تجمع بزرگ عاشورائیان کوهبنان برگزار شد

به مناسبت ماه محرم، تجمع بزرگ عاشورائیان کوهبنان با حضور مسئولان و مردم در حسینیه سیدالشهدا(ع) کوهبنان برگزار شد.

تجمع بزرگ عاشورائیان کوهبنان به همت شهرداری ، شورای شهر و با مساعدت فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان با حضور فرماندار ،امام جمعه جمع کثیری از مسئولین و مردم عزادار شهرستان در محل حسینه سید الشهدای شهر کوهبنان برگزار گردید که با قرائت زیارات عاشورا ،روضه خوانی ،سخنرانی و مداحی همراه بود.


به گزارش خبرنگار صدای زرند از کوهبنان، حجت الاسلام و المسلمین عباس جعفری امام جمعه کوهبنان در تجمع بزرگ عاشورائیان کوهبنان، ضمن تسلیت ایام سوگواری و عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) گفت: اسلام به برکت دو پرچم سرخ حسینی و سبز مهدوی پایدار مانده و زمینه وحدت و همدلی در بین شیعیان را رقم زده است.

 
وی ادامه داد: امام حسین (ع) به عنوان برپا کننده پرچم سرخ وقتی احساس نمود گناه و فساد ،حیف و میل اموال عمومی ،تعطیل شدن حدود الهی همراه با ترویج ظلم و گناه توسط حکومت باطل یزد در حال فزونی است قیام نمود و تا پای شهادت هم در این مسیر پیش رفت.

 
امام جمعه کوهبنان تصریح نمود: قیام عاشورا و نهضت کربلا که با شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش همچنین اسارت اهلبیت او همراه بود حجت را بر مردم تمام نمود که همیشه حسینی ها باید با گناه و ظلم سازش نکند حتی اگر قرار باشد در این راه از تمام هستی خویش بگذرند.

 
وی تاکید داشت: قیام عاشورا به مردم سراسر جهان فهماند بایستی همیشه شیعیان حدود الهی را رعایت نمایند از ظلم ،گناه و غارت پرهیز نمایند و با تمام وجود در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر که یک فریضه واجب و ضروری است گام بردارند.

 
حجت الاسلام و المسلمین گفت: اگر مردم در جوامع مختلف بخواهند روی سعادت و خوشبختی را ببینند باید ایثار ،فداکاری ،گذشت ،ولایت مداری ،اخلاق ،انسانیت و غیره را از نهضت عاشورا بگیرند قیامی که در مسائل عبادی نماز ،در مسائل عبادی و سیاسی امر به معروف و نهی از منکر ،در مباحث مالی زکات و غیره را احیا نمود تا مردم دچار گمراهی و سر در گمی نشوند.

 
وی بر اقامه نماز در اول وقت خصوصا در روزهای تاسوعا و عاشورا تاکید نمود و افزود: امام حسین ظهر عاشورا در میدان کار زار در تیررس دشمن به اقامه نماز اول وقت مبادرت ورزید تا به ما بفماند در کنار اقامه نماز سایر عبادت ها و عملکردها موثر واقع می شوند.
امام جمعه کوهبنان ابراز داشت: دشمن از شور و هیجان عزاداری محرم و صفروحشت فراوان دارد لذا در تلاش است با استفاده از تمام امکانات ،ترویج خرافات و حمایت از گروهای ملحد خدشه ای به فرهنگ عاشورایی وارد نماید.

 

 

 

در راستای گسترش فرهنگ عاشورا در کنار مردم هستیم

 
در ادامه یاسر محسنی شهردار کوهبنان تاکید نمود: شهرداری فقط نباید در چارچوب فعالیت های عمرانی و زیبا سازی شهر همچنین انجام امور خدماتی خود را محدود نماید بلکه موظف است در برگزاری امورات مذهبی،هنری  و فرهنگی در شهر نیز همکاری داشته باشد.

 
وی ابراز داشت: به همت شورای شهر کوهبنان و حمایت فرماندار و امام جمعه شهرستان تاکنون چندین مراسم جشن در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی برگزار شد که مورد استقبال بسیار خوب مردم فهیم کوهبنان واقع شد که این خود شرایط را برای تجمع بزرگ عاشورائیان شهرستان در ماه محرم را رقم زد.

 
شهردار کوهبنان تصریح نمود: با توجه به بضاعت ناچیز از امکانات شهرداری در راستای خدمات رسانی به مساجد و تکایا غافل نبودیم چرا که وظیفه خود می دانیم در راستای گسترش فرهنگ غنی عاشورا و حفظ ارزش ها و ارمان های اسلام و انقلاب در کنار مردم و همراه آنان باشیم.

 

 

Shahrdari-Kouhbanan_01

Shahrdari-Kouhbanan_02

Shahrdari-Kouhbanan_03

Shahrdari-Kouhbanan_04

Shahrdari-Kouhbanan_05

Shahrdari-Kouhbanan_06

 

انتهای پیام/

خبرنگار صدای زرند: نامجو کوهبنانی