مراکز علمی باید در مسائل دینی پیشگام باشند‌

امام جمعه زرند گفت: علم و دین دو بال ترقی برای رسیدن به اوج سعادت انسان‌ها است و مراکز علمی باید در مسائل دینی پیشگام باشند‌.

  امام جمعه زرند گفت: علم و دین دو بال ترقی برای رسیدن به اوج سعادت انسان‌ها است و مراکز علمی باید در مسائل دینی پیشگام باشند‌.

 

shora-farhangi-

 

به گزارش صدای زرند، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرند با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) اظهار داشت: تکرار هرچیز سبب دلزدگی می‌شود، اما شرکت در جلسات و محافل امام حسین (ع) خستگی‌ناپذیر است‌.

 
وی بیان داشت: همانگونه که پیامبر (ص) فرمودند شهادت امام حسین  (ع) یک عشق و شعله‌هایی در وجود انسان‌ها ایجاد کرد که هیچ وقت خاموش نمی‌شود.

 
ابراهیمی با اشاره به مستمر بودن جریان عاشورا‌ گفت: عاشورا یک حادثه مقطعی‌، زمانی و مکانی نیست‌، بلکه برای همیشه تاریخ‌ ماندگار است و شرکت در مراسم عزاداری روح انسان را پالایش کرده و انسان‌ها را به خداوند نزدیکتر می‌کند‌.

 
وی با اشاره به حضور پرشور و خودجوش آحاد مختلف مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان در هیئت‌ و مراسم‌ مذهبی‌ افزود: عاشورا مکتب همه ارزش‌های ماست و تجمع ماه محرم یکی از بهترین جنگ‌های نرم در مقابل دشمنان است.

 
ابراهیمی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ‌نشات‌گرفته از قیام عاشورا است و همان انگیزه‌ای که امام حسین (ع) در عاشورا داشت‌، حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب همان انگیزه‌ها را در پیروزی انقلاب اسلامی داشته‌اند.

 
وی، علم و دین را دو بال ترقی برای رسیدن به اوج سعادت انسان‌ها دانست ‌و ابراز داشت: مراکز علمی در مسائل دینی باید پیشگام باشند‌.

 
فرماندار زرند نیز فلسفه قیام عاشورا را امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: هدف امام حسین (ع) از این حرکت، اصلاح‌طلبی در امت اسلام و زنده نگه‌داشتن بزرگترین معروف یعنی حکومت اسلامی و نابودی نهی از منکر یعنی مبارزه با کفر یزیدی بوده‌است.

 
حبیب‌الله خنجری ‌با بیان اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید اثربخش باشد بر همکاری بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی در جهت ارتقای فرهنگ اسلامی تاکید کرد.

 
احمد رشیدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند هم گزارشی از مصوبات جلسه شورای فرهنگ عمومی بیان کرد و از هفت جشنواره فرهنگی با مشارکت صنایع این شهرستان خبر د‌اد‌.

 
فرمانده انتظامی شهرستان زرند افزایش آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان را نگران‌کننده ‌دانست و گفت: اقدام به خود‌کشی سالانه ۴۰۰ نفر و کشته و زخمی شدن یک‌هزار نفر در حوادث رانندگی در سال‌ و افزایش دیگر آسیب‌های اجتماعی خوشایند شهر مذهبی زرند نیست.

 
نورعلی چوگانی افزود: در این راستا دانشگاه می‌تواند برای آسیب‌شناسی و …‌ همکاری خوبی را داشته‌باشد‌.

 
محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز به جایگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پرداخت و اظهار داشت: ابزارهای فرهنگی دشمنان رو به افزایش است، اجرای برنامه‌های فرهنگی و تاکید بر فرهنگ غنی ایرانی اسلامی در سطح جامعه ‌بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

 
وی افزود: مهمترین معروف در زمان ما، تشکیل حکومت اسلامی و حفظ و نگهداری این حکومت است.

 
نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در فضای مجازی بسیاری از ناهنجاری‌ها صورت می‌گیرد که ضرورت دارد در راستای کنترل فضای مجازی‌ اقدامات اساسی صورت گیرد‌.

 
وی بر همکاری بیش از پیش مراکز صنعتی در راستای فعالیت‌های فرهنگی تاکید داشت و اظهار امیدواری کرد با همکاری بخش صنعت شاهد افزایش فعالیت‌های فرهنگی در شهرستان زرند باشیم.

انتهای پیام/