برداشت بیش از ۱۲۰ هزار تن پسته از باغات استان کرمان

استان کرمان با دارا بودن ۲۶۰۰۰۰ هکتار باغات پسته از نظر سطح زیر کشت و از لحاظ رتبه تولید، مقام اول کشوری را دارد.

تولید و صادرات پستهبه گزارش صدای زرند، بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، لطفعلی زاده مدیر باغبانی این سازمان گفت: استان کرمان با دارا بودن ۲۶۰۰۰۰ هکتار باغات پسته از نظر سطح زیر کشت و از لحاظ رتبه تولید، مقام اول کشوری را دارد.

 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: برداشت پسته در استان با توجه به نوع رقم از اواخر مردادماه شروع و تا اواخر مهرماه ادامه داشته وپیش بینی می گردد در سال جاری بالغ بر ۱۲۰ هزار تن پسته برداشت گردد.

 

وی افزود: پسته یکی از مهمترین محصولات باغی کشور بوده واز نظر میزان سطح زیر کشت، تولید و صادرات مقام اول را در جهان دارا بوده و به عنوان اولین محصول صادرات غیر نفتی کشور می باشد در حال حاضر استان کرمان با سطح زیر کشت ۲۶۰هزار هکتار به عنوان مهمترین منطقه پسته کاری ایران و جهان محسوب می گردد.

 

لطفعلی زاده با اشاره به این موضوع که تعداد بهره بر داران پسته استان بالغ بر ۱۵۰ هزارنفر و اشتغالزایی غیر مستقیم این محصول بیش از یک میلیون نفر می باشد، افزود: از نظر ارزش اقتصادی پسته، به عنوان یک محصول استراتژیک جایگاه خاصی را در بین تولیدات باغی و سایر محصولات کشاورزی داراست و درآمد ارزی حاصل از صادرات پسته حدود ۱.۶ میلیارد دلار می باشد.

 

انتهای پیام/