توجه به ولایت‌ زمینه ‌سعادت و اقتدار را رقم می‌زند

امام جمعه کوهبنان گفت: وظیفه ماست که به مهمترین اصل یعنی ولایت‌فقیه عنایت ویژه‌ای داشته باشیم، چرا که زمینه ‌سعادت و اقتدار ما را این اصل رقم می‌زند.

امام جمعه کوهبنان گفت: وظیفه ماست که به مهمترین اصل یعنی ولایت‌فقیه عنایت ویژه‌ای داشته باشیم، چرا که زمینه ‌سعادت و اقتدار ما را این اصل رقم می‌زند.

حجت‌الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان

 

به گزارش صدای زرند از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس جعفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کوهبنان اظهار داشت: انسان مومن باید بیشتر مراقب خودش باشد و همیشه خود را در پناه خدای بزرگ قرار دهد، چرا که عالم محضر خداست و در محضر خدا نباید گناه و معصیت انجام داد.

 
وی بیان داشت‌: انسان باید دنبال وسیله باشد تا به خدا نزدیک شود و بدین طریق شیطان را از خود دور سازد، به فرموده حضرت علی (ع) بهترین وسیله توسل‌، ایمان به خدا و نبی مکرم اسلام (ص) است که زمینه سعادت هر دو سرای انسان را رقم می‌زند‌.

 
خطیب جمعه کوهبنان گفت: در طول تاریخ انسان‌های مطرحی بوده‌اند که در نهایت به دلیل ضعف ایمان عاقبت به خیر نشده‌اند در ایامی از سال عده‌ای از افراد متدین می‌شوند‌ و مسجد می‌سازند، اما بعد‌ تمام می‌شود.

 
وی ادامه داد: جهاد در راه خدا‌، جدا نشدن از کلمه اخلاص‌، اهل اقامه نماز بودن و … از جمله اموری هستند که زمینه ناراحتی دشمن و خوشبختی انسان را رقم می‌زنند، باید تلاش کنیم که از درگاه حضرت حق و تمسک و توسل به ائمه اطهار (ع) غافل نشویم‌.

 
امام جمعه کوهبنان به آغاز ماه صفر اشاره کرد و افزود: باید بر صدقه دادن در این ماه و همچنین برگزاری جلسات روضه‌خوانی و عزاداری مومنان عنایت بیشتری داشته باشند، چون در این ماه شاهد ایام رحلت نبی مکرم اسلام ‌(‌ص‌)‌، امام حسن مجتبی (‌ع‌) و امام رضا (‌ع‌) هستیم‌.

 
وی به ورود کاروان اسرای کربلا به شام اشاره کرد و ادامه داد: مردم شام با اهل‌بیت (‌ع‌) عداوت و دشمنی بیشتری داشتند که این سبب شد به اسرا در شام بیشتر از هر جای دیگری سخت بگذرد که امام سجاد (‌ع‌) به این نکته اشاره کردند.

 
جعفری گفت‌: در حالی کاروان اسرای کربلا وارد شام شدند که دستان اسرا بسته شده بود و مردم این شهر در شعف و شادمانی قرار داشتند، اما این کاروان بر روی مردم شام خیلی زود اثر خود را گذاشت و در حقیقت آنها را متحول و بیدار کرد.

 
خطیب جمعه کوهبنان به ۲۴ آبان سالروز قانون اساسی اشاره کرد و ابراز داشت: حرف امام راحل از ابتدا این بود که میزان رأی ملت است، لذا بر ماست که به مهمترین اصل یعنی ولایت‌فقیه عنایت ویژه‌ای داشته باشیم، چرا که زمینه ‌سعادت و اقتدار ما را این اصل رقم می‌زند.

 
وی با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: در این عرصه بزرگان و اندیشمندانی گام برداشتند و آثار‌ ارزشمند از خود به یاد‌گار گذاشتند که از آن جمله می‌توان به علامه طباطبایی مفسر بزرگ قرآن کریم اشاره کرد.

 
جعفری ادامه داد‌: باید فضا به گو‌نه‌ای فراهم شود که جوانان و نوجوانان به مطالعه‌ کتب بیشتر روی آورند در این راستا باید کتاب‌های مرجع و به روز تهیه شود و در اختیار علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی قرار گیرد.

 
خطیب جمعه کوهبنان به سالروز درگذشت علامه محمد‌تقی جعفری از اندیشمندان‌، فرهیختگان و بزرگان حوزه ‌علم و ادب در قرن معاصر اشاره کرد و افزود‌: این انسان پر تلاش گام‌های بلند و ارزشمندی در راستای گسترش فرهنگ قرآنی و مفاهیم بلند نهج‌البلاغه برداشته است‌.

 
وی به سخنان گهر‌بار مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود‌: سرعت پیشرفت علم نباید کند شود، چرا که دشمن از این پیشرفت نگران است، لذا دانشگاه مهمترین مرکز تربیت مدیران آینده کشور است و ایران اسلامی سابقه درخشانی در تربیت دانشمندانی مانند ابن سینا دارد‌.

 
جعفری گفت: باید دانشگاه‌ها انسان‌هایی متعهد‌، خوش اخلاق و با ایمان را پرورش دهند و از برگزاری اردوهای مختلط پرهیز کنند و بدانند که این یک کار فرهنگی نیست.

 
انتهای پیام/

خبرنگار: نامجو کوهبنانی