود اکنون به ظرفیت بزرگ گردشگری استان تبدیل شده و زیبایی خیره کننده اش روزانه افراد زیادی را به سمت این باغ فراموش شده می کشاند.

 

در کنار این موضوع آغاز بازسازی خانه حاج آقا علی، باغ سنگی سیرجان، بازار کرمان، باغ بیرم آباد ، قبه سبز و سایر میراث فرهنگی کرمان نشان می دهد که استاندار کرمان بر حفظ این میراث گرانبها توجه جدی دارد.

 

احیای فرش کرمان

 

فرش کرمان به عنوان یک برند شناخته شده در دنیا، نشانی از پنجه های هنرمندان سخت کوشی است که دانه دانه  و رج به رج عشق می بافند و سخاوتمندانه حاصل روزها تلاش خود را در قالبی زیبا و مستحکم به جهانیان عرضه می دارند و این هنر ماندگار این روزها به تدبیر استاندار کرمان و با تلاش وی برای ایجاد کارگاه های عتبات عالیات، رونقی بی نظیر را شاهد است.

 

استاندار کرمان که از ابتدای مسئولیت خود بر فعال کردن ظرفیت های بالقوه این استان تاکید جدی دارد، ۱۲ بهمن ماه ۹۳ به شرکت فرش کرمان رفت و سپس در جلسات متعددی بر ایجاد موزه فرش کرمان در محل شرکت فرش و تبدیل این مرکز به مرکز پژوهش، آموزش، بافت و فروش فرش تاکید کرد.

 

همچنین در پی پیگیری های استاندار کرمان، نوآوری هایی در حوزه بافت فرش در کرمان حاصل شد که سلامت جسمانی بافندگان را تضمین می کند.

 

ایده همیاران آب

 

طرح همیاران آب که اکنون به عنوان یک الگوی ملی و بین المللی شناخته می شود، بی شک حاصل تجربه و تخصص مدیریت عالی استان کرمان است که می تواند گام مهمی در عرصه صرفه جویی در مصرف آب محسوب شود.

 

بسیاری از کارشناسان ملی و استانی معتقدند که اجرای طرح همیاران آب یا پلیس آب توانسته علاوه بر صرفه جویی ۲۵۰ میلیون مترمکعبی در مصرف آب طی سال گذشته در بخش کشاورزی، به افزایش کیفیت و کمیت سطح آب موجود در سفره های زیر زمینی نیز کمک شایانی کند.

 

این طرح در سال جاری نیز با جدیت دنبال می شود.

 

شهر نمونه اقتصاد مقاومتی

 

ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی با چشم اندازی به وسعت امید و تعهد مسیری را برای پیشرفت و توسعه این شهرستان ترسیم کرده که می تواند ارائه دهنده کمک های موثر مادی، فرهنگی و معنوی به مستضعفان و محرومان و قابل اعتماد در جلب مشارکت خیران باشد.

 

ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج، مهرماه سال ۹۳ مطرح شده است و در پی آن طی موافقت نامه ای با بنیاد مستضعفان، این نهاد وارد عرصه توسعه شهرستان قلعه گنج شده است.

 

عملیات اجرایی شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در شهرستان قلعه گنج از شش ماه قبل آغاز شده است و تاکنون توانسته است در حوزه های مختلف پیشرفت امیدآفرینی را در این شهرستان محقق کند.

 

انتظار کرمان برای آغاز ساخت بزرگترین تونل انتقال آب خاورمیانه در کرمان

 

در پی تصویب طرح های انتقال آب به استان کرمان مقدمات ساخت بزرگترین تونل انتقال آب خاورمیانه و سومین تونل بزرگ دنیا در استان کرمان آغاز شده است و به زودی کار حفاری این تونل آغاز خواهد شد.

 

در قالب یکی از بخش های طرح همیاران آب، موضوع انتقال آب به کرمان مورد توجه واقع شده تا بحران اب این استان در  ۱۰ سال آینده مرتفع شود و بر این اساس قرار است که آب پنج شهرستان جنوبی استان از دریای عمان، شمال استان کرمان از بهشت آباد، جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت، شرق استان از سد نسا و شهر کرمان از آب انتقالی از تونل انتقال آب شهیدان امیر تیموری تامین شود.

 

وحدت حول محور ولایت

 

با تشکیل شورای هماهنگی ولایت و توسعه فصل نوینی در سپهر سیاسی استان آغاز شده است و نمایندگان همه گروه های سیاسی اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدال گرا برای اولین بار در تاریخ کرمان منشور وحدت را امضا کردند.

 

استاندار کرمان در این باره گفته است: با توجه به تجربیات دوران دفاع مقدس و فعالیت در بخش خصوصی، به این نتیجه رسیدم که صاحبان همه سلایق و تفکرات ساسی درون نظام که به قانون اساسی وفادار هستند می توانند حول محور ولایت و توسعه با یکدیگر همکاری کنند.

 

تاکید بر افزایش اختیارات استانداران

 

علیرضا رزم حسینی که با نهادینه کردن وحدت حول محور ولایت و توسعه توانسته آرامش قابل ملاحظه ای را از لحاظ سیاسی بر استان حاکم کند چندین ماه است که حرف از کمبود اختیارات استانداری برای توسعه و آبادانی استان می زند و به دنبال افزایش اختیارات در زمینه های مختلف برای تسهیل هر چه بیشتر روند توسعه و پیشرفت استان است و در این رابطه به حذف قوانین مزاحم و رفع بروکراسی های اداری تاکید ویژه ای داشته و دارد.

 

پیشنهاد استاندار کرمان در مورد تفویض و یا به نوعی افزایش اختیارات دولت به شخص استاندار با استقبال چشم گیری از طرف استانداران منطقه پنج کشور روبرو شده است و با جزئیات کامل به صورت مکتوب به واسطه ی معاون حقوقی رئیس جمهور برای دکتر روحانی ارسال شده است.

 

تحقق دولت شیشه ای در کرمان

 

استاندار کرمان از ابتدای فعالیت خود بر تحقق دولت شیشه ای تاکید کرده و این امر نشان از توجه مقام عالی دولت در استان کرمان به نقش اساسی رسانه ها در مسیر توسعه دارد.

 

در دوران مدیریت علیرضا رزم حسینی بخش عمده جلسات استانداری کرمان با حضور اصحاب رسانه برگزار شده و در این رابطه استاندار کرمان همواره تاکید دارد که رسانه ها محرم هستند و در استان به جز برخی مواردی که در شورای تامین مطرح می شود و اطلاع رسانی آنها شاید برای جامعه نفعی نداشته باشد، موضوع پنهانی از رسانه ها نداریم.

 

مبارزه قاطع کرمان با حاشیه نشینی، زمین خواری . تغییر غیرمجاز کاربری اراضی

 

کار مبارزه با تصرف اراضی دولتی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در کرمان از دو سال قبل و زودتر از اعلام کشوری در این استان آغاز شده است و با جدیت ادامه دارد و از نگاه مدیریت عالی استان کرمان تعطیل بردار نیست.

 

مبارزه با جاشیه نشینی در سطح استان کرمان با همکاری دستگاه های مربوطه به ویژه دستگاه قضایی این استان به گونه ای بوده که روند زمین خواری و حاشیه نشینی را متوقف کرده است.

 

همچنین در استان کرمان برخورد قابل توجهی به با تغییر غیرمجاز کاربری اراضی انجام شده است.

 

با اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز، تا ۹۰ درصد این ساخت و سازها از بین رفته است.

 

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست نیز در سفر به کرمان ضمن ابراز خرسندی از اجرای طرح کمربند سبز، این اقدام را در جلوگیری از توسعه بی رویه شهر قابل تقدیر دانسته است.

 

در سال گذشته از  ۵۶۹ هکتار زمین در شهر کرمان رفع تصرف شده است

 

ارتقای فضای کسب و کار استان کرمان

 

استان کرمان در حوزه فضای کسب و کار در سال ۹۲ براساس گزارش مجلس شورای اسلامی رتبه ۳۰ و پایین جدول در کشور را داشته است که براساس گزارش آبان ماه مجلس شورای اسلامی رتبه سوم استان و بالای جدول را نشان می دهد که بر اثر فعالیت های مستمر مسئولان و اجرای مثلث توسعه اقتصادی در همه استان و شهرستان ها محقق شده است.

 

این امر نشان می دهد که همه اعضای موثر مثلث توسعه اقتصادی و فضایی که دولت در بحث مربوط به برجام فراهم کرد همه دست به دست هم داد تا رتبه استان در کسب و کار ارتقا یابد.

 

شناسایی یک هزار کارآفرین جوان در کرمان و تشکیل گروه مشاوران جوان که متشکل از جوانان نخبه و تحصیلکرده و کار آفرین به عنوان بازوی تصمیم سازی استان

 

استاندار کرمان با تکیه بر شناسایی یک هزار کارآفرین جوان در صدد است که روح کارآفرینی را در جامعه توسعه داده و از پتانسیل نیروهای جوان در این حوزه هر په بیشتر استفاده کند.

 

تاکنون یکصد کارآفرین جوان در استان کرمان شناسایی شده اند.

 

توجه به اشتغال و کار آفرینی و ورزش بانوان

 

استاندار کرمان از همان اوایل ورود به عرصه مدیریتی با توجه و تاکید به بانوان و بحث اشتغالزایی و کار آفزینی و هم چنین توانمند سازی زنان کرمان همت گمارد و هم چنین با انتصاب سه مدیر کل در مجموعه مدیران ستادی استانداری که خود یک رکورد حساب می شود این باور  و شعار را که زنان می توانند مدیران موفقی باشند را به عمل تبدیل کرد.

 

ائمه جمعه در نقش آبادگر

 

یکی از اقدامات بارز و البته متمایز مدیریت استان کرمان در دوره اخیر، زمینه سازی برای نوعی مشارکت همگانی در مسیر توسعه و آبادانی استان است. این مشارکت از ارکان حکومت و دولت تا جامعه، نخبگان و عموم مردم را شامل می شود بویژه وقتی حول ولایت و توسعه باشد که اختلافی در آن مشاهده نمی شود.

 

در حقیقت امام جمعه در استان و شهرستان محور همدلی و همزبانی محسوب می شود و در بخش اقتصادی نیز با نفوذ در حوزه های مختلف می تواند به روند سرمایه گذاری و فعالیت عمرانی در ریل اصلی و پرشتاب خود کمک شایانی کند.

 

وزیر کشور نیز در سفر به کرمان یکی از رموز موفقیت استاندار کرمان را فضای وحدت و همدلی در استان دانست که زیر سایه نماینده ولی فقیه در استان محقق شده است.

 

سند توسعه ورزش

 

طرح توسعه ورزش همگانی و قهرمانی استان کرمان و در واقع سند توسعه ورزش استان کرمان دهه فجر سال گذشته در آیینی با حضور وزیر ورزش و جوانان، استاندار کرمان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان رونمایی شد.

 

برنامه هایی برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در این سند تدوین و در ورزش همگانی بخش هایی شامل اطلاع رسانی، آموزش مربیان، ورزش صبحگاهی، ورزش در پارک ها و فرهنگ سراها، ورزش در آموزش وپرورش، پایگاه ورزش سالمندان، ورزش محلات، ورزش کارکنان دولت در نظر گرفته شده است.

 

همچنین در بخش ورزش قهرمانی استعدادیابی با اولویت در رشته های والیبال، هندبال، بسکتبال، دوچرخه سواری، دو و میدانی، کشتی، کاراته، تکواندو، ووشو، پهلوانی و زورخانه ای، فوتبال و ژیمناستیک به عنوان گام نخست تعریف و تا حدودی کار نیز انجام شده است.

 

تامین و آموزش نیروهای متخصص، راه اندازی پایگاه های استعدادیابی و آموزش افراد مستعد، تشکیل کانون های آموزشی رشته های مختلف ورزشی، برگزاری مسابقات برای پیشبرد اهداف طرح توسعه، برگزاری المپیادهای ورزشی، پایگاه قهرمانی و ورزش جانبازان و معلولان از سایر بخش های ورزش قهرمانی در این سند است.

 

سند توسعه نظم و امنیت

 

پس از تاکید استاندار کرمان بر تدوین سند توسعه نظم و امنیت، کارگروه مطالعاتی با مشارکت دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان با مسوولیت آقای کوروش احمدیوسفی و بخش اجتماعی دانشکده های ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید باهنر کرمان با محوریت دکتر علی اصغر مقصودی تشکیل شد.

 

پیش نویس سند توسعه نظم و امنیت استان که در همایش پلیس و امنیت رونمایی شده است و کلیات این طرح نیز در نشست هیات امنای سازمان تحقیقات و مطالعات ناجا با حضور وزیر کشور مطرح شده است.

 

در این سند با توجه به آموزه های دینی، قانون اساسی، دیدگاه های مقام معظم رهبری، سیاست های کلی مجمع تشخیص مصلحت، سند چشم انداز، برنامه پنج ساله و ماموریت های قانونی وزارت کشور، جهت گیری های کلی مشخص شده تا به یک تحلیل گفتمانی مشترک دست یابیم.

 

در سند نظم و امنیت نقش هر فرد و دستگاه در تولید، حفظ و ارتقای امنیت مورد توجه قرار می گیرد.

 

ایجاد کمر بند سبز دور شهر کرمان

 

یکی از ابتکارات استاندار کرمان که در راستای بهبود فضای سبز شهر کرمان و استفاده هر چه بیشتر از هوای سالم و پاک احداث کمر بند سبز بوده است.

 

اجرایی شدن بیش از ۱۲ درصد از تفاهم نامه های سرمایه گذاری استان کرمان

 

با رویکرد اقتصادی و توسعه گرایانه استاندار کرمان تاکنون بالغ بر ۱۷۵ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری در استان کرمان امضا شده که تاکنون بیش از ۱۰ درصد از این تفاهم نامه ها اجرایی شده است.

 

احیای بیمارستان نوریه و تکمیل و تجهیز چندین بیمارستان دولتی در استان

 

در راستای طرح سلامت توجه به بیمارستان های دولتی و خصوصی هموارده مورد تاکید استاندار کرمان بوده است، همچنین انعقاد چندین تفاهم نامه  در بخش سلامت در راستای منویات رهبری و سیاست های ابلاغی دولت محترم

 

برگزاری جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در تهران

 

جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان به منظور شناساندن همه ظرفیت های استان در زمبنه های مختلف اقتصادی، بازرگانی، سرمایه گذاری، معدنی، کشاورزی، جاذبه های گردشگری، میراث فرهنگی و… به همت استاندار کرمان در قالب یک هفته برگزاری کمیسون های تخصصی و نمایشگاه توانمندی های استان کرمان به تفکیک موضوع و شهرستان های مختلف با حضور همه ی چهره های ماندگار و اثر گذار کرمانی برگزار شد و دبیرخانه دائمی آن نیز دایر شد که کرمانی ها در هر جای ایران و جهان بتوانند برای توسعه و آبادانی استان اقدام نمایند.

 

انتهای پیام/